• Pussesnuttan

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej alla!

Jag har läst i er tråd under tiden som jag väntat på TD och tänkt: hoppas, hoppas att jag får lägga till mig på listan!
    Och idag har jag testat positivt!!!
    Så jag lägger också in mig.

Går som på moln Skrattande

ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF  Gravid
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30 Första försöket med ÄD
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Silkes: BF 2011-08-01, Första försöket med ÄD och första graviditeten, 4 tidigare IVF:er
    Paltkoma: BF 2011-08-16. Första försök med ÄD
    Emmylou: BF 2011-08-21. 2:a ÄD- en son efter 1:a.
    Tabasco: BF 2011-08-27. Första försöket med ÄD och första graviditeten
    Memaja: BF 2011-08-27: Första försöket med ÅD och första graviditeten. Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11. Nionde försöket, fjärde graviditeten. Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.
    Pussesnuttan: BF runt Lucia, 3 IVF:er och 2:a ÄD
  • Pussesnuttan
    Memaja,

Vad kul att få börja köpa fina barnsaker!

Jag har fått saker av vänner som vet att vi försöker få barn men efter alla misslyckanden har jag lagt allt i en låda längst ned i källaren. Jag ska nog gå ner och titta och njuta lite nu när jag fått hoppet tillbaka Glad
  • Pussesnuttan

Grattis Memaja!
    Vilken oerhörd lättnad det måste vara att veta att allt är ok!
    Jag blir tårögd när jag läser ditt inlägg.

Tack Paltkoma!

Ni som väntar tvillingar,
    Vad hade ni för hcg-värde när ni testade första gången? Och vilken dag testade ni?
    Jag hade 675, 10 dagar efter ET så min gynekolog antydde att det kunde vara 2.
    Hade inte fattat att hcg-värde kunde visa det.
    Vet ni något om det?

• Pussesnuttan

Grattis Villsågärna!
    Vad skönt att du slipper oroa dig Glad

Och grattis Tabasco!
    Fint att veta att allt ser ut som det ska Glad

• Pussesnuttan

Jennie2010,
    Lider så med dig, många kramar. Försök ta hand om varandra i eran sorg.

Själv slits jag mellan hopp och förtvivlan. Fick en blödning igår och fick komma till min gyn på kontroll. Han kunde se två hinnsäckar, den ena verkade tom men i den andra kunde man se ett pickande hjärta-hurra!!!!
    Han trodde att blödningen kunde vara den tomma som är på väg ut. Dessutom var det lite olika storlek på dem. Den tomma motsvarade exakt dagen jag är på medan det lilla livet var några dagar större.

Är ju självklart överlycklig över det lilla slående hjärtat men samtidigt livrädd för att mista den också.
    Ska på nytt vul nästa torsdag men det känns som en evighet tills dess.

Jag går fortf hos gynekologen som hjälpte mig inför själva ÄD i St Petersburg. När har ni andra kontaktat någon vanlig MVC?

• Pussesnuttan

Silkes,
    Tänkte på det du skrev om hur många som föds via ÄD.
    Jag tror att det är många gånger fler än vad den svenska statistiken visar.
    Under vår vistelse i St Petersburg var vi på kliniken 3 ggr under drygt en vecka. Alla gångerna satt det minst 2-3 andra par där som var från Sverige eller Norge.

• Pussesnuttan

Tack för all peppning!

Silkes,
    Det är precis av sådana anledningar som du skriver om som gör att jag är fundersam till hur mycket man ska berätta. Samtidigt så inser jag ju att om man inte berättar kommer ÄD fortsätta att vara något udda och konstigt.
    Jag fick en märklig fråga av en släkting för ett tag sen. Hon hade ju förstått att det var någon som donerat ägg och var väl egentligen nyfiken på hur man väljer donator och uttryckte sig ungefär som "att vi valt hur barnet ska se ut". Det tog en stund att förklara att det hade vi INTE valt, men att vi valt en donator skulle likna mig så långt som möjligt.
    Jag fattar ju att hon försöker förstå och egentligen bara vill veta mer, men en del dagar orkar man förklara och "utbilda" och ibland tar man bara illa upp och tolkar allt till det sämsta.

Jättebra att ni alla delar med er om tips på allt ifrån byxor till mödravårdscentral. Jag är super tacksam för det! 
    Vi har försökt blir gravida så länge, och varit så inne i det så jag har inte ens tänkt tanken vad som händer sen :)

Glad påsk alla!
    Och passa på att vara ute i det härliga vädret :)
    Pussesnuttan

• Pussesnuttan

Hej alla tjejer!

Har just kommit hem från vårt första "riktiga" ,dvs planerade ultraljud, och vi befinner oss just i något slags drömtillstånd - det är två!
    Vi väntar tvillingar!
    Och de har rätt storlek i förhållande till tiden :)

Har varit väldigt låg i några veckor eftersom jag haft upprepade blödningar och mer eller mindre varit övertygad om att det var kört. När jag hade en blödning för ett tag sedan såg min gynekolog två fostersäckar men bara liv i den ena. När jag sedan fick en ny blödning trodde jag det var kört.
    Så till alla som blöder - det behöver inte vara så illa som man tror!

Leiben, tack för bra länkar! 

Sommarbebis, vad kul att fixa och pyssla med så angenäma saker :)

• Pussesnuttan

Tack alla!
    Det känns fortfarande helt overkligt.

Här är den senaste listan jag hittade. Uppdatera gärna.

ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF  Gravid
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30 Första försöket med ÄD
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Silkes: BF 2011-08-01, Första försöket med ÄD och första graviditeten, 4 tidigare IVF:er
    Paltkoma: BF 2011-08-16. Första försök med ÄD
    Emmylou: BF 2011-08-21. 2:a ÄD- en son efter 1:a.
    Tabasco: BF 2011-08-27. Första försöket med ÄD och första graviditeten
    Memaja: BF 2011-08-27: Första försöket med ÅD och första graviditeten. Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11. Nionde försöket, fjärde graviditeten. Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.
    Pussesnuttan: BF runt Lucia, 3 IVF:er och 2:a ÄD. Väntar tvillingar.

• Pussesnuttan

Villsågärna,
    Lider med er så.
    Ta hand om varandra.

Kram!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm