• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Hej tjejer och tack

JA nu hoppas vi på fler i tråden att ni får plus
    Nu är så många på G, så fler borde vi bli

NinaCamilla: Jag kommer hålla tummarna SÅ HÅRT från idag faktiskt att de inte har ringt dig. Så att du får åka imorgon.     

Snufflan75: Ang Bruttolöneavdrag så tar jobbet ställning till det där man är anställd. Vi räknade på detta och om man inte har pengarna så kan det vara bra om företaget säger Ja till detta. Alla gör dock inte detta.
    Men sen ska man tänka på att man sänker sin årsinkomst, som då också berör pension, sjuklön etc.
    Annars kan man spara och snåla ev låna av sina föräldrar om möjlighet ges.
    Det är inte billigt, men värt det.

HA det så bra nuFlört tjejer.
    Snart er tur       

• NinaCamilla

Lie1:de har inte ringt idag men ringer imorn även om embryos klarar. Jag önskade att de ringer oavsett. Vi vill veta hur många klarar sig. Nu borde vi titta på dokumentär på tv5 om tvilling tripplings och fyrlings År 2012 blir bra för oss alla! Så många är på gång.

• Lie71

Tittade på programmet NinaCamilla. Ska inte gnälla över 2 Med rutin gick det med flera också...
    Jag håller tummar och tår och tror på GODA Drömmar
     Kram  

• Fru xx

Spännande NinaCamilla, håller som sagt tummarna... 
    Förstår att det kan kännas lite läskigt Lie men det kommer att gå finfint!  

Uppdaterar listan jag med...

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)

På gång:
    Fru XX, 1a ÄD, tog Procren injektion 25/12, är igång med medicineringen nu, prel ET i början av februari 2012.

Ruvare:

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar

Övrigt:

• WannabeFler

Hej mina kära medsystrar!

Det var länge sedan jag var inne nu, vågar knappt läsa hur det går för er då vår egen ÄD nu närmar sig sakta. :) Men jag är så glad för er som nu är på gång och varmaste grattiskramar och lycka till till dig Lie!!!!
    Har ätit första primolut kuren och börjar med nästa omgång nu på lördag. ÄD i Åbo planerat till vecka 10. Vågar knappt hoppas att det ska gå vägen för att inte bli besviken...

Hur som helst så uppdaterar jag listan.
    Kram på er alla.
    PS är det förresten någon som har fått hjälp med ultraljud av Fertilitetscentrum i Sthlm och vet vad det kostar?
    Kram igen

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors) 
    Amy69 (köat sedan mars)

Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3)
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)

WannabeFler (köat sedan maj -11 i Åbo). Procrenspruta ska tas 27/1 och därefter fortsatt medicinering. ÄD inplanerad v. 10

På gång:
    Fru XX, 1a ÄD, tog Procren injektion 25/12, är igång med medicineringen nu, prel ET i början av februari 2012.

Ruvare:

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 Plus, VUL 12/1-12 Väntar tvillingar

Övrigt:

• NinaCamilla

Hej alla,
    En lilla embryo klarade sig upptiningen och den är ju klass 3 (ingen guldägg direkt). Sjuksköterskan sa att hon hoppas att den delar sig fram till imorgon - det hoppas jag med! En av 3 klarade sig och nu är det bara pruta 1088 EUR för den här..Borde inte tänka på pengar men - det gör man. Hoppas att FK kommer med besked snart om vi får pengarna tillbaka. Dessa skulle behövas.

Kram till alla...Åbo calling...

• myran

NinaCamilla, jag håller tummarna! Det låter nervöst för er, men... varje liten bebis börjar ju som ett enda pyttelitet embryo Flört
    När vi tinade upp två embryon i höstas klarade sig ett, det sämsta, och delade sig från tre till tio celler över natten! Så ett klass tre kunde visst bättra sig. Sen gick det inte iallafall, men så är ju oddsen... Hoppas det går bättre för er lilla! Lycka till och stor kram!!!

• Lie71

Åh NinaCamilla, det kan bli ett guldägg, vi fick ett klass 2 och ett klass 3 och se vart vi hamnade.
    Detta kan bli så bra och så ska vi tro och hoppas
    Nu håller jag tummarna för dig Allt ska bli bra.

• Fru xx

Åh hoppas hoppas den fortsätter dela sig NinaCamilla och att det blir insättning! Och att det blir ett plus av det om två veckor! Man vet aldrig hur det blir i slutändan. Vissa blir gravida med embryon som inte alls varit topp och vissa blir inte gravida trots toppkvalitet. Så man ska inte bli för ledsen att det inte är toppkvalitet. Vad menade du med att pruta 1088 euro?

• NinaCamilla

Hej alla, nu är lilla "påskäggen" inne och det blev klass 4. Ännu sämre än innan men vem vet. Testdag blir första februari. Fru xx: menade att FET kostar 1088 EUR, mycket pengar. Ni får hålla tummarna att även om mot alla odds,klarar äggen och hittar nått ställe

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011