Inlägg från: Vinterprinsessa |Visa alla inlägg
  • Vinterprinsessa

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Jag kommer oxå berätta för min dotter om ÄD, alla andra i familjen vet ju och en del vänner. Däremot kommer jag inte uttrycka mig som en del gör i sina inlägg ovan, att "du har en annan genetisk mamma.." Dummaste jag hört. Kvinnan som lämnar ägg är donator, ingen mamma. Stackars barn som får informationen på det sättet, att det skulle finnas en till mamma? Förvirrande och skulle verkligen skada deras små själar..

• Vinterprinsessa

Du får uttycka dig hur du vill :)
    Det jag reagerar på är hur en del ( inte sagt att just du gör det :) verkar se på ÄD. Att det finns "två mammor", likställer det med en adoption på ngt sätt, vilket för mig är helt befängt.
    Ha det gott!

• Vinterprinsessa

En del skriver så, ja det har jag också sett, men långt ifrån alla. Det visar lite hur folk ser på det tycker jag, att ÄD och adoption blir liknande begrepp. Iaf jag tycker att det är en väldig skillnad.

• Vinterprinsessa

Ny i Gbg: lite nyfiken på dina tankar osv då du står inför en ÄD, om du vill dela med dig förstås? Har själv gjort en ÄD och funderar på ett syskonförsök. ÄD är det bästa jag gjort, helt otroligt

• Vinterprinsessa

Hej!
    Jag är funderar på ÄD/syskonförsök ( gjort en ÄD på Huddinge som lyckades på 1a försöket) o är nyfiken på varför Spanien verkar så populärt? Ni som gör ÄD där har ni anknytning dit? Vad kostar det? Hur bra om man jämför med Finland, Riga mm? Kan man få blonda donatorer med skandinaviskt utseende? Vill ju att ev ett barn ska ba "så lik" som möjligt :) Tacksam för all info mn kan tänkas behöva!

• Vinterprinsessa

Ny i GBG: åh vilken jäkla otur! Jag hoppas verkligen ni får en till chans.. Det är mkt pengar det handlar om och inte så enkelt att bara host upp för dom flesta tyvärr :(
    Jag håller tummar o tår tills nästa gång :)
    Kram

• Vinterprinsessa

Blå Damcykel: om du ska donera ägg om några månader igen, skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig? Jag önskar så göra ett syskonförsök

• Vinterprinsessa

En helt annan sak men är det ngn som vet hur man kommer åt det som finns i "Gästbok"? Fick ett medd som jag ej vet vars jag hittat nånstans :(

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?