• Cloudy

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • Runguska

Min son har solskyddskläder, dvs ganska så långa shorts och långärmad tröja med faktor 50 eller vad det nu var. Dyrt som tusan var det (nåväl, halvt tusen, 499:- kostade setet) men det skulle vara bra och det är huvudsaken när man har ett barn som trivs som fisken i sjön om sommaren! Keps med "mackskydd" ska även den vara på.

• Mamma och Mor

Dottern har antingen vanlig baddräkt eller en tvådelad bikini av modellen att den ser ut som en delad baddräkt, dvs över-/underdel mer eller mindre överlappar varandra. Den delade varianten är praktisk vid toabesök och också den dottern helst väljer.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • moi01

Vad skulle det vara för skillnad om man har överdel eller inte på en liten flicka om man har utan överdel tycker jag att man vill visa flickan det är sexualisering men att ha plagget på det skyddar ju och gömmer brösten det är inte sexualisering tycker jag

• 180823
    Terryleene skrev 2011-06-25 07:59:05 följande:

Nej det har hon verkligen inte. Hon har badbyxor eller är naken. Jag skulle aldrig köpa baddräkt eller bikini, oavsett om hon vill det/hon är "skitsöt" i det/folk stör sig på att de inte ser om det är en flicka el pojke. Bikiniöverdel och baddräkt är till för att skyla brösten.

Att säga att barnet har baddräkt eller bikini för att skydda från solen är så jävla dumt! Sätter de som säger så på sina pojkar bikini också? Det finns solskyddskläder om man är så orolig för sitt barn. "Orkar inte smörja in hela barnet" PAH!

När jag var lite typ 2 år så var jag i barnvagnen då sade äldre kvinnor där oj oj vilken söt liten prinsessa då sade mamma ha ha nej det är en prins kom bara att tänka på det
  • tulip79

Hon har oftast uv-dräkt med korta armar och ben. Annars baddräkt. I år fick hon linne och badtrosor. Det händer att hon har badshorts, men det är inte så ofta. Hon är 4,5 år.

• sextiotalist

Jag hade bikini när jag var liten, minns speciellt en söt med massor av volanger, fast på den tiden så tror jag inte ens någon kopplade dessa bikinis med något sexualiserat.

Detta sexualisering har kommit efter toplesseran, innan dess så var det ingen som såg bikiniöverdel eller hel baddräkt för att skyla brösten.

• 180823
    sextiotalist skrev 2018-08-21 15:46:09 följande:

Jag hade bikini när jag var liten, minns speciellt en söt med massor av volanger, fast på den tiden så tror jag inte ens någon kopplade dessa bikinis med något sexualiserat.

Detta sexualisering har kommit efter toplesseran, innan dess så var det ingen som såg bikiniöverdel eller hel baddräkt för att skyla brösten.

Niin just joo eihän kukaan ennen kattonu vähä vinosti jos oli bikini pikkareitten lisäksi toppi päällä ei vittu uimme siellä vaan bikin yläosa päällä vaa miks nykyään pitää kaikki saatana liittää seksiin "hö ha hei kato tuolla on tyttö jolla on laput tissien päällä!!!!" Ei enne mitää tollasta ollu kyllä mailma on menny sekaisin kaikialla on pedofiilejä joo kun nyt on netti niin kaikki tiedot leviää ei ennen tiedetty missä ja kuinka monta 10 000 on pedofiilejä on niitä ain ollu yhtä monta ja aina tulee olemaan yhtä monta
  • 180823
    KovaKulli skrev 2018-08-21 21:55:29 följande:

Niin just joo eihän kukaan ennen kattonu vähä vinosti jos oli bikini pikkareitten lisäksi toppi päällä ei vittu uimme siellä vaan bikin yläosa päällä vaa miks nykyään pitää kaikki saatana liittää seksiin "hö ha hei kato tuolla on tyttö jolla on laput tissien päällä!!!!" Ei enne mitää tollasta ollu kyllä mailma on menny sekaisin kaikialla on pedofiilejä joo kun nyt on netti niin kaikki tiedot leviää ei ennen tiedetty missä ja kuinka monta 10 000 on pedofiilejä on niitä ain ollu yhtä monta ja aina tulee olemaan yhtä monta

Jahaa det skulle skrivas på svenska men joo 10 000 pedofiiler fin ju on kommer lltid att finna men det visste man inte före internet men jag har inget emot internet utan internet skulle kag vara singel idag med internet så hittar blyga pojkar och flickor också kärleken
  • FruSötPotatis

Klart jag gör! Vill ju inte att någon snuskgubbe ska gå och flukta på mina så karameller! De behåller jag gärna för mig själv ;)

• IcaTjejen34

Ja
    Själv har jag inget problem med att barn i alla åldrar ska få uttrycka sig och känna sig sexiga. Men då jag bara har en liten pojke brukar han ha så kallad "mankini" på badstränderna och runt poolerna.

• 180823

Nå finns det nåt annat då än bikini eller baddräkt elller ska man gå till pojkarnas avdelning och köpa badbyxor med grävmaskin på eller nåt sånt

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?