• Nieuwy

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej!

Har precis kontaktat AVA i Åbo idag för att få igång processen för att få äggdonation. Jag fick ett mycket positiv känsla av telefonsamtalet. Hoppas på ett första besök i augusti...
    Superbra med tips på psykolog för det skulle kännas skönt att få det gjort.  Vi har blivit utredda på Sophiahemmet och vi tycks ha allt utom psykologsamtalet. Är det någon som vet om de går fortare då? Lycka till alla!

• Nieuwy

Hej alla!

Så är vi då äntligen inbokade till vårt första besök på AVA i Åbo 11 augusti ! Psykologtid bokad 5/7 och journalkopior beställda från Sophiahemmet. Det känns skönt att vara på väg även om det har varit en lång väg och en lång väg ligger framför oss.

Är det någon som har några referenser för hur lång tid man får vänta från det första besöket till äggdonationen ? Ett litet tips om info om Åbo: Svenska Dagbladet   hade  26/6 ett tvåsidigt reportage om Åbo som turiststad, så lite tips om att fördriva tiden i väntan på viktigare saker

Om det är någon som söker psykolog så kan jag tipsa om Sophiahemmet, vi fick tid inom två veckor från första kontakten. Det kostar ca 3000:- inklusive intyg, för den som undrar.
     Håller tummarna för oss alla att storken kommer på besök under 2012!

• Nieuwy

Jag har varit borta från tråden ganska länge nu (flera månader) men har läst med jämna mellanrum. Håller tummarna för er alla!

Vi var i Åbo på AVA i augusti och har nu fått en donator idag! Känslostorm! Jag är dock lite orolig för när jag testmätte slemhinnan efter provomgången med progynon så var den alldeles för tunn, så nu börjar jag med progynon snart igen och om det ser bra ut så kommer det  ev att bli resa till Åbo vecka 11 eller 12. har någon annan haft detta problem?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011