• Cloudy

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • ViVäntarLois

Har än så länge bara en dotter men skulle använda solskyddsdräkt (en sån med armar och ben) till både flickor och pojkar. Här döljer vi inte bara "brösten" utan hela ungen ;)

• mandie

Min flicka har solskyddskläder vid soligt väder. I annat fall (ex badhus) har hon baddräkt. Skulle kunna tänka mig ett par bikinitrosor men  aldrig i mitt liv ta på henne en bikiniöverdel. Och eftersom jag heller aldrig skulle erbjuda det alternativet så handlar det ju föga om hennes vilja.

• Rosmarie

Min dotter på 3 år har baddräkt på sig som hon fick i julklapp av min moster, då hon vuxit ur den förra som hon fick av hennes mormor. Själv skulle jag oxå köpa en baddräkt till henne ville hon ha bikini så´visst köper jag det till henne, vill hon bada med baddräkt ok för mig, bikini ok för mig bara bikiniunderdel ok för mig bara bikini överdel ok för mig, naken ok för mig. Jag föredrar baddräkt framför bikini men skulle dotter komma med en bikini hon vill ha skulle jag absolut inte förbjuda henne från tt köpa den om vi ändå ska köpa badkläder, nej tycker det e bara larvigt att hålla på så och förbjuda så naken eller baddräkt brukar hon ha för tillfället jag lägger mig inte i så mycket.

• Iam

Min bonusdotter är 7 år och har en tvådelad bikini. Överdelen är trekvarts. Den är knallrosa och helt efter hennes eget tycke. 
    Hon känner sig fin i den och varför ska vi neka henne det? Hon ser inget sexuellt i det, vi ser inget sexuellt i det.
    Och helt ärligt.
    Är det verkligen vi som är korkade, eller är det så att det är ni som ser barn i bikini som något sexuellt som kanske borde söka hjälp?? 

• The Foxy

Mina barn har inte fått ha trekantsbikini för att göra lite skilnad på att bli stor. Att barn "vill ha" är för mig inget argument då mina barn "vill ha" spets string och nej, jag anser inte det vara passande för små barn. Det jag har emot TREKANTSbikini är att jag anser att barn inte behöver kläs som små vuxna och det är vi som föräldrar som avgör vad vi anser vara vettigt att ta på våra barn.

• Yes I am

Min 2 åring har en liten top samt hotpants, men för det mesta badar hon helt naken. 

• Vanessa

Har bara läst ts, men du undrar om man är korkad och måste peka ut sin dotter som en flicka. Menar du att en förälder är korkad om man tar på sin dotter en klänning. Eller är det just bikinin som visar en korkad och mindre passande mamma? Finns nog andra föräldrar som jag skulle kalla korkade än hälften av alla mammor på stranden till flickor under fem år på stranden.

• Annica71

Mina döttrar har solskyddsdräkter, baddräkter och bikini. De använder alla lika mycket och väljer själva.
    Förstår inte detta riktigt med att en bikini kan vara så uppseendeväckande, det handlar ju inte om att de ser sexiga ut eller så utan det är ett plagg som vilket som helst som man kan ha då man badar.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Jungblom

Ja och jag låter henne även ha kjol, klänning och andra plagg som uttrycker att hon är en tjej!

Tycker att sådana här disskutioner är menningslösa.

Jämlikhet sitter inte i kläderna, min son har rosa kläder och min dotter gillar motorcyklar.

• Rollomay

Mina döttrar badar nakna, har badbyxor eller solskyddsdräkt. Skulle ALDRIG sätta på dem bikini.

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?