• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Fru xx, hur känns det idag?  Har sambon landat? Eller bara ett leende på läpparna,
    Kram  

• Fru xx

Det känns härligt, vi är båda jätteglada och maken går runt och bara myser och ler hela tiden. Samtidigt känns det lite overkligt, trodde nästan inte att jag någonsin skulle få se ett plus. Samtidigt börjar man oroa sig att nåt ska vara fel eller att det ska bli missfall. Nu vill jag att tiden ska rusa iväg till vecka 12 då det känns säkrare. Men ska försöka att inte oroa mig för mycket, jag är faktiskt gravid nu äntligen och ska försöka njuta av det. Igår var en omtumlande dag med både stor glädje men även sorg, min farfar dog nämligen igår eftermiddag. Det var sorgligt men det bästa för honom eftersom han var så sjuk. Imorgon ska jag försöka få tid till att ringa gyn mottagningen för att få tid för vul om någon vecka. Brukar vara lång telefonkö där, framför allt på måndagar, och jag har utbildning på jobbet nu måndag - onsdag så vi får se om jag har möjlighet att sitta i telefonkön... Undrar om det är en eller två därinne??? Mannen gissar på två! Enligt läkaren är det 15% chans till tvillingar...

• Lie71

Så tråkigt Fru xx, jag beklagar sorgen.
    Men ur sorgen så kom även glädjen.

Så din man tror det är 2 där inne...Ja, jag kommer ju le om det är så   Chansen finns ju alltid.
    Även om man känner sig lugn när man passerat vecka 12, så känns det ändå lite overkligt för mig ännu och man verkligen undrar om man är gravid, och nu är jag i vecka 14(14+5).

Ha det så bra nu  

• Fru xx

Tack Lie! Ja det känns verkligen jätteoverkligt. Kanske fattar man det mer när man får se hjärtslag på vul. Hoppas verkligen att där kommer att vara hjärtslag på vul! Nu börjar jag nojja. Läste precis i en annan tråd om en tjej som också plussade i helgen, och nu fick hon plötsligt minus och hade börjat blöda. Embryot hade alltså först fäst men sedan dött ganska omgående, usch så hemskt! Jag måste nog testa igen imorgon bitti... Hur känner du dig nu då Lie, hur mår du? Har du haft mycket gravidkrämpor? Har magen blivit stor än?

• Fru xx

Uppdaterar listan! Glad

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD: 

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Amy69 (köat sedan mars) WannabeFler (köat sedan maj -11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    NinaCamilla  (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade  minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3,en klarade upptiningen) - testade minus Feb-12
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)
    Tigermamman, 1a ÄD, (köat sen Aug 2011) fått donator och ska börja med Procren injektion den 27/2

På gång:

Ruvare:

Gravid:
    Lie1,  stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8,  inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys,  Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar
    Fru xx, stått i kö sedan juni 2011, ET två embryon 6/2-12, Plus 18/2-12. 

Övrigt:

• Lie71

MIn sambo köpte glatt tester tills jag sa "Nu räcker det", men visst kan man testa någon gång
    Jag mår toppen, inga krämpor alls. 
    Magen har inte blivit stor, men ha byxorna knäppta, det kan jag inte längre när jag sitter...det får man ta.  

Verkligt blir det när man ser dem eller den, även om man inte fattar det fullt ut just då
    Så hoppas du får ett VUL snart så du kan stilla din / er nyfikenhet.
    Kram  

• Tigermamman72

I dag börjar resan på riktigt!
    Ska ta min Procren spruta idag! Lite nervös men väldigt förväntansfull.

Är det någon annan som börja sin behandling nu i feb/mars?

• snufflan75

Trodde Riga va billigare än Finland men när vi fick kostnadsförslag verkar det som tvärt om?!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011