• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Majagräddnos11

Jag bär också säte... Och har lite annorlunda krafsande och sparkande. I natt vaknade jag av ont i bröstet/hjärtat. Jag har haft gallsten och smärtan var lik den... Någon som haft liknande? Det satt i en halvtimma och lättade om jag låg på höger sida...

En annan fråga också... Det kliar under armarna på mig, sen ca 4 v. Någon som känner igen sig? Kliar mig som en apa ibland!

Stackars dig Tea som inte får behålla maten!

Idag fick jag ok till k-snitt på Karolinska i Solna. Återstår att boka tiden...

• Jennie2010

Lycka till med era bäbisar allihopa!

Var med i er tråd förr men jag fick missfall...

Har läst angående att ni är "bekymrade" att få flickor då dom kanske inte liknar er...

Tror inte ni kommer bry er så mycket om det senare. Min mamma har svart hår, bruna ögon och är kort. Jag är nästan 180 lång, brunt hår och blå ögon...det jag vill säga är att man behöver inte bli lik sina föräldrar.

Ha en underbar midsommar!

• Nidra

Har varit på TUL + NOTCH idag och allt såg bra ut. Puh! Vi fick reda på att det är två pojkar vi väntar. Den ena vägde ca 700 gr och den andra ca 630 gr i v 24 + 3. Jag hade gärna velat ha en flicka/flickor, eftersom jag har fått två sjuka pojkar förut som tyvärr dog. Jag tänkte att det kanske är lättare psykiskt med en flicka, men det blir nog bra när jag har vant mig vid tanken. Huvudsaken är att allt går bra och att barnen är friska!

Nu blir det lättare med alla inköp, när vi vet vad vi väntar. Imorgon ska jag handla lite tyg och börja sy barnkläder .

Glad midsommar på er alla!

• Majagräddnos11

Oj, Nidra, beklagar dina tidigare dödsfall, tung läsning. Men som du säger, könet spelar mindre roll sen, huvudsaken är ju att allt går bra, och troligen finns det ju ingen koppling till könen för det som hände dig tidigare! Skönt med ett bra notch och TUL! Glas midsommar till alla!

• The75

Hej
    Trollmor71 konstigt det där med klådan under armarna jag har det oxå men förknippade det inte med graviditeten men det kanske jag borde :0)
    Skönt att du fått KS beviljat det känns alltid skönt när man vet.

Nidra skönt att allt såg bra ut med pojkarna jag kan förstå att det hade känts psykiskt lättare om det varit flickor med tanke på det du gått igenom!
    Va duktig du är som syr egna kläder själv äger jag inte ens en symaskin, du får ta bilder på det du syr och lägga in här så vi får se och kanske får lite inspiration att börja :0)
    Bättre sent en aldrig ;0)

• Memaja

Jaha, då har man fått det där karpaltunnel syndromet som man har läst om. Vaknar varje morgon och har ont i händerna och har ingen känsel i fingrarna. Efter ett tag börja det sticka och göra ont och det håller i sig i någon timme... Kul... Fast man får väl tänka att nu är jag i vecka 31 och väntar tvillingar och har haft en riktigt bra graviditet så jag ska inte klaga. Det är bara ut och köpa handledsstöd idag som man ska sova så att handlederna är sträckta när man sover, detta kan visst hjälpa.

Vilken hemskt väder det är idag! Jag hade planerat att jag och magen skulle köra till Arboga idag där vi ska fira midsommar men det känns som om det får bli avfärd i morgon istället.

Och det där med att få känningar högt upp så kan jag hålla med. Min lilla tjej ligger jättehögt upp på tvären och ibland tappar jag nästan andan när jag får en duns. Men jag ju min lilla pojke med huvudet ner och där känner jag också hur det ibland krafsas långt ner i underlivet. Konstig känsla.

• The75

Memaja jag hade problem med mina karpaltunnlar förra gången verkligen jätte jobbigt fick ha speciella handleds skydd på nätterna och dom vanliga på dagarna :0(
    Jag fick handleds skydden av arbetsterapeut på serafen och slapp därför betala för dom skönt när man behövde 2 olika :0)

Synd med regnet men det kanske blir bättre tills imorgon :0)

• Paltkoma

trollmor - är det inte ganska vanligt med klåda under grav? pga leverpåverkan. just under armarna vet jag däremot inte.
    jennie - tack för lyckönskningar, tråkigt att du fick missfall;(
    nidra- skönt att allt gick bra på undersökningen!
    memaja - ajaj, har kompisar som opererat för karpaltunnelsyndromet. hoppas dina känningar går över innan det går så långt.
    själv har vi varit på UL, läkarbesök och barnmorskekoll idag. allt såg finfint ut och barnet ligger med huvudet nedåt. hoppas han stannar i det läget;)
    glad midsommar alla!

• Nidra

Memaja: Jobbigt med karpaltunnelsyndrom. Det verkar vara ganska vanligt eller? Har hört flera som drabbats av det. Hoppas det underlättar med handledsstöden.

Paltkoma: Härligt att allt ser fint ut!

Vi har varit på midsommarstångsresning, men jag känner att orken tryter. Jag har lite lågt Hb och lågt blodtryck så det är väl det som spökar. Jag vill mest ligga och vila hela tiden . Magen börjar bli stor och jag känner att jag inte har lika stor plats för mat längre. Får äta lite men oftare istället.

Ha det gott! Glad midsommar!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm