• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • mva1970

Mariposa, stort grattis!!! Fantastiskt, njut och ta dagen som den kommer - stanna i den bra-iga känslan Härliga nyheter att läsa ikväll! Kram

• Cecini

Mariposa- Grattis!!! Visste väl att det skulle gå bra för er. Statistiken för IVI Valencia blir bara bättre och bättre. Stor kram!

• germany

Åhh, kära Mariposa!! Jisses vilken glad överaskning att få läsa att du plussat!!!
    Jag blir så  himla glad för din skull Skrattande.
    Jag börjar bli mer och mer övertyad om att det är inte värt att tragla med IVF alltför många ggr....inte när man som i mitt fall börjat hamna i förklimakteriet och det alldeles för tidigt.

Jag blir såååååå lycklig över att läsa om dig och alla ni andra i ÄD trådarna som lyckas. Det ger hopp för mig och många många andra kvinnor som ser ÄD som en stor möjlighet till att en vacker dag få bära ett barn och att till slut få bli mamma.

Undrar också hur det gått för dig GBG? Har tänkt på dig varje gång jag kikat in i tråden.
    Hoppas allt är väl med dig Hjärta

KRAMAR och sköt nu om dig Mariposa och liten Solig

• längtar74

Åh, Mariposa - grattis!!! Förstår så väl att du har svårt att våga ta ut glädjen redan. För oss har det också gått i omgångar. Varje vecka o varje kontroll är ett delmål o man törs ta en liten pralin ur chokladasken o njuta, men sedan sätter man in den i skåpet igen - om du förstår liknelsen...:) Men det kommer att gå så bra, så bra! Även om du bara gläds i fem minuter så är det ändå fem minuter när du vågar tänka på att du faktiskt är GRAVID!!

Kramar!

• mariposa

Tack alla ni för hälsningarna! Knappt så att jag kan ta in att de är riktade till mig, men jo nu är det så och vi har haft tur hittills. Sen kan allt hända men det är inget som jag kan påverka. Inte det och ingenting annat i livet. Man får flyta med så gott det går.
    Längtar, jo din liknelse är på pricken!

• Vinterprinsessa

Hej!
    Jag är funderar på ÄD/syskonförsök ( gjort en ÄD på Huddinge som lyckades på 1a försöket) o är nyfiken på varför Spanien verkar så populärt? Ni som gör ÄD där har ni anknytning dit? Vad kostar det? Hur bra om man jämför med Finland, Riga mm? Kan man få blonda donatorer med skandinaviskt utseende? Vill ju att ev ett barn ska ba "så lik" som möjligt :) Tacksam för all info mn kan tänkas behöva!

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-10-15 22:33:34 följande:
    AmelieS, hur tar man sig bäst från flyget till hotellet?
    Jo, flygplatsen ligger nära stan så vi har åkt taxi varje gång, kostar bara 20-25 euro och tar ca 10 minuter. Det är superskönt. Till kliniken har vi också åkt taxi och då har det bara kostat 5 euro.
  • mariposa

Hej Vinterprinsessa! Ja, jag har anknytning dit och därför kändes det bäst för mig. Det sägs inte vara ngra svårigheter med att hitta ljusa donatorer. Jag har ingen uppfattning om ÄD varken i Riga eller Finland, vet bara att de i Spanien räknas som mkt skickliga inom detta området. Det finns många kliniker och priserna varierar. Jag betalade 8700 euro. Exempel på kliniker i Spanien är IVI, Eugin, Institut Bernabeu, Institut Marques, Procreatec.

• AmelieS
    Vinterprinsessa skrev 2012-10-16 14:51:37 följande:
    Hej!
    Jag är funderar på ÄD/syskonförsök ( gjort en ÄD på Huddinge som lyckades på 1a försöket) o är nyfiken på varför Spanien verkar så populärt? Ni som gör ÄD där har ni anknytning dit? Vad kostar det? Hur bra om man jämför med Finland, Riga mm? Kan man få blonda donatorer med skandinaviskt utseende? Vill ju att ev ett barn ska ba "så lik" som möjligt :) Tacksam för all info mn kan tänkas behöva!
    Hej!
    Vi gör syskonförsök nu på en klinik i Spanien i Alicante. Vår dotter kom till via ÄD i Sverige. Själv har jag sydeuropeiskt utseende så därför var Spanien bra. Men flera här i tråden har skandinaviskt utseende. Det verkar skilja mellan olika kliniker vilken tillgång de har på blonda donatorer. Klinikerna har lång erfarenhet av ÄD och har hög success rate. Nackdelen är ganska lång flygresa och priset är högre än i Riga. Donatorerna är anonyma tyvärr tycker jag som har gjort en ÄD i Sverige.
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?