• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Fru xx

Jo skulle ju berätta också att jag var på vul idag, allt såg bra ut enligt gyn. Har mailat kliniken idag och hoppas på att få börja med medicineringen som planerat i övermorgon. Nu rullar det på, känns bra!

• mirakel

Hej,

Lie1, snart är det fredag :)
     jo, för oss..... det går åt rätt håll....man tänker ju såklart fortfarande en hel del på vad som gick tokigt....
    men det känns iaf som att vi är på väg framåt igen!!
    hoppas på att vi även går framåt i köööön... 
    Tänk om alternativet med (för barnet vid 18 år) känd donator fanns i fler länder..... iaf som ett alternativ...
    så mycket snabbare det skulle gå för oss alla.

Kram

• NinaCamilla

Jag var på vul idag och fick grön ljus att fortsätta med mediciner. På tisdag får vi veta om nån har klarat sig men resan är redan bokat... Hoppas hoppas hoppas!

• Tigermamman72

Tack för svar ang två el ett embryon. Tåls att tänka på. Vad spännande att så många är på väg över till Åbo igen, ska hålla Alla tummar:) Kram

• Lie71

Åh NinaCamilla, HOPPAS HOPPAS gör jag  Med alla tummar jag har.
    Nu ska det bara gå.

Ja Myrslok69 håller verkligen med dig om detta med anonym eller öppen donator. För mig känns öppen donator helt rätt, men jag har förståelse om man även inte vill ha det, Bra att ni är på G, kön går faktiskt framåt

Fru xx: SKa på VUL på tors, Kan inte förklara känslan mer än totalt galet. Skönt att du också är på G

Det händer en del i tråden och det är kul att följa er ALLA. Ingen glömd
    Så nu hoppas vi att detta är blir det rätta årtalet.

Kram        

• Fru xx

NinaCamilla - härligt att du fick grönt ljus! Det fick jag med! Började med medicinerna igår. Tar Progynon 2 mg tre ggr/dag, Prednisolon 5 mg två ggr/dag och Trombyl 75 mg en ggr/dag. Vad tar du? Har en vän som gjort ÄD i Riga och hon fick börja med Prednisolon och Trombyl först vid ET. Hon hade också mycket lägre dos av Prednisolon. Så jag har dubbelkollat med Ava och jag skulle börja med allt på en gång, men glömde fråga varför det är annorlunda. Håller tummarna för att ni får båda två insatta!

• Fru xx

Lie - ja det är himla skönt att äntligen vara på G! Det är torsdag och då är du på vul idag ju! Håller tummarna stenhårt för att allt är bra! Spännande att få veta ifall det är en eller två...

• Vädur 78
    Fru xx skrev 2012-01-12 12:23:49 följande:
    NinaCamilla - härligt att du fick grönt ljus! Det fick jag med! Började med medicinerna igår. Tar Progynon 2 mg tre ggr/dag, Prednisolon 5 mg två ggr/dag och Trombyl 75 mg en ggr/dag. Vad tar du? Har en vän som gjort ÄD i Riga och hon fick börja med Prednisolon och Trombyl först vid ET. Hon hade också mycket lägre dos av Prednisolon. Så jag har dubbelkollat med Ava och jag skulle börja med allt på en gång, men glömde fråga varför det är annorlunda. Håller tummarna för att ni får båda två insatta!
    Prednisolon 10 mg/dag är nog ganska vanligt. men hör även de som tar mer. Vid min ivf i nov så började jag vid sprutstart och det är för att jag hade antikroppar.
    Lycka till nu  
    ♥♥♥
  • Fru xx

Tack Vädur! Jag har inga antikroppar, vad jag vet i alla fall. Men har ju tidigare gjort 6 egna IVF med insättning av fina embryon men aldrig fått plus. Har även allergi och allergisk astma och det ingår väl i autoimmuna sjukdomar? Vet inte om det påverkat läkarens beslut att jag ska ta 10 mg Prednisolon/dag redan från början, för jag börjar ju med det redan tre veckor innan en ev embryoinsättning.

• Vädur 78
    Fru xx skrev 2012-01-12 13:11:13 följande:
    Tack Vädur! Jag har inga antikroppar, vad jag vet i alla fall. Men har ju tidigare gjort 6 egna IVF med insättning av fina embryon men aldrig fått plus. Har även allergi och allergisk astma och det ingår väl i autoimmuna sjukdomar? Vet inte om det påverkat läkarens beslut att jag ska ta 10 mg Prednisolon/dag redan från början, för jag börjar ju med det redan tre veckor innan en ev embryoinsättning.
    Ja men ska man ändå ta Prednisolon så är det ju säkert bra att börja innan Kommer nog gå bra
    ♥♥♥
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011