• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Vad kul at ni bägge är på G Följer tråden med spänning.

Hur är det annars med er andra, varit lite tyst.

• mirakel

I Tammerfors .....är det någon som har bra förslag på hotell lr annat boende??

• Fru xx

Spännande att ni är på gång! Vi var också på Ava i Tammerfors, de är jättetrevliga där! Har tyvärr inget hotell att tipsa om, vi bodde hos släkt. Tammerfors är tyvärr en ganska tråkig stad på vintern men på sommaren är det jättefint där.

• NinaCamilla

Hej, vad spännande med alla er som är på gång! Jag följer tråden men för vår del blir det nog fördröjning till hösten innan vi tar nya tag. FK-beslut sprack vår budget och andra sidan är det snart höst igen vi har inte heller fått någon donator än och om det blir i maj-juni kan vi vänta lite till jag vill också vänta på nya behandlingsplan för sköldkörtel-problem. Nyckeln till problemet finns där -helt säkert på det. Lycka till alla och jag håller tummar upp till er kram

• Tigermamman72

Hej, När kan man väntasig att blödningen startar efter att man tagit Procren sprutan? Har UL på ons o förstådd det som att jag då borde ha haft blödning i 2-3 dagar innan undersökningen. Måste man få riktig blödning för att kunna fortsätta? Förstår att slemhinnan ska vara tunn för att börja bygga upp den inför ÄD. Konstigt att man nu ska gå o längta efter en blödning;) Har förbehandlingarna funkat för er andra. Kram

• WannabeFler

Hej NinaCamilla, Lie1, FruXX och alla ni andra tappra blivande kämpande mammor! Först och främst ett förlåt, jag borde skämmas som inte svarat på mail och personlig uppmuntran. Det var länge sen jag var inne nu men hög tid att uppdatera. I dec hörde Ava åbo av sig och hade funnit en efterlängtad donator med mina relativt ovanliga mått och färger. 7 månader väntade vi. Medicinering drogs igång med allt vad det innebar av fet hud och deppighet. Och imorgonkväll sätter vi oss på båten för Äggplock på måndag och insättning på onsdag!!! ☺ Så spänd rädd nervös och förväntansfull!!! Ska vi bli en av de 50% som inte får plus om två veckor... 😰 Resan har varit så lång... Tänker på alla er andra. Stor varm kram från förhoppningsfull

• WannabeFler

Tigermamman, Du å jag ligger ju ganska tätt i behandlingen. En extratanke till dig. Var går du för behandling? Kram

• Tigermamman72

WannebeFler, vad spännande! Förstår att du/ni är nervösa men förväntasfulla❤ känner igen mig nu när man närmar sig själva ÄD! Jag uttryckte mig lite konstigt, menar såklart medicineringen inför ÄD:). Vi åker till Åbo v 13 Om allt funkar. Håller tummarna för er! Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011