• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Tack Mirakel Jag önskar bara andra samma lycka. Egentligen borde man ju sitta inlåst som man letar symptom för ett ev plus, och sedan vid ett ev plus Ja då oroar man sig för att inget ska hända under resterande veckor.
    Snacka om att spela roulette med sitt eget  psyke
    Nu ser jag fram emot att höra av dig och och de andra när ni varit över.
    Jag hoppas på massor av bra ägg till er-  

Wannabefler: Jag hade väldigt få symptom även vid denna graviditet, lite illamående kvällstid(efter v7), småömma bröstvårtor när de mörknade senare, Så man behöver inte få massor av symptom.    

• WannabeFler

Fru xx Jag läser om dina upplevelser och gråter. Det var inte så det skulle gå. Du hade ju kommit så långt. Jag har varit med om ett missfall i v. 9 men då hade den lilla där inne förmodligen dött någon vecka tidigare... Ta hand om dig, min vän och hoppas få se dig här igen när du samlat nya krafter. Kram!

• Tigermamman72

Fru xx - Nej vad ledsen jag blir, har också upplevt ett missfall i v 7-8. Så himla grymt och orättvist.
    Finns inga ord men hoppas du/ni kan finna styrka och kämpa vidare. Tänker på dig!

Välkommen Sakura 77 - följs vi också åt:), åker över till Åbo med sambon på söndag
    om allt fungerar som det ska. Sista UL imorgon och sen hänger det på att allt funkar med donatorn.

Wannabe Fler - Håller alla tummar för dig!!!

Mirakel - jag fick en blödning med inte lika lång som vanligt, min gyn.läkare menade på att när man nedreglerar så behöver det inte komma någon blödning med det är bra om det kommer en lite då det rensar ut lite.

Kram till er alla!

• Fru xx

Tack för all stöttning! Sent igår kväll kom missfallet igång ordentligt. Fick fruktansvärda smärtor, hela livmodern krampade ihop så att magen drogs inåt och blev stenhård, sen kom en rejäl blödning igång. Hoppas allt kommer ut nu. Ska till gyn på torsdag på kontroll. Har sjukanmält mig på jobbet idag och kommer att stanna hemma ett par dagar. Det gör inte lika ont längre men jag mår inte speciellt bra och gråter mycket. Känns väldigt jobbigt att behöva börja om igen, men samtidigt vill vi sätta in 2 nya embryon så fort som möjligt. Vi har 7 embryon i frysen i Finland. Håller tummarna för er som är på gång och som ruvar nu. Kram!

• WannabeFler

Hej! Först till Fru xx, fortfarande alla mina tankar och medlidande för vad du går igenom. Skönt att läsa att du inte ger upp utan tänker framåt. DET SKA BLI DIN TUR! Lie: hur har du det med magen? Klappa den från mig. Du ger oss som sagt hopp. :0) Tigermamman: snart är det er tur. Håller alla tummar! Håll oss uppdaterade. Själv har jag testdag i morgon... Hinner knappt tänka på det då jag är begraven i arbete. Kanske lika bra det... Välkommen Sakura; även vi var i Åbo och var mycket nöjda. Så får vi snart resultatet... Så en ny uppdatering, där jag nu sen ett par veckor borde stå under rubriken ruvare. Ni nytillkomna, lägg gärna till era namn. Varm varm kram ÄD I FINLAND Funderar på ÄD: Första ÄD-möte inplanerat: Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:     Fått donator o väntar på ÄD: NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3) Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen) På gång: mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till åbo v 13   Ruvare: WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3 Gravid: Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar. Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.     Övrigt:

• WannabeFler

Varför blir det inga styckebrytningar med Ipad/Iphone?!? Mina inlägg ser förjävliga ut! Förlåt mig, vänner. Lite offter för kraftiga humörssvängningar... Hormoner...? ;)

• lyckligtlottad1234

Fru xx: det är verkligen med stor sorg lag läser om vad ni fått gå igenom. Hoppas verkligen det är eran tur med nästa behandling nu! Kram

• Lie71

Hej Wannabefler.
    Hoppas på ett bra svar idag Tummarna hålls så de är blå.......

Allt är bra ska på RUL på måndag, då får man se vad som skett.
    Då kan man om det fungerar få se vilket kön det är, men min sambo vill inte. Och det fungerar inte med att den ena vet och inte den andre. 

FIxar listan då det inte fungerade

ÄD I FINLAND  

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:  

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:     

Fått donator o väntar på ÄD: 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3) 
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen)   

På gång: 
    mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3.
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till åbo v 13    

Ruvare: 
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3 

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar. 
    Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.      

Övrigt: 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011