Glittran skrev 2011-05-09 19:31:14 följande:
Badbyxor eller soldräkt använder min dotter (3 år). Skulle inte köpa en bikini eller sätta på henne överdelen, helt onödigt (började själv inte använda bikiniöverdelen förrän jag var typ 15-16, men det var ju på 80-talet...)
Köpte en baddräkt till henne dock. Har inte funderat på att det skulle vara fel - jag köpte den för att den sitter uppe bättre än ett par byxor när man badar samt att den kan vara bekvämare än byxor som sitter åt i midjan.
Men egentligen så kan ju barnen lika gärna bada nakna? Min motivering till att ha på badkläder är att de inte skall få så mycket sand i rumpan. Och soldräkten för solskyddet förstås.
Jag fick inte använda bikini när jag var liten, även om man hade en bikinidel så sa pappa och styvmor alltid, ta av den du har ju ändå inga bröst.
Sjukt pinsamt då man hade struttuttar och ville iaf ha lite stöd då det gjorde ont när brösten växte men det dög inte som förklaring så man fick gå utan till jag var 13.
Då fick jag helt plötsligt en utskällning av pappa för att jag trodde jag var barn fortfarande, jag fattade inget.
på skolan hade jag dock överdelen på mig, annat hade varit pinsamt och otillåtet tror jag?