• Pussesnuttan

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej tjejer!
    Läser intresserat hur det går för er och vad som händer :)

Sommarbebis,
    Vad spännande att det börjar närma sig!

Själv har jag inte orkat skriva så mycket på sista tiden. Har haft flera blödningar och blir så sjukt orolig och helt övertygad om att det kommer gå åt skogen.
    Men idag har jag varit både på ul och läkarbesök och båda mina räkor ser ut att må bra så jag ska försöka oroa mig lite mindre. Har en superbra läkare på Mamamia som faktiskt pratar med min man också :) Annars brukar han mest känna sig dom ett bihang när han är med.

Memaja,
    Jag frågade faktiskt idag när man kan säga att de fixerat sig. Är det en kan de snurra runt upp till vecka 37 men om det är 2 ligger de som de gör ungefär efter vecka 32. Enligt min läkare.

• Pussesnuttan

Memaja,
    Jag har Annika de la Motte.
    Och som barnmorska Vibeke Tham, men henne har jag inte träffat ännu för jag har nyss bytt. Min förra var så stressad så jag valde att byta.
    Vem har du?
    Har du sett vilket kön de har på ul eller har du bett dem kolla?

• Pussesnuttan

Paltkoma,
    När är det lagom att börja med gravidyoga?

• Pussesnuttan

Paltkoma,
    Tack för tipset om gravidyoga.
    Just nu är jag så trött och illamående så yoga känns som en omöjlighet men det går väl över :)

Angående semester eller sjukskrivning borde det ju vara bättra att spara semesterdagar och vara sjukskriven istället. Semesterdagar kan man ju spara, i alla fall tull viss del.

Vet någon av er var man kan köpa en tillsats till bilbältet som håller ned bältet nedanför magen?

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Lycka till inför förlossningen! Hoppas det händer något snart så du slipper gå och vänta :)

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Håller tummarna och hoppas det händer snart :)
    Kul att du håller oss uppdaterade!

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Stort grattis!!!
    Ser fram emot att få höra mer så småningom :)

• Pussesnuttan

Hej tjejer i värmen!
    Ni som väntar två, tänker ni ha två barnsängar från början?
    Har varit på IKEA idag och kan knappt bärga mig från att shoppa saker men det är ju liiite långt kvar (bf 1 dec), så det blev bara en skötväska, nedsatt från 249 till 49 :)
    Hur mår ni i värmen?
    Jag tycker det är värst att benen svullnar :(

• Pussesnuttan

Tea75
    Tack för tipset med hinkar med kallt vatten, ska prova det :)
    Har en kompis som till slut bara kunde ha foppatofflor pga sina svullna fötter - jag vill inte hamna där!!!
    När har du bf?

• Pussesnuttan

Tack för tvillingtipsen Nidra och Memaja. Jag är också inne på att låta dem sova i en säng till att börja med.

Ni som har karpaltunnelsyndrom, hur yttrar sig det?
    De senaste dagarna, och framför allt nätterna, somnar tre av fingrarna på min ena hand när jag inte rör den. Det gör ju inte ont men det är obehagligt att vakna av det flera gånger varje natt. Och det kunde ju vara värre så jag ska väl inte klaga :)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm