• Cloudy

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?
  • enny signatur
    Cloudy skrev 2011-05-09 14:46:13 följande:

Du som svarar ja, varför låter du ditt lilla barn som inte har den minsta antydan till bröst använda ett plagg som är skapat för att skyla brösten med?

Är du sådär allmänt omedveten av dig? Lite korkad kanske? Eller känns det viktigt på något sätt att peka ut ditt barn som en flicka? Handlar det om att gå emot normer och använda din son som verktyg för det?

Ge mig en förklaring tack.

(OBS! Har din dotter eller son badbyxor, badshorts eller endast bikinitrosor så skall du alltså svara nej)

Dottern på lie över 4 har shorts, men det är ju inte samma sak per automatik som att jag inte tillåter
  • lövet2

Hmmm ...
    Så små barn brukar jag mest ha en stor t-shirt på. Inte för att skyla brösten nej, men för att skydda mot solen.

• Butterscotch

Vår dotter har baddräkt, jag ser inget fel alls i det faktiskt. Jag köpte den för att den var fin och bekväm, precis samma anledning som när jag köper vanliga kläder. Ibland har hon en skjorta över också, om det är väldigt soligt. Sonen har badbyxor och skjorta.

• Fru Wennström

Jag har baddräkt till mina döttar just nu för att jag tycker de är fina, har haft endast badbyxor till dem med, men just nu är det baddräkt för de var finast.

• En Åsa

Absolut inte! Hon fyller tre i sommar och har badbyxor (som man f.ö kunde köpa överdel till, strl 92) eller hel soldress.

• Boothwalker

Skulle använda baddräkt på tjejer. Men inte bikini.

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Torelia

För snabb att posta.

Dom blåa med batman på alltså, som är stora idolen just nu. Förra året hade hon en baddräkt och ett par badshorts. Ibland har hon även en t-shirt eller tunn blus/skjorta över.

• RainMan1x7x

Feministdravel.. Tröttsamt. När man ser 3-4 åriga flickor med bara bröst får man verkligen en sån kall äckelström genom kroppen. Snälla sätt på era flickor baddräkt!

Novus Ordo Seclorum
  • Busbellan

ja, min snart 4-åring får ha det om hon vill det, varför inte?
    Hon tycker det är fint precis som hon tycker vissa klänningar/tröjor/byxor är fina så jag ser inget konstigt i att låta henne ta av en överdel om hon vill det.
    Dock är det inte särskilt ofta hon vill ha det eftersom hon helst badar naken.

Min 12-åring har inte heller minsta antydean till bröst, men hon får ha överdel hon också

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?