• Sissan

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

hej hej,,jag undrar om någon har lite info om åbo,, om de varit där, vilket resväg som e bäst??
    måste man stanna över då de tar spermie och sätter in ägg-all info är helt suverän??

• Sissan

tack lie
    t ar gärna emot mer info ni som har
    om besöket 
    resväg
    hotell
    etc
    tackar
    trevlig midsommar - fortsättaning på alla 

• Sissan

Myrslok tack;)
    ja återkomma gärna tar emot all info;)

Lie vad kostar det när ni ska göra igen..är det frysta nu då?? eller vad har ni på G??
    vet ni om det e vanligt eller ovanligt att det inte tar sig första gången???
    nån som vet om manhar en donator som inga ägg till frysen får,, får man betala hela summan igen då för ett nytt försök???

• Sissan

lyckligtlottad
    har du gjort detta förut eller e det första försöket??

• Sissan

lyckligt lottad Tack;))
    heheh vi skrev nog samtidgt,, undarde om dig med
    nä jag har inte gjort detta ännu bara ivf ska ev göra ett ivf till innan äggdonation,, hur ser din historia ut då??

• Sissan

lyckligtlottad
    jag äter med levaxinad jag fått  till mig  att det inte är farligt vär vid graviditet då det ett hormontillägg..
    jag ska titta in i blog senare, alltid intressant
    bor du i göteborg?? 

• Sissan

japp bor oxå i göteborg
    aha oki ja men d¨å  förstår jag att du har andra poblem

• Sissan

ingår de frysat äggen i priset som man betalar?? nån som vet?

• Sissan

lyckligtlottad aha tack
    nä jag ska göra ett IVF - försök till i augusti om det då skiter sig så kör vi på ÄD
    irma tack för infon
    lie tack
    myrslok va spännande

• Sissan

ang myon så har det inte med äggkvaliten att göra
    däremot att ägget ska fastna
    jag har själv opererat bort myon nu i år just pga så jag kan bli gravid för myonen beronde på vart de sitter försvårar en graviditet..
    tack ninacamilla 

• Sissan
    Fru xx skrev 2012-03-31 19:58:37 följande:
    Tack alla fina & goa tjejer för stöttning och peppning! Mår bättre nu, efterkontrollen gick bra, är fysiskt helt återställd och har slutat blöda och psykiskt är det också bättre. Men blir fortfarande ledsen när jag tänker på det eller blir påmind om det. Har lite svårt för gravidmagar och gravidsnack, har ett helt gäng gravida på jobbet tyvärr. Idag var jag ute på en joggingrunda i skogen, den första sedan januari någon gång, ska bli skönt att komma igång med träningen igen nu. Har varit i kontakt med Ava och ska börja medicinering inför FET när nästa mens kommer. På efterkontrollen sa läkaren att mensen kommer inom 4-6 veckor, har ju gått en vecka nästan nu så blir väl mens om 3-5 veckor då. Vi vill försöka igen nu så fort som möjligt. Tyvärr har jag negativa tankar och tänker att vi kan inte ha sån tur att vi blir gravida igen direkt. Men ska försöka tänka mer positivt istället. Läkaren på efterkontrollen ordnade tid till en av kuratorerna på sjukhuset, så ska dit och prata med henne efter påsk, det är säkert bra. Riktigt tråkigt att du fick minus Wannabefler, hoppas ni orkar ta nya tag och att nästa försök går vägen, håller mina tummar för er och alla här inne!
    hej ,, va skönt att du mår lite bättre efter all skit du fick gå igenom,, usch va tufft¨men va tur att du har eskimåisar kvar,,hur många har du där??
    kram
  • Sissan
    NinaCamilla skrev 2012-05-28 21:35:45 följande:
    Fru xx: jag pratade med de sist i februari när jag testade neg. Då fick jag svar att vi kanske hinner innan semester men har inte hört något och jag måste matcha med donatorn. Det blir under hösten tror jag. Vi går på Åbo. Vår läkare är bra men han tittar för mycket vad är klinikens gemensamt linje med antikroppsmediciner och vågar inte ge så lätt mediciner. Han sa att AVA kliniker kommer att få ett gemensamt behandlingsplan under våren. Jag vet att i Tammerfors får man mediciner men jag fick kräva det själv till nästa behandlingen i Åbo. Jag hade velat göra ett försök till under våren men jag måste tänka positiv - mer öl och vin med grillat

hej hej,, jag går på riga så vil nån ha info om det så har vi en tråd eller så är det bara att inboxa där
    som fru xx säger så är fördelen att det knappt e kö  tar ofta par veckor eller så och det kan man ju stå ut med
    ;))
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011