• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • NinaCamilla

Gott Nytt år till alla!

Jag pratade med kliniken idag och vi har prel bokat den 18 januari för nästa försök. Jag hoppas på att minst 2 st klarar upptiningen. Jag hittade en gyn som hade en ledig tid också. Nu är det bara att hålla tummarna för embryos.

• myran

Gott Nytt År allihopa och särskilt Grattis! till Lie1 Glad

NinaCamilla: Skönt att du fick tag i en gyn!!! Kul att det är på gång igen för er Glad Vi tog det lugnt över jul och nyår, så vi åker i slutet av januari om allt går som planerat. Jag är också lite nervös för upptiningen, vi har fyra eskimåer kvar så jag hoppas att det ska gå. Ska ni återföra två embryon?

Myrslok: Ska tråden byta namn nu? Till 2012 Skål  Flört

KRAM PÅ ER!

• NinaCamilla

myran: Det blir 2 st den här gången om de klarar upptiningen. Det är så nervös!. Försöker lugna ner mig Dagen inna får vi veta om det blir någon Finlands resa...

• mirakel
    Hello, här har man fått den mysiga......(hahahhhaha!) mensen igen...efter mitt MA. Kroppen har rullat igång.
    Har bokat in lite zonterapi oxå - något jag tror är bra för kroppen!

myran...tyvärr går det ju inte i efterhand att ändra namn på en tråd... lagt till att det även gäller  år 2012  som tilläggskommentar nu iaf!! :)

NinaCamilla - så spännande!  förstår att du är nervös!! o två små rackare oxå :)

Kram
  • myran
    mirakel skrev 2012-01-02 19:22:07 följande:
    Hello, här har man fått den mysiga......(hahahhhaha!) mensen igen...efter mitt MA. Kroppen har rullat igång.
    Har bokat in lite zonterapi oxå - något jag tror är bra för kroppen!

myran...tyvärr går det ju inte i efterhand att ändra namn på en tråd... lagt till att det även gäller  år 2012  som tilläggskommentar nu iaf!! :)

NinaCamilla - så spännande!  förstår att du är nervös!! o två små rackare oxå :)

Kram
    Myrslok69: Usch ja, kommer ihåg hur den mensen kändes Gråter men som du säger- kroppen har kommit igång igen iallafall! Zonterapi låter bra, själv tänkte jag köra lite akupunktur innan insättningen!
    Bra där med tillägget, jag tänker på ev nya på tråden och så känns det lite nystart för oss som inte lyckades förra året!

NinaCamilla: Hu ja, denna nervositet! Men jag ska hålla alla tummar och tår för dig!
  • myran

Måste bara ösa ur mig! Jul och nyår har varit  jobbiga. Det var nu vår lillmyra skulle ha fötts. Som vi hade väntat på i så många år! Alla verkar ha glömt utom jag... Gråter Alla har varit glada och skojat, som om inget hänt...
    Jag har gråtit när jag sett småbebisar och morrat i smyg åt lyckliga nyblivna mammor, fast  jag unnar dom all lycka!...
    Morrat när folk (som inte vet allt) sagt "ah, ni får försöka igen!"  eller "förr eller senare så..." Hur förklarar man? Går det? Vill man? Orkar man? Nä...

Jag tror ni förstår ganska precis hur jag känner, så därför gnäller jag av mig här Skäms var annars???
    Tack för att ni finns!!!! Hjärta

• Fru xx

Spännande NinaCamilla, då är det ju snart dags för er att åka över! Håller tummarna! Nu börjar jag känna av procren sprutan tror jag minsann, har haft mer eller mindre konstant huvudvärk nu i typ två dagar och svettats massor på natten och sovit dåligt. Mensen kom igår så då är man väl nedreglerad nu. Ska på första vul den 9:e och sen blir det medicinstart med det andra efter det, progynon, prednisolon och trombyl. Längtar till månadsskiftet när det börjar bli dags för ÄP på donatorn och sen förhoppningsvis ET för mig!

• Fru xx

Usch vad jobbigt Myran! Förstår att du blir ledsen och känner med dig. Kram!

• Fru xx

Plingelan - ET står för embryotransfer alltså insättning av embryo. DET står för double embryotransfer alltså insättning av två embryon. FET står för frozen embryotransfer alltså insättning av fryst embryo. ÄP står för äggplockning. VUL står för vaginalt ultraljud.

• NinaCamilla

myran: Jag förstår dig så väl! Även om man vill så väl till alla, svider det med alla kommentarer om "försök på nytt!" "nästa år är er år" "bäbissnack" etc...och jag spyr på nyblivna mammor även om menar inget illa. Stort kram till dig och tänk att ni är inte ensamma. Vi kämpar så långt som det går!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011