• Cloudy

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • sunsed1

du borde ha en tredje alternativ TS - badbyxor, alltså endast underdelen av bikinis. Är det för varmt och skönt o solen kan barnet lika gärna bara ha byxunderdelen

• Bess

Min dotter på 2,5 år har baddräkt av den enda anledningen att den värmer mer än en badbyxa, plus att den även skyddar mer mot solens strålar.
    Att tro att folk har baddräkt/bikini på sina barn, endast för att man vill dölja brösten eller visa upp att det är en tjej...tycker jag är fruktansvärt löjligt tänkt!! Vidga vyerna lite.

• luckynumber

Min dotter är tre och har baddräkt, en blå med fiskar som hon valde själv men ibland har hon badbyxor/troser ett par gröna med dinosarier och ett par med bilar har hon, jag valde dom för att jag tyckte dom var fina!
    Sonen är fem och har bara badshorts, massa par.

• Jelina068

min dotter på 5år har både baddräkt och bikini. HON tycker om sina badkläder och jag tycker bäst om när hon använder bikinin för det blir så mkt lättare när hon ska på toaletten. Vi tar på henne bikiniöverdelen för att hon VILL ha på sig den, det är en bikinitopp med volang, inte bh-liknande. Men skulle hon vilja bada i bara badbyxor så får hon självklart det.

lillasyster på tre år vill vara precis som storasyster och även hon har baddräkt dock ingen bikini. På badhus har en badbyxa med insydd "blöja".

• Billabong

Min dotter är 3,5 och har numera baddräkt istället för enbart bikinibyxor. Främsta anledningen är att bikinibyxor inte var ngt bra alternativ eftersom de tenderar att glida ner över rumpan när hon dyker i vattnet från bassängkanten. Och nej, de är inte för stora - det blir så ändå.
    En annan anledning är att hon VILL ha baddräkt.
    Skulle hon vilja ha en överdel till sin bikini precis som sin mamma så ser jag inte ngt större problem med det. Jag ville också ha det ibland när jag var liten.

Man behöver inte tolka in så mkt i vilka badkläder ett barn har på sig.

• Jennifer 060828

Dottern har baddräkt här hos mig, men hos sin pappa har hon bikini

Men vad ska jag göra åt det? Det är ju hans val just då vad hon ska bära. 

• Terryleene
    Nej det har hon verkligen inte. Hon har badbyxor eller är naken. Jag skulle aldrig köpa baddräkt eller bikini, oavsett om hon vill det/hon är "skitsöt" i det/folk stör sig på att de inte ser om det är en flicka el pojke. Bikiniöverdel och baddräkt är till för att skyla brösten.
     Att säga att barnet har baddräkt eller bikini för att skydda från solen är så jävla dumt! Sätter de som säger så på sina pojkar bikini också? Det finns solskyddskläder om man är så orolig för sitt barn. "Orkar inte smörja in hela barnet" PAH!
    skriver typ aldrig www.terreleene.blogg.se
  • Thegran

ser ingen anledning att sätta på henne en bikiniöverdel, eller en baddräkt.
    Hon badar i solskyddskkläder eller naken utomhus, i badhus har hon badbyxor från Imse vimse.
    Nu är hon blöjfri, men de badbyxorna får hänga med tills hon växt ur dem och sen blir det iaf inte någon bikini eller baddräkt utan vanliga badshorts/bikinitrosor istället.

• mag86

min dotter är tre år och fick nu i sommar en tvådelad bikini. anledningen till detta var att det finns inte (jag hittade inte) enbart badtrosor i str 98 som jag hade tänkt köpa. När hon såg att jag köpt bikinin blev hon så glad och ville vekligen ha på sig båda delarna. ja då fick hon ha det.. visst jag kan tycka att hon egentligen inte behöver ha överdelen men har inte heller något emot det.

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?