• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • WannabeFler

Spännande, Tigermamman! Till mig sa de i åbo att jag kunde förvänta mens 3-10 dagar efter procrensprutan. Har din kommit än?

• Fru xx

Härligt Wannabefler! Glad Håller tummarna för att allt går fint och att ni får ett fint plus sen om cirkus två veckor! Solig

Jag har gått 6 fulla veckor och 1 dag, har alltså gått in i 7:e veckan nu. Allt har gått bra såhär långt och gravidsymptomen finns kvar, men de kommer och går lite grann. Brösten är konstant ömma och något större än förut men de andra symptomen kommer och går, trötthet, illamående och svag molvärk i magen. Är hungrigare än vanligt och måste äta ofta annars blir jag illamående.

Gjorde ytterligare ett CB digital imorse och nu visade den Gravid +3, det är det mesta den kan visa. Det betyder mer än 3 veckor sedan befruktning vilket motsvarar gravidvecka 5+. Detta var mitt tredje CB digital, har tagit dem med en veckas mellanrum. Den första visade Gravid 1-2, den andra Gravid 2-3 och nu den sista visade som sagt Gravid 3+ . Tolkar detta som att HCG stigit som det ska och hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer att se bra ut på VUL den 12/3! Hjärta

• WannabeFler

Åh vad roligt Fru xx!!! Jag håller alla tummar för dig. Nu är det inte såå långt kvar tills du kommer in i den magiska tolfte veckan. Efter det kan du känna dig ännu säkrare. 😃 Hur mycket känns insättningen? Jag har ju varit med om förlossning förut så viss smärta tål jag, men man undrar ju ändå.. Nu gäller det bara att jag och maken håller oss friska nog så vi kan komma iväg. Det går magsjuka i familjen..

• Lie71

Grattis WannabeFler och Tigermamma 72. Det är en skön känsla när de ringer från kliniken och säger att det är dags. Jag hoppas på plus för er Nu ska det gå bra för er.

NinaCamilla: Skönt att de ska kolla upp detta med sköldskörteln innan nästa behandling. Det kan ju finnas problem där kanske. 

Jag är nu i V16(15+3) och allt löper på. Käslan med två är dock lite overklig.
    Annars mår man bra och har inga direkta gravid krämpor. Har som tur är inte hängt över toa sitsen.......

Ha det bra så hörs vi av       

• WannabeFler

Så sitter vi nu här på Biblioteket i Åbo och maken har just klarat av sin del i processen.... Om ett par timmar vänder vi hemåt igen för den här gången.? Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att labbet ska ringa i morgon med positivt besked så att jag får användning för de bokade biljetterna nu på onsdag. Vad gör vi anars?? Åh denna plågsamma väntan. Härligt att höra Lie att du verkar må bra och att du är så långt gången. Kram t er alla

• WannabeFler

Så sitter vi nu här på Biblioteket i Åbo och maken har just klarat av sin del i processen.... Om ett par timmar vänder vi hemåt igen för den här gången. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att labbet ska ringa i morgon med positivt besked så att jag får användning för de bokade biljetterna för insättning nu på onsdag. Vad gör vi anars?? Åh denna plågsamma väntan. Härligt att höra Lie att du verkar må bra och att du är så långt gången. Kram t er alla

• snufflan75

Står i kö i Åbo och fått papper från Riga som vi inte skickat i för vi är mitt uppe i vårt 4:e och sista ivf flrsök. Va skulle ni välja?

• Lie71

Grattis WannabeFler De blir nog bra på onsdag ska du se.
    Hur många ägg fick ni ut från donatorn?

Snufflan75: Du måste gå på din magkänsla. Jag har mina anhöriga i Finland så därför började jag där. Riga låg som alternativ två. Jag tror nog bägge är lika bra, om du nu tänker på AVA Riga. Det är ju bara priset och väntetiden som diffar mellan dem. Längre väntetid och dyrare i Finland.
    Sen är det också i Finland så är reglerna samma som Sverige med att donatorn är inte anonym, medans i Riga så är de anonyma donatorer. Lycka til oavsett vad du väljer

Hoppas det går bra för er Mirakel och Tiigermamma

Kram

• Fru xx

Spännande Wannabefler! Håller tummarna för många fina embryon till er. Du behöver inte vara orolig för insättningen, det gör inte ont, kan kanske kännas lite obehagligt på sin höjd men jag har då aldrig känt någon smärta och fort går det också, tar bara någon minut. Härligt att det rullar på Lie och att du mår bra!

• WannabeFler

God morgon systrar! På väg nu till flygplanet som ska ta mig ner till Åbo för insättning i eftermiddag. Det blir många långa timmars väntan där. Maken fick stanna hemma med barnen (kanske de blivande storasyskonen... 😊😊) Ava ringe igår och man hade kunnat plocka 15 mogna ägg och tre var omogna. Samtliga hade igår en blivit befruktade. Är det bra statistik? Skriv gärna uppmuntrande ord till mig på forumet idag. Stor kram!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011