• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Hej alla

Var på vul i torsdags och det är 2 stycken där inne.....
    Försöker smälta detta och landa säkert någonstans.
    Sen var inskrivning och första besöket hos bm samma dag.

Min sambo vart vit i ansiktet först och sedan kom det där flinet som bara killar kan......
    Gynläkaren fick en tår i ögat och bjöd på kramkalas med sina anställda, han har ju varit med på heal denna resa från början.

Så nu tjejer är det er tur i år
    Kram alla ni som finns.       

• Vädur 78
    Lie71 skrev 2012-01-14 13:56:42 följande:
    Hej alla

Var på vul i torsdags och det är 2 stycken där inne.....
    Försöker smälta detta och landa säkert någonstans.
    Sen var inskrivning och första besöket hos bm samma dag.

Min sambo vart vit i ansiktet först och sedan kom det där flinet som bara killar kan......
    Gynläkaren fick en tår i ögat och bjöd på kramkalas med sina anställda, han har ju varit med på heal denna resa från början.

Så nu tjejer är det er tur i år
    Kram alla ni som finns.       
    Underbart Stort GRATTIS!!!
    ♥♥♥
  • myran

WOW!!! Två!   Skrattande Grattis Lie1!!!

Fru xx: Jag började också med mediciner i onsdags Flört så det blir Åbo i månadsskiftet! Kul att vi är fler på gång nu såhär i början av året, även NinaCamilla!

Kram!

• myran

Kanske dags för en uppdatering igen?! Tog mig friheten Myrslok69, hoppas det var ok Flört
    Kopierade den senaste jag kunde hitta. Välkomna att fylla i,även ni som är nya på sidan!

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD: 
    Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo höst/vinter 11/12
    Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41
    Myran 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)
    På gång:
    Ruvare:

Gravid:
    Övrigt:

• mirakel

Lie1 - Fantastiskt!!! Vilken glädje!!!

Myran - perfekt :)!! 

NinaCamilla -  hoppas på ett kanonbra besked för er på tisdag!!!

Kramiz  

• Lie71

Tack tjejer.
    Har faktiskt inte fattat detta än, och det ter sig mer skrämmande än behagligt just nu.
    Så detta får nog smälta, håller på och
    läser   20 orsaker att det är bra att få tvillingar  på Babycenter som mantra

För att fatta mera tror jag........... 

Uppdaterar listan, (Bra förslag Myran )
    ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41
    Myran 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)
    På gång:
    Ruvare:
    Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar
    Övrigt:

• Fru xx

Kul Myran att du oxå är på G, då är vi några stycken! Hoppas vi får slå följe med Lie som gravida snart!

• NinaCamilla

Grattis Lie1! Ni har fått en bonus på allt besvär

Vi väntar på kliniken som ska ringa imorgon oavsett vad händer med vår lilla embryos. Jag kan inte sova på nätterna - usch. Iaf blir det 2 st den här gången om de klarar sig.

Uppdaterar listan,
    ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk,
    3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)
    På gång:
    Ruvare:
    Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar
    Övrigt:

• snufflan75

lie1: Fick en tår i ögat när jag läste om din VUL, så underbart. Min sambo vill absolut ha tvillingar, viktigt med syskon tycker han :) Har ett landstingsförsök för ivf kvar som vår läkare tycker vi ska utnyttja även om han medger att det kan finnas en äggfaktor. Sedan blir det Finland för oss med. Kan man få bruttolöneavdrag för äggdonation efter att ha gjort 3 landstings ivf ? kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011