• Cloudy

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • MammaTillDomFinaste

har haft baddräkt enbart för att jag hittat såna söta! enda anledningen. Nu dom sista gångerna hon badade ville hon av med den efer ett tag, så jag misstänker hon kände sej kall, så nu har jag köpt badtrosor som hon ska få använda på badhusen. hon blir 3 i januari. hittade inga adtrosor utan fick beställa bikini och sen slängde jag överdelen. 

efteråt hittade jag trosor men men, dessa är blå å hon gillar blått, PLUS att dom var på rea, så skit samma  

• Lolloooo

jag har solskyddsdräkt på min 3 åriga tjej, och har haft det varje sommar
    och en extra baddräkt när solksyddsdräkten blir blöt, även den så heltäckande som möjligt,
    bara för att jag inte vill behöva smörja in henne så mycket
    så, endast för att det är skydd mot solen, inte för att ingen ska se hennes tuttar....

• Psyke

Vi har solskyddsdräkter som skyddar en stor del av kroppen för våra båda barn: pojke+flicka)

• Emjak

Det viktigaste jag tänker på när det gäller badkläder är att de är breda nedtill
    Inte så kul att få sand mellan benen när de sitter i sanden
    Oftast är bikinis och baddräkter smala i grenen så av den anledningen går de bort

• Med två små

Jag hade inte ens reflekterat över att baddräkt var något man hade för att skyla överkroppen! Är det så? Bikini med topp har mina tjejer inte haft, just för att jag tycket att det känns superfånigt på ett barn. Jag har inte heller velat köpa någon bikini för att bara använda underdelen - då sponsrar man ju hela bikinitänket eftersom man måste köpa hela faderullan. Barnen har använt babysimbyxor, solskyddsdräkt eller baddräkt eller badat nakna.

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Maxbox

Vi har både och! Det vill säga både badbyxor och baddräkt. Baddräkten fick vi av farmor. Vi har använt den en gång då vi badat två dagar i rad och badbyxorna inte hunnit torka. Ser egentligen inget fel med det, men väljer såklart inte baddräkt före badbyxorna bara för att.

• Glimma76

ja, hon får anväda det eftesom hon vill. Men hon skulle självfallet inte få använda en sexig överdel. Hennes överdel är inte gjord för att skyla några bröst med, utan den är för alldeles platta småflickor, med barnsligt motiv av hello kitty. det är mer en topp, inte en överdel med kupor.

Tycker detta är lite tramsigt faktiskt, min dotter var jätteglad för sin bikini, och det är naturligt att barn vill se ut som sina föräldrar, och jag har bikini.

Har svårt att se att någon skulle tycka de små bikiniöverdelarna från HM med HelloKittymotiv var sexiga. För att se det sexiga i dem så måste man vara pedofil, och jag är inte det.

Hon får även ha klänning, ett typiskt kvinnoplagg och hon var överlycklig för sina finskor, förra julen men en liiiiten klack på tyo 2 cm.

• Glimma76

3kantsbikinis för så små barn har jag faktiskt aldrig sett, eller inlägg i som någon pratade om. Har aldrig sett någon liten flicka ha det, eller sett det i någon affär.

• trolltjejen

När hon var 1-3 år använde hon bara bikinitrosor. Jag tror hon var 4 när hon började med baddräkt. Jag svarade inte, för jag skulle aldrig låta henne ha tvådelad bikini ens när hon är 6 år. Baddräkt är en annan sak.

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?