Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

När jag var lite under 60-talet så hade jag tvådelad bikini eller hel baddräkt, jag har tittat på massor av sommarkort, så det var normalt.
    Detta med att sexualisera tvådelad baddräkt fanns inte på den tiden, det är något som kommit senare.

• sextiotalist
    iser skrev 2011-05-10 21:46:58 följande:
    Baddräkt kan hon få ha på sig om hon vill det när hon blir äldre. Men tvådelad bikini kommer hon inte få ha på sig förrens det fyller en funktion. Finns inget fulare och konstigare plagg och jag har svårt att förstå att det finns en marknad för sådana plagg. jag känner lite peddovarning (iobs: inte att föräldrarna skulle vara det)
    Konstigt att det inte var så när jag var liten, jag hade en tvådelad baddräkt långt innan jag fick bröst och det hade mina kompisar också. Det var ingen som tänkte BH över överdelen
  • sextiotalist

Jag hade bikini när jag var liten, minns speciellt en söt med massor av volanger, fast på den tiden så tror jag inte ens någon kopplade dessa bikinis med något sexualiserat.

Detta sexualisering har kommit efter toplesseran, innan dess så var det ingen som såg bikiniöverdel eller hel baddräkt för att skyla brösten.

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?