Inlägg från: 180823 |Visa alla inlägg
  • 180823

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Terryleene skrev 2011-06-25 07:59:05 följande:

Nej det har hon verkligen inte. Hon har badbyxor eller är naken. Jag skulle aldrig köpa baddräkt eller bikini, oavsett om hon vill det/hon är "skitsöt" i det/folk stör sig på att de inte ser om det är en flicka el pojke. Bikiniöverdel och baddräkt är till för att skyla brösten.

Att säga att barnet har baddräkt eller bikini för att skydda från solen är så jävla dumt! Sätter de som säger så på sina pojkar bikini också? Det finns solskyddskläder om man är så orolig för sitt barn. "Orkar inte smörja in hela barnet" PAH!

När jag var lite typ 2 år så var jag i barnvagnen då sade äldre kvinnor där oj oj vilken söt liten prinsessa då sade mamma ha ha nej det är en prins kom bara att tänka på det
  • 180823
    sextiotalist skrev 2018-08-21 15:46:09 följande:

Jag hade bikini när jag var liten, minns speciellt en söt med massor av volanger, fast på den tiden så tror jag inte ens någon kopplade dessa bikinis med något sexualiserat.

Detta sexualisering har kommit efter toplesseran, innan dess så var det ingen som såg bikiniöverdel eller hel baddräkt för att skyla brösten.

Niin just joo eihän kukaan ennen kattonu vähä vinosti jos oli bikini pikkareitten lisäksi toppi päällä ei vittu uimme siellä vaan bikin yläosa päällä vaa miks nykyään pitää kaikki saatana liittää seksiin "hö ha hei kato tuolla on tyttö jolla on laput tissien päällä!!!!" Ei enne mitää tollasta ollu kyllä mailma on menny sekaisin kaikialla on pedofiilejä joo kun nyt on netti niin kaikki tiedot leviää ei ennen tiedetty missä ja kuinka monta 10 000 on pedofiilejä on niitä ain ollu yhtä monta ja aina tulee olemaan yhtä monta
  • 180823
    KovaKulli skrev 2018-08-21 21:55:29 följande:

Niin just joo eihän kukaan ennen kattonu vähä vinosti jos oli bikini pikkareitten lisäksi toppi päällä ei vittu uimme siellä vaan bikin yläosa päällä vaa miks nykyään pitää kaikki saatana liittää seksiin "hö ha hei kato tuolla on tyttö jolla on laput tissien päällä!!!!" Ei enne mitää tollasta ollu kyllä mailma on menny sekaisin kaikialla on pedofiilejä joo kun nyt on netti niin kaikki tiedot leviää ei ennen tiedetty missä ja kuinka monta 10 000 on pedofiilejä on niitä ain ollu yhtä monta ja aina tulee olemaan yhtä monta

Jahaa det skulle skrivas på svenska men joo 10 000 pedofiiler fin ju on kommer lltid att finna men det visste man inte före internet men jag har inget emot internet utan internet skulle kag vara singel idag med internet så hittar blyga pojkar och flickor också kärleken
  • 180823

Nå finns det nåt annat då än bikini eller baddräkt elller ska man gå till pojkarnas avdelning och köpa badbyxor med grävmaskin på eller nåt sånt

Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?