• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

Var är Du/Ni i processen?

Kram till er därute! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

• Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

Hej hej.

Vill  bara önska alla en God Jul och Gott Nytt År.

Har varit lite tyst från mig då jag har avvaktat....... 
    Själv så PLUSSADE JAG så nu är jag i vecka 6, men vi säger inget till någon då man aldrig vet vad som händer. 
    Jag mår bra och har inga direkta saker som kommer. Bara lätt illamående på kvällarna.   

Angående detta med donator så ska det kännas rätt för var och en. Som vi har alla färgerna i oss bägge vilket gör att vi kan ha ljushårig eller mörkhårig, blåa, gröna ögon osv. Men det ska kännas rätt.
    Man får inte reda på när de är födda utan bara färger och längd.   

Lycka till nu alla ni som kämpar.

Kram Lie    

• morsan11

Får jag fråga: Varför just i Finland?

• NinaCamilla

Lie1: GRATTIS! Jag fick tårar i ögonen. Även om det är tidigt är plus alltid en plus. Jag hoppas att det går hela vägen! Nästa år är det vår tur - alla i tråden!

God Jul och Gott Nytt År till alla!
    Kram

• Plingelan

Hejsan allihopa.
    Jag är ny här och tänkte presentera mig lite. Glad 
    Jag är 34år och bor strax utanför Malmö.
    2011 har varit mitt värsta år i mitt liv, men mkt sorg och tårar.  Fick reda på i januari att mina äggstockar förstörts av cellgiftsbehandling (för behandling av reumatisk sjukdom) och som pga gjort att jag kommit i för tidigt klimakterium. Vilken chock att få reda på detta! Tyckte en lång tid att det var mest synd om mig i hela världen & sedan bli ständigt påmind när alla omkring en får barn & ser det som världens självklarhet. Det har gjort & gör mig riktigt upprörd. Avsaknaden av hormonerna gjorde inte det bättre heller...betedde mig nog som värsta klimakterie-kossan om jag ska vara ärlig.Skäms
    Men nu, snart ett år senare har jag med många kuratorbesök och samtal med min man och lite hormontabletter på det Skrattande...börjat hitta tillbaka till mig själv. Bearbetat sorgen med att inte kunna få egna barn.  Börjat se på det hela annorlunda. Kan skratta igen.
    Sedan september står vi i kö för äggdonation på RMCi Malmö men beslöt oss för skynda på det hela...sagt och gjort..den 12 december var vi på vårt första AVA-kliniken i ÅBO. 
    Sånt trevligt bemötande man fick där. Kändes så bra när vi gick därifrån. Glad Nu är det bara att vänta...
    Det var faktiskt min man hittade denna tråd till mig. Vilket jag är glad för. Känns inte så ensamt med problemet längre. 
    Alla fall vi jag önska er alla en god fortsättning på julen.
    På återseende!
    Mvhh Plingelan 

• Lie71

Välkommen Plingelan.

Du är långt ifrån ensam om att inte kunna på egen hand.......Trevlig man som hittar tråden till dig.
    Vi går också i Åbo och har Mikka som läkare. Deras mumindialekt är underbar, om man nu gillar den dvs...
    Jag är också i förtidigt klimakterium och har tydligen varit det innan jag blev 30 är och frågade min läkare varför man inte vart en klimakteriekossa som du uttryckte detFlört och det var pga p-pillerna jag åt och som döljde symptomen om man hade några... Du har säkert läst tråden i detta läge om du orkat och vet resten...

Alla ni andra så får jag hoppas ni haft en bra jul.
    Har ännu fått + på stickan(testade i lördags igen), men har inga direkta symptom längre vilket oroar mig. Illamåendet på kvällarna har avvtagit en hel del. men från nedre reegionerna känns det ännu som molvärk, så är det någon som vet om det kan vara så här?????     
    Ska ringa Åbo som sagt efter nyår igen, så får vi se vad de säger. 

Ha det så bra så länge.
    Kram från mig          

• Vädur 78
    Lie71 skrev 2011-12-26 20:05:04 följande:
    Välkommen Plingelan.

