• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71
    Fru xx skrev 2012-01-25 18:01:41 följande:
    Fortfarande inte fått datum för ÄP/ET Donatorn ska på nytt vul på fredag, sen ska dom ringa mig igen, hoppas nu det går bra med hennes stimulering, det är en himla massa vul hon får gå på, hoppas det inte är något knas... De säger fortfarande att det ska bli nästa vecka.
    Så där var det för oss också. Dee sa bara prel datum hela tiden. Först prel månd, sen tisdag, sen blev det till slut fredag. Detta var första gången Andra gången så blev det när de hade sagt,
    Så det är hur donatorns ägblåsor utvecklas som är avgörande. Därför vill de inte att man bokar innan de vet.
    Det kommer säker bli bra till slut för er. Så hoppas vi på ett Plus
    Lycka till nu. Kram   
  • NinaCamilla

Fru xx: Jag mår bra och känner faktisk ingenting eller mest är jag väldigt trött på kvällarna och sugen på sött kroppen har samlat mycket vätska och tanken om tighta jeans - no way! Jag tror att jag har biverkningar av progynon. En vecka till. Jag vill testa nu men samtidigt vill jag inte testa -är rädd att den visar minus. Men som Lie säger - kanske borde jag inte känna nått. Lilla påskägg är bara 3 veckor enligt klinikens uträkningsmetoder.

• snufflan75

Söta sambon har laddat ner programmet med tvillingar, trillingar....ska se den ikväll :)

• Fru xx

Ok Lie, då ska jag inte oroa mig, vi får säkert datum snart! Förstår din känsla om testandet NinaCamilla, så har jag också känt, man vill men ändå inte... Normalt så går ju en vecka fort men när man ruvar och väntar på testdag så känns det som tiden sniglar sig fram! Förhoppningsvis kan du glömma de tighta jeansen minst 9 månader framåt, håller såklart tummarna för ett starkt och fint PLUS!

• Nieuwy

Jag har varit borta från tråden ganska länge nu (flera månader) men har läst med jämna mellanrum. Håller tummarna för er alla!

Vi var i Åbo på AVA i augusti och har nu fått en donator idag! Känslostorm! Jag är dock lite orolig för när jag testmätte slemhinnan efter provomgången med progynon så var den alldeles för tunn, så nu börjar jag med progynon snart igen och om det ser bra ut så kommer det  ev att bli resa till Åbo vecka 11 eller 12. har någon annan haft detta problem?

• mirakel

Så många av oss/er som är på g nu ........ Hoppas de hör av sig till oss oxå snart. :)

• myran

Imorgon åker vi till Åbo!
    Varit på mammografi och de såg inget i bröstet, puh! Förmodligen bara biverkning av alla hormoner jag tryckt i mig senaste året... Har ju haft ömma bröst innan, men det här gjorde riktigt ont så jag blev jätterädd. Har också märkt att det hjälper att gå utan bh, men det känns ju jättekonstigt och inte så skönt det heller och inte alls så särskilt snyggt inte Tungan ute Men hellre än ont iallafall...
    Har även svullnat upp av Progynonet. Känner mig som en jäst bulle...ha ha ha... en labil bulle dessutom, mannen har det inte alltför lätt emellanåt...

Håller tummarna för NinaCamilla, Fru xx och er andra!!!

Härligt att höra, Lie71, att allt går bra för dig Glad

Kram på er alla!

• NinaCamilla

Nieuwy: Jag har inte haft detta problem men jag hörde från läkaren att man kan bara äta flera progynon tabletter per dag om slemhinnan växer inte tillräckligt mycket. Jag tar 3 piller per dag men läkaren sa att de ordinerar 4 piller per dag i så fall.

myran: Lycka till! Jag håller tummarna här med. Jag hoppas att ni kommer få fina ägg. Jag har också svullnat upp på progynon - men vet också att det går ner när man inte tar tabletter. 

Fru xx: Jag pratade med sambon att jag testar på lördag istället. Jag har en viktig vecka på jobbet och kan ej riskera att jag kommer till jobbet gråtandes

Jag är allmänt nedstämt just nu. Min kompis kläckte ut sig mitt i middagsbordet att de väntar på en bäbis (typ en månad tillbaka). Inte så att jag inte är lycklig för hennes skull utan att hon kunde ha väntat iaf en vecka eller 2 månader till när det är säkert! Hon vet att jag ska testa den här vecka och har gråtit över att alla andra verkar få bäbisar utan några ansträngningar. Hon hävdade alltid att hon kommer få mycket problem med det och nu efter 1,5 månad vill hon berätta det - mitt i middagsbordet i en restaurang! Jag förstår inte hur korkat kan man vara....Jag var tvungen att avreagera. Jag tror att ni är enda som förstår situationen. Nu hoppas jag på en plus. Det känns att den här berg- och dalbanan med hormoner och känslor orkar jag inte längre till.

Kramiz     

• midsomer

Hej! Jag förstår hur du känner NinaCamilla ! Livet är så himla orättvist ibland. Man blir bara så för-b på allt.

Jag har i alla fall själv varit och gjort FET i Åbo för precis en vecka sedan. Tycker att allt känns lugnt än så länge. Symptommässigt! Däremot mår jag ganska uselt av tabletterna och har dessutom åkt på nån influensaförkylning. Huvudet mår inte riktigt bra  kan man då säga. Har aldrig haft sån huvudvärk som under denna behandling har iof aldrig tagit progynon tidigare.

Fick igår kväll hugg högt upp och lite längre upp på sidan av magen. Det är kanske lite oroväckande,...eller inte man vet ju absolut ingenting ännu

Är det någon som vet om man kan sluta med tabletterna direkt om man skulle få minus?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011