• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Tabasco1

Sommarbebis201105: Ett stort grattis till den nya familjemedlemmen!!! Vad skönt att allt gick så bra och att det gick snabbt. Jag ser fram emot att få höra mer om förlossningen och om lilla tjejen.

Själv är jag i vecka 29 och magen har växt på sistone. Har inga krämpor än så länge förutom att jag känner mig tung när jag går i trappor bl a. På kvällen när jag har lagt mig sparkas det mycket i magen. Jag längtar tills bebisen kommer ut.

Kram

• Memaja

Sommarbebis201105: ett stort grattis till lilla tjejen!

Själv var jag på mitt första TUL idag, och mina små pyren var så fina, välpropotionella och pigga. Jag är i vecka 29 och pojken vägde 1325g bara 3% under om jag hade väntat ett barn och min lilla flicka väger 1258g, 8,5% under. Och när man väntar tvillingar kan de väga upp till 20% under ett barns viktkurva och det ärfortfarande OK. Så jag är så nöjd!.

Men det börjar kännas i kroppen att det finns två små pyren där inne, speciellt nu när det är så här varmt.

• Paltkoma

sommarbebis - grattis till lilla tjejen!!! äntligen här, som vi har väntat på trådens första bebbe;) njut och berätta mer när du orkar och hinner!

memaja - låter verkligen som bra vikt på tvillingarna, skönt! o ja visst är det varmt o svettigt. det blir en extra dusch på em.

• Silkes

Grattis grattis grattis Sommarbebis! Njut och berätta mer för oss när du får ork och tid!

Tack för era tankar om könet, lutar åt att jag vill veta just för att kunna relatera ännu mer. Jag har också fått kämpa med min graviditet i början. Kämpat med att våga tro att det är på riktigt och att det faktiskt hänt mig. Ibörjan kändes det som att jag tittade på ett skådespel som jag inte var en del av och när som helst skulle någon knuffa på mig och säga åt mig att sluta drömma och tala om för mig att jag skulle fatta att det inte handlade om mig. Vart efter magen växt har det blivit lättare och nu känns det fantastiskt härligt att bära omkring på den lill' vännen. 

Nu tänker jag lite på hur det kommer vara att se den lill*. Hur var det för dig sommarbebis?   

• The75

Stort grattis sommarbebis skönt att hon äntligen har kommit :0)

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Stort grattis!!!
    Ser fram emot att få höra mer så småningom :)

• Leiben
    sommar201106 skrev 2011-06-08 21:00:44 följande:
    Hej alla!!!

Tack för era tankar=)

I söndags, den 5 juni, kl. 07:44 föddes vårt älskade och efterlängtade lilla pyre som visade sig vara en liten tjej!!! Hon ligger just nu och snusar bredvid mig i soffan. Lyckan är obeskrivlig!

Allt gick superbra och snabbt, kommer skriva om förlossningen när jag får mer tid.

kram så länge

Trollmor71 - kul att du hittat hit!
    Åh, supergrattis till älsklingen. Lyckan kommer att växa! :)
  • sommar201106

Hej på er!

Allt bra här med lilla familjen=)

Tänkte skriva om förlossningen på min blogg (som jag inte har startat än), men behöver lite hjälp. Vill inte att vem som helst ska kunna gå in och läsa utan endast dom jag lagt till i adressboken. Har ändrat inställningarna men ni som är med i denna tråden hur gör jag för att ni ska få tillgång till bloggen?
    Hoppas jag inte är alltför otydlig med vad jag menar.

kram

• Emmylou

Grattis Sommarbebis till er lilla sommarbebis!! Vad härlgt att ni mår bra! Nu får ni rå om varandra Kram!

• Emmylou

Silkes: Ang att ta reda på kön. Under min första graviditet kände jag som du, att det var väldigt svårt att ta in det stora faktum att jag äntligen var gravid efter alla års kämpande. Det blev mer på riktigt för mig att veta.  Den här gången valde vi att ta reda på kön igen. Det kändes inte lika viktigt den här gången för egen del, men tänkte att sonen som blir 2 i sommar kanske kan förstå det lättare om vi kan prata om en bror eller syster. Håller med om det som Tea skrev, att det om något har gjort att anknytningen medan bebis är i magen gått lättare.

Kram alla & trevlig helg! 

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm