TvåTrollungar skrev 2011-11-18 22:52:25 följande:
Det är stor skillnad på vuxna och på barn. Vuxna kvinnor och män har via sina hormoner fått olika kroppar och får klä sig där efter. Barn är barn och inte kön. min son har lika lite skägg som min dotter har bröst. just nu ser dom rätt identiska ut med undantag för att den ena är kobent och den andra hjulbent (ironisk). Nakna barn känns inte utvikande utan väldigt oskyldigt, dom får då vara precis som dom är. Bikinin gör det utvikande inget annat
Jättelöjligt att skriva att det är hormoner som gör att mäns och kvinnors kläder är såååå olika
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Det är fåfänga och inget annat. Högklackat och string har verkligen inget med kvinnliga könshormoner att göra.
En barntop är verkligen inte utvikande, eller menar du någon annan typ av bikini som jag inte sett. FÖr jag ser att det är svårt att se att en liten topp som går ganska långt ner med prickar och ett barnsligt motiv skulle vara utvikande. Det ligger nog mest i din fantasi och i dina värderingar, än i människors syn runtomkring dig.
Fel är det dock om en liten flicka vill ha en överdel för att hon VILL skyla brösten, som inte finns. Då hade jag blivit rädd. Men min dotter har lika gärna baddräkt, trosor med eller utan överdel, eller naken, så för henne är det bara det att hon tycker att det är fint, och inget annat. Att lägga sexuella värderingar i detta tycker jag är obehagligt och skulle aldrig få för mig.
Hur förklarar man för en liten flicka att hon inte får ha den matchanda överdelen med HelloKitty utan att lägga vuxna värderingar i det? Jag menar, säga at.t du får inte för du har inga bröst tycker jag låter rätt långsökt att säga till en 4åring