• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • NinaCamilla

midsomer: Om du får minus på testdagen, ska du ta tabletter 4 dagar till och sen testa igen. Tydligen kan testet blir plus ändå pga. låga grav.hormoner. I mitt fall är testdag på onsdag men eftersom jag måste ändå ta tabletter till söndagen och testa igen, ska jag testa på lördag istället. 

Tackar för all pepp-talk. Därför är vi här eller hur ?  

• Fru xx

NinaCamilla - Vad jobbigt, förstår att du blev ledsen och irriterad på kompisen! Folk som inte gjort denna resan själva fattar bara inte! De fattar inte hur jäkla jobbigt det är att vara ofrivilligt barnlös år efter år när alla andra runtomkring "skaffar" både ett, två och tre barn under tiden man själv försöker och försöker. Förstår att du vill vänta med att testa till helgen, jag håller tummarna stenhårt för att ni ska få plus på stickan! Håller såklart tummarna för er andra också, Myran och Midsomer! Idag ringde kliniken, det såg bra ut på donatorns vul och det blir ÄP nu på fredag och ET på måndag. Så på torsdag ska vi åka till Finland! Känns himla spännande och lite läskigt, trots en massa egna IVF och inseminationer så är detta något helt nytt vi testar nu. Tänk att man kanske kan vara gravid om drygt en vecka ifall det blir ET och det fäster!

• NinaCamilla

Fru xx: Vad spännande att ni åker redan imorgon! Hoppas att ni får väldig många fina ägg och bra kvalite!

Själv blir jag nojig här med alla symptomer och inga symptomer som jag borde ha. Känns att Googles sökning om ruvare och symptomer är som favorit. Känns så att mensen skulle vara på gång men vet inte. Igår tänkte jag träffa en kompis som är singel och ingen risk för bäbisfabrik - men men ... förstås hade hon nyheter om en annan kompis som är gravid... Ville göra testet imorse men vågade inte - då ska vi vänta tills lördagen...

Ruvartiden är inte rollig tid alls. Hopp förtvivlan och alla dessa hormoner...     

• Fru xx

Ja roligt att äntligen vara på gång på riktigt, imorgon bitti åker vi till Finland! I övermorgon är det ÄP och sedan förhoppningsvis ET av ett fint embryo på måndag! Är nervös men glad och hoppfull Glad

• Lie71

Kul nu händer det lite i tråden,

Myran: Wow, Nu håller jag tummar och tår för att det går bra för er

Midsomer:Hej, välkommen. Grattis till ruvningen.
    Jag slutade samma dag som jag testade 2:a gången minus. Som NinaCamilla skriver, inte efter 1:a.
    Lycka till nu.

Fru xx: Jag kommer hålla tummar och tår för att ni får många ägg som befruktas och blir toppen kvalitet.   

NinaCamilla: Inte riktigt dina dagar va med folk i omgivningen som är gravida.
    Nu får vi hoppas på + på lördag, och DU förstår att det är frestande och testa nu, men det är bättre i lugn och ro.

Det känns lite konstigt att hålla på och berätta hur det är för mig när jag råkade bli den första i tråden.
    Därav håller jag en lägre profil och nämner inte så mycket, då jag hoppas på sällskap från erFlört.
    Jag mår bra, och ska på NUBB test i början av Feb, Men detta med twins är och känns helt galet.
    Har börjat fatta och ta in.

SÅ nu är det er år, tjejer.
    Kram             

• snufflan75

Lie71: Men är du gravid med tvillingar! Grattis!

• NinaCamilla

Ruvartiden är över och mer minus kan det inte bli! Nu ska jag deppa den här dagen och försöker samla kraft till nästa försök. Vi hamnar dock sist på kön

• Lie71

Nej, så här skulle det ju inte gå.....Så tråkigt NinaCamilla Förstår att det blir en deppa dag.
    Ta det lugnt nu och samla kraft, Jag hamnade också sist i kön och fick vänta 3 mån innan det var dax igen.
    Tänker på dig idag, styrke kram till dig/er. 

• myran

Vi kom till Åbo i tisdags och fick beskedet att inga av våra fyra återstående embryon överlevt upptiningen Gråter Vi är chockade och förkrossade, vi har inte råd att göra nytt donatorförsök så nu är det antagligen slut för vår del... Har svårt att fatta. Pang poff så var drömmen i kras. Jag blir så arg! Varför?....

• NinaCamilla

myran: Jag lider med er! Fick ni inte höra tidigare att embryos hade inte klarat upptiningen? Det är väldigt mycket pengar  - jag vet men finns det ingen chans att ni kan komma vidare om ett år eller så? Kanske är det billigare på någon annanstans. Jag har tänkt på det här väldigt mycket och tycker att det är så orättvist att allting kostar till oss. Ingen hjälp från staten eller någon annanstans. Sedan finns det folk som blir hejvild gravida och knappast bry om sina barn. Jag är också arg just nu - för er skull och våran.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011