Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Hej alla, jag måste bara skriva lite i den här fina tråden!
Är i v34 efter andra ÄD på IVI Valencia:) (innan dess 3 ivf utan ett enda ägg vid ÄP härhemma). Låg vaken inatt o grubblade över allt möjligt, googlade till sist på "äggdonation gravid" och hamnade här. Åh, vad jag önskar att jag hittat hit tidigare, men bättre sent än aldrig...
Känner igen mig så i alla era funderingar (och frustrationer över långsamma svar från kliniken), men vill bara skicka med er alla de allra största kramar o tumhållningar. Så spännande att flera av er är på gång!!
Cecini - läste att du har lite svårt att slappna av o glädjas. Här är en till! Det har gått upp och ner hela graviditeten, men för varje vecka och varje liten buff från pyret därinne så känns det alltmer som om det här maratonloppet kanske ändå ska leda till att vi når vårt mål. Läste jag rätt att du också bor i Skåne? Redan från början av vår utredning på rmc här i Malmö så var ÄD det alternativ som vi blev rekommenderade. Trots att det varit en omtumlande resa så är jag så oerhört tacksam för de kloka råd vi fick om att vända oss till IVI. Hade vi fått ut ägg vid ÄP så hade vi säkert varit kvar på det spåret ännu, men med våra usla resultat så blev beslutet trots allt relativt enkelt (så här i efterhand...)
Förlåt för ett långt inlägg, jag blev bara så lättad och glad över att hitta er som gör i princip samma resa som vi Pyret i magen (som vid v18 RUL såg ut att vara en flicka) skickar massor av pepp till er alla! Ni som är på väg kommer snart också att få känna sprattlet av ett alldeles eget liv. Promise!!
Kramar till er alla!