• längtar74

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Grattisgrattis, Amelie!! Här ramlar plussen in Ta hand om er, allihop!

Själv har jag nu prick en vecka kvar till bf. Har packat väskan till bb - det känns som om det var alldeles nyss jag åkte till Valencia o nu är vårt lilla pyre snart här!

• längtar74

Amelie - ja, det är första för oss. Och som vi har väntat och längtat!

Myran - det är verkligen helt knasigt vad fort det gått. Det är en känsla av att äntligen se målet efter ett maratonlopp.

Germany - tack för lycka till

Ända sedan vi började med den här resan så har jag tänkt på vilka historier vi kommer att kunna berätta för våra barn: "allt det här gjorde vi för att vi längtade efter dig!" Oavsett om historien innehåller IVF, ÄD eller AD - eller alltihop: vad våra barn kommer att vara stolta över oss som kämpat så.

Kramar till er alla, fina tjejer!

• längtar74

Ny i Gbg - åh, vad ledsen jag blir att höra om er situation! Önskar så att jag hade några konkreta goda råd att ge, men tycker att d låter klokt som Mariposa skriver: vad säger kliniken om ett möjligt nästa steg? Gissar att du kollat runt på fl efter tips? - här i trådarna möter man ju de flesta komplikationer, och många framgångshistorier...

Önskar er all lycka till med att hitta en väg framåt. Många styrkekramar o mängder av pepp! Ta hand om dig - o ta hand om varandra.

• längtar74

Myran - ska vara helt ärlig o säga att jag inte vet 100% hur det var med första rundan, men jag har för mig att våra också var frysta. Oavsett, vi plussade ju andra gången på FET, så även vi har bara bra erfarenhet av frysisar

• längtar74

Simba - stort lycka till!!!

Vilken härlig aktivitet i tråden - det här är verkligen det bästa med fl, att man får en möjlighet att träffa andra som förstår precis

Myran - såg att du nämnde att det startats en tråd av/för några i Malmöområdet. Vet du vilken det är eller någon av de som är med? Jag känner precis som många av er ett stort behov av att träffa någon på riktigt - skulle vara så skönt att känna att man inte är ensam i allt det här.

Kramar till er alla fina tjejer!

• längtar74

Såg att det förra inlägget bara blev halvt! Skulle säga tack myran o Cecini, såklart Hittade tråden. Cecini, skulle vara extra kul att ses eft vi har lite samma historia.

Idag är det bf för mig, men det är nog ingen som vill komma ut...fast å andra sidan är det egentliga datumet 1/11, baserat på insättningen. Inget är som väntans tider

• längtar74

Ja, vi tycker också att d känns märkligt o fantastiskt att vi börjar närma oss målet Ska till kk i morgon för koll. Lite högt blodtryck nu på slutet, o tydligen en ökad risk för havandeskapsförgiftning efter ÄD, så det känns jättebra att de kollar upp både mig o pyret.

Kram!

• längtar74

Tummen - vad härligt m bekräftelse på att allt är bra med pyrena.

Vinkan - lycka till på ul i veckan!

Åh, vad jag förstår er väl med alla funderingar runt ÄD-beslut o nojor före, under o efter insättning. Ingen av oss hade väl trott att det var så här vi skulle behöva göra för att få barn, så det är nog fullkomligt naturligt att både kroppen och huvudet måste bearbeta allt. Åtminstone för mig har det inte varit en engångsgrej, man behöver vända o vrida på det många gånger.

För min del upplever jag det också som att den närmsta familjen nu nästan glömt bort vad vi gjort gör att ta oss hit - det är som en "vanlig" graviditet. Men för oss är det ju så mycket mer...

Många stora kramar till er alla!

• längtar74

Hej tjejer! Vill bara bidra med ett av många blivande små mirakel i den här tråden: igår 16.11 kom vår lilla prinsessa ut! Blev en lite komplicerad förlossning med både sugklocka, tång, moderkaka som satt fast o blodförlust som följd. Men inatt sover hon tillsammans med oss på bb, o är helt underbar. Som vi har kämpat för att du ska komma hit, och nu är du här!

Många stora kramar till er alla från en lycklig MAMMA!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?