• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Fru xx

Jag instämmer, sååå jobbigt med allt snack från alla "välmenande" som inte själva varit i vår situation och inte alls fattar vad de snackar om! Men även om man blir ledsen, arg, besviken osv så menar dom flesta ju ändå väl. Men just därför är det så skönt att ha alla här inne på FL, här finns ju andra som vet precis hur det är, man är inte ensam!

• Tigermamman72

Hej igen!

Var ett tag sedan jag skrev här, men är inne och läser då och då:)! 
    Grattis Lie1, vad spännande.
    Vi har nu skickat in alla papper, prover och varit på första besöket i Åbo. Har varit hos min gynekolog
    och stämt av allt så nu väntar vi bara på en donator. Men enligt Åbo så kan vi förvänta oss att starta upp i februari:).
    Har dock en fråga till er alla, när vi var på vårt besök så blev vi rekommenderade att inte sätta in mer en ett ägg
    då det skulle öka risken för  missfall och havandeskaps förgiftning. Vad har ni hört om detta och vad kommer ni göra/har gjort?

• Lie71

Hej Alla och God fortsättning på det nya året.
    Håller på och läser ikapp  efter en veckas semester i fjällen.

Myran: Jag förstår att det var tungt för dig/er under denna period. Jag känner för er. SÅ hoppas ni får komma snart till Finland för nytt försök. Man ska ösa ur sig mellan varven för det är lättare med folk som förstår situationen.

Myrslok69: Inte skönt med blödningen men mysig...NOT!!!! Hoppas du får komma igång snart.  

Fru xx: Då är du också på G...KULGlad Kan bara tro att få nedregleringskänningar inte kan vara så kul. Har ju själv haft tur och inte kännt av det förtidiga klimakteriet för mycket. 

NinaCamilla: Jag håller tummar och tår att de klarar upptiningen så du får bägge för insättning. Denna gång ska det väl få fungera även för er.

Tigermamma72: Första gången sa de samma sak till mig med i Åbo, och när de i frysen inte klarde sig vid upptiningen för FET(2:a ggn) och vi började om med ny donator så frågade jag om de nu denna gång kunde sätta in 2 stycken vid första färsk försöket , vilket de gjorde. Vi viste inte förrän när vi kom dit om de skulle göra det eller inte. Berodde på kvaliten på embryo sa de. Men vi fick 2 insatta. 

Jag mår bra, ska till mvc på fredag för inskrivning samt första besöket. Spännande och rädsla samtidigt. Vi vet ännu inte om det är en eller två. Har dock tappat aptiten helt, allt smakar så illla.
    Annars känns det overkligt samtidigt. Man är livrädd att något ska gå fel undermedvetet. Ska inte tänka så....

Längtar til nertrappningen av medicinerna aven om jag bara äter Progynon och Crinone.
    Hur länge ska man äta Folsyra? Någon som vet? 

Ha det så bra nu, Kram     

• mirakel

Lie1 spännande!!! Folsyra minst tom v 12. Men inget fel o fortsätta heller... Men just ryggmärgsbråcksfaran ska vad jag förstått vara över då.... Lr iaf inte gå att förebygga mer kring 12 v. Vilken v är du i? Kram

• Lie71

Ska vara i vecka 8 (v7+6) enl uträkningsmetoden.
    Visst är det spännande men också så nervöst......

Hur går det för dig, Myrslok69? Kram   

• NinaCamilla

Tigermamman72:Vi fick också endast en insatta första gången men nu sätter de in 2 st om de klarar upptiningen. Mest för min del blir endometrios värre med östrogen och jag frågade om jag kan få 2 st den här gången. Den här gången känner jag knappast progynon tabletter -väldigt märkligt men snart får vi veta om det blir en resa till Finland eller inte.

• Fru xx

Åh vad härligt att det gått bra Lie! Har du alltså inte varit på något vul än? Spännande att se ifall det är en eller två... När ska du på vul? För de gör väl inte vul på mvc?

• Fru xx

Håller tummarna för att det blir en Finlandsresa NinaCamilla! Och att det blir dubbelinsättning!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011