Du är långt ifrån ensam om att inte kunna på egen hand.......Trevlig man som hittar tråden till dig.
    Vi går också i Åbo och har Mikka som läkare. Deras mumindialekt är underbar, om man nu gillar den dvs...
    Jag är också i förtidigt klimakterium och har tydligen varit det innan jag blev 30 är och frågade min läkare varför man inte vart en klimakteriekossa som du uttryckte detFlört och det var pga p-pillerna jag åt och som döljde symptomen om man hade några... Du har säkert läst tråden i detta läge om du orkat och vet resten...

Alla ni andra så får jag hoppas ni haft en bra jul.
    Har ännu fått + på stickan(testade i lördags igen), men har inga direkta symptom längre vilket oroar mig. Illamåendet på kvällarna har avvtagit en hel del. men från nedre reegionerna känns det ännu som molvärk, så är det någon som vet om det kan vara så här?????     
    Ska ringa Åbo som sagt efter nyår igen, så får vi se vad de säger. 

Ha det så bra så länge.
    Kram från mig          
    Stort GRATTIS, vad underbart!!!! Vilket försök var det på?
    Symptomen kan komma och gå och är helt naturligt Bra med molvärk, något som håller på och växer Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Plingelan skrev 2011-12-26 18:41:21 följande:
    Hejsan allihopa.
    Jag är ny här och tänkte presentera mig lite. Glad 
    Jag är 34år och bor strax utanför Malmö.
    2011 har varit mitt värsta år i mitt liv, men mkt sorg och tårar.  Fick reda på i januari att mina äggstockar förstörts av cellgiftsbehandling (för behandling av reumatisk sjukdom) och som pga gjort att jag kommit i för tidigt klimakterium. Vilken chock att få reda på detta! Tyckte en lång tid att det var mest synd om mig i hela världen & sedan bli ständigt påmind när alla omkring en får barn & ser det som världens självklarhet. Det har gjort & gör mig riktigt upprörd. Avsaknaden av hormonerna gjorde inte det bättre heller...betedde mig nog som värsta klimakterie-kossan om jag ska vara ärlig.Skäms
    Men nu, snart ett år senare har jag med många kuratorbesök och samtal med min man och lite hormontabletter på det Skrattande...börjat hitta tillbaka till mig själv. Bearbetat sorgen med att inte kunna få egna barn.  Börjat se på det hela annorlunda. Kan skratta igen.
    Sedan september står vi i kö för äggdonation på RMCi Malmö men beslöt oss för skynda på det hela...sagt och gjort..den 12 december var vi på vårt första AVA-kliniken i ÅBO. 
    Sånt trevligt bemötande man fick där. Kändes så bra när vi gick därifrån. Glad Nu är det bara att vänta...
    Det var faktiskt min man hittade denna tråd till mig. Vilket jag är glad för. Känns inte så ensamt med problemet längre. 
    Alla fall vi jag önska er alla en god fortsättning på julen.
    På återseende!
    Mvhh Plingelan 
    Tufft år du har haft Men skönt att du börjat hitta tillbaka Vilken underbar man du har som letar upp tråden till dig
    Låter bra med trevligt bemötande i Åbo, vi ska dit i februari. När ställde ni er i kö där? Kram kram
    ♥♥♥
  • Lie71
    Vädur 78 skrev 2011-12-26 20:12:42 följande:
    Stort GRATTIS, vad underbart!!!! Vilket försök var det på?
    Symptomen kan komma och gå och är helt naturligt Bra med molvärk, något som håller på och växer Kram kram
    Tack Vädur78.
     Det är vårat 2:a ET, Vi har gjort ett ET i Juni som vart Minus, sen klarade sig inte de i frysen så vi började om på ruta 1 med ny doantor.
    Så nu får vi hoppas att detta stannar kvar, ska var på 6+0 eller 5+5 beroende på hur man räknar.
    Och jag hoppas på Plus för flera i tråden.
    Kram   
  • Vädur 78
    Lie71 skrev 2011-12-26 20:21:35 följande:
    Tack Vädur78.
     Det är vårat 2:a ET, Vi har gjort ett ET i Juni som vart Minus, sen klarade sig inte de i frysen så vi började om på ruta 1 med ny doantor.
    Så nu får vi hoppas att detta stannar kvar, ska var på 6+0 eller 5+5 beroende på hur man räknar.
    Och jag hoppas på Plus för flera i tråden.
    Kram   
    När ska du göra första vul?
    ♥♥♥
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011