• Cloudy

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • Vanessa

Men är det verkligen så att ni symboliserar en bikinitopp på en 3-åring som nåt sexuellt? Då skulle jag hellre se att mina barn, 1 eller 4 är gamla, gick klädda i kläder från topp till tå för är det nåt som får igång en äcklig pedofil så är det ju oskuldsfulla, nakna, okvinnliga och omanliga kroppar. Ett barn vill ju många gånger klä sig som sin mamma. Ha samma förkläde som sin mamma när man bakar, leka i klackskor men det kan de inte göra för risken av allvarliga skador, sminka sig vilket jag absolut inte tycker passa ett litet barn. Men en bikinitopp i en härlig färg, kanske med tillhörande söt volang på, är det sååå farligt. Jag pratar nu inte om en trekantsbikini eller med ilägg i för det ses helt fruktansvärt ut. Samma så med stringtrosor för det associerar jag med porr, lättklätt och ohygieniskt. Jag kan också tycka efter ett tag på stranden eller i solen med bara bikinitrosor att en bikinitopp av modell sportöverdel kan vara bra att ta för den ömtåliga huden på bröstkorgen kan vara bra. Jag tycker nog ni som hellre låter era barn va nakna istället för att ta på bikiniöverdel ska tänka en gång extra på de sjuka människor som kan finnas på stranden med deras sjuka, vidriga tankar!

• tackförfisken

Mina flickor badar i baddräkt , nakna, badshorts lr bikini. I bland med kläder på ;) Dom får själva välja och vad andra vuxna skulle tänka lr tycka ger vi f i! Dom är bara barn ....

• tackförfisken

Ps är man så sjuk att man ser något sexuellt i en 7 åring med bikini överdel , så ser man nog något sexuellt i ett barn med baddräkt,shorts lr kläder på sig med !!!

• To små

Baddräkt tycker jag är rätt normalt för tjejer i alla åldrar. Det är huvudplaggen vi tjejer i alla åldrar använder oss av här i västen när vi badar. Bikini tycker jag egentligen inte om på små tjejer, men då min mamma gav dottern en bkini förra sommaren så blev dottern jätteglad. Och mina principer är inte så viktiga just i denna fråga, jag låter hellre dottern få ha sin bikini och vara glad.

• To små

Jag undrar ärligt en sak. Ni som tycker att små barn inte ska få ha bikini eller baddräkt, vad tycker ni om att barn badar nakna?

• Zofian

Jag har ingen dotter. Men jag skulle tillåta henne att bada i vad hon känner för oavsett ålder. MEN jag skulle för den sakens skull inte tillåta henne att klä sig utmanande och sminka sig och så i vilken ålder som helst. Barn får inte göra allt som vuxna gör. Men jag ser heller inget fel i små barn som badar nakna. Har inte ens tänkt på det förrän nu. Tycker det är naturligt och självklart att småbarn badar nakna. Då menar jag barn under två år.

Ser man ett litet barn som sexobjekt för att man har bikini får man söka hjälp.

• Visslaren

Nej, jag har inte låtit min dotter bada i varken baddräkt eller bikini när hon varit under fem år. Det är först den här sommaren (hon är 6 år nu) som hon själv velat ha det, hon ville så gärna ha bikini först, men hon fick en baddräkt. Tills dess har hon haft badbyxor liksom sina småbröder.

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • GulTussilago

Baddräkt badar dottern oftast i, hade badtrosor när hon var liten.
    Vet inte riktigt vad jag tycker om tvådelat.. Tycker nog att det passar för lite större tjejer.
    Har aldrig tänkt på att nån kunde ha något emot baddräkt

Sonen badar i badblöja eller badbyxor.

Vill helst inte att de badar nakna, men främst därför att det blir så mycket sand i rumpan då

• mamma till tre busungar
    Mariohn skrev 2011-05-09 14:47:59 följande:
    Sjukt osmakligt med småungar i små porriga trekantsbikinis. Jag kräks. Mitt barn badar i badbrallor och ibland t-shirt. 
    Vanlig t-shirt är väl inte så skönt i vattnet?
  • MadameC

Mina tjejer badar i baddräkt.
    För att det är ett ganska täckande plagg, solkrämen räcker längre. typ.
    Alltså, jag bryr mig inte ett dugg om det är ett plag gför att skyla bröst eller vad det nu är.
    Baddräkt har man , som namnet antyder, när man badar, och ofta som tjej.

Och om baddräkt visar att mina barn är flickor, jättebra! De är flickor.

Om jag hade haft pojkar hade det varit badbyxor och mer solkräm.

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?