• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • alfonspalfons
    The75 skrev 2011-06-14 17:46:50 följande:
    Hej
    Alfonspalfson välkommen hit fastän du inte bor i Stockholm :0)
    Jag måste bara säga att jag tycker det är jätte roligt att det kommer Fler ÄD flickor till världen om man kollar runt lite på ÄD trådarna födds det ganska många fler ÄD pojkar än flickor vilket jag har hört beror på att man vid ÄD ofta gör ICSI eller vad det nu heter då man med hjälp av en nål för in spermier i ägget och när man då väljer ut spermier tar man dom som ser snabbast och piggast ut pojk spermier inte tjej spermierna som är segare men mer uthålliga och det skulle då i sin tur leda till fler pojkar men jag vet inte om det stämmer men titta gärna på listerna för födda ÄD bebisar på trådarna får ni se :0)

Tack för det!:)

Jaha ja det var ju intressant att höra... att "pojkspermierna" snabbare och "tjejspermierna" mer uthålliga. Stämmer säkert!:) Har inte tänkt på att det verkar födas mest pojkar när det gäller ÄD...ska tänka på det nu då. :)

• Memaja

Jaha, då har man varit hos BM igen, och magen växer som bara den. Nu är SF-måttet 35... Undrar så hur stor magen kommer att bli? Även om mina värden var bra känns det bra att vara sjukskriven nu. Det börjar bli tungt, har ont i fötterna när jag går för mycket (och det är ganska så lite) och har svårt att sova. Så varje eftermiddag blir det en eftermiddagslur som är nästan den bästa stunden på hela dagen.

• Silkes

Tea: Tack för att du redde ut skilnaden mellan två donatorer och att få ett donerat embryo, vet egentligen inte varför jag tänkte embrydonation. Det är väl bara att vara ödmjuk för att man har mycket kvar att lära!

alfonspalfons: kul att du hänger på. Jag tänker också mycket på hur det ska bli när lilltjejen är stor. Jag bara hoppas hoppas att hon kommer vara trygg i sig själv och trygg i sin relation till mig (trots självklar och nödvändig tonårstrots) att det kommer gå att prata om det och att stötta och finnas till.

En siffra jag har hört utan att helt kunna gå i god för den är att 99% av alla människors gener är identiska just bara därför att vi är människor. I mina positiva stunder tänker jag då att genom att vara människa och genom att ha fött pyret och följt henne genom hela livet så kommer jag kunna svara på de allra flesta frågor.

Kram!

• The75

Hej
    Memaja jag var hos BM igår och har ett SF på 38 och väntar "bara" 1 hi hi och det skiljer 1 mån mellan dej och mej  ;0) min BM säger att det beror på hur han ligger,han utnyttjar inte utrymmet ner till alls ;o)
    Så jag kan förstå hur du känner dej man börjar bli ganska så stor och lite små klumpig,jag har svårt att knäppa mina träskor och går helst omkring i mina flip flops lätta att komma i och ur :o)

Silkes jag trodde precis som dej innan dom berättade skillnaden för mej,tänk så mycket man har lärt sig sedan man kom in i ÄD svängen ;O) även vissa saker man önska man aldrig behövt veta och oroa sig över!

• Memaja

Tea, hahaha vad skönt att höra att någon är större än mig iaf. Fast jag måste ju erkänna att jag tycker om min stora fina mage. Mina ligger i en vinkel, pojken ligger på höger sida och med huvudet ganska långt ner och flickan ligger på tvären och ganska så långt upp. Plus att de har alla sina fötter på samma ställe så just på högra sidan högt upp är det mest aktivitet.  Om knappt en månad är det ju dags för dig, Tea, har du slutat jobba nu, eller kör du på in i det sista?

Hur kommer ni göra med kudde i vagn och spjälsäng? Jag tycker det finns så mycket olika rekommendationer, kudde eller inte kudde?

• The75

Memaja jag är " ledig" eller vad man ska kalla det :0) jag går på graviditets penning :0)) jag du behöver inte känna dej ensam om att vara stor i allafall även fast jag inte gått upp så mycket i vikt så är magen stor!
    Angående kudde så hade jag det men det är som du säger olika rön om det tror varken det gör till eller från :0)
    Du kan inte ana hur mycket jag längtar till den 20 juli då vi äntligen ska få träffa honom det ska bli både spännande och skönt :0)
    Hoppas dom är bra på Danderyd, dom var ju bra på KS oxå men jag kände att jag nog skulle må bra av att byta denna gång pga allt
    Som hände förra gången vem vet 3 gången om det nu blir ett 3 barn så kanske jag ska pröva SÖS när jag fick mitt MF förra sommaren var jag där och dom var jätte trevliga och gjorde allt dom kunde för att underlätta trots situationen.

• The75

Hej
    Memaja vet du vad jag kom att tänka på tänk om våra barn har samma spermadonator i praktiken skulle mitt barn och dina vara halvsyskon skumt men inte omöjligt ;0)

• Paltkoma

memaja - skönt att du är sjukskriven o kan vila nu med stora magen.

intressant att det föds fler äd-pojkar. vi väntar ju en pojke men det var naturlig befruktning, inte ICSI.

välkommen hit alfonspalfons. bra att du mår bättre efter illamåendeperiod. mitt illamående är över sen länge men jag vill fortfarande mest äta "fräscha" saker, har inte samma aptit även om jag är hungrig. jag mår bra, v 32 nu, men är jättejättetrött. sov 11 h i natt o fortfarande trött;)

ang era funderingar på äd-flickor o när de blir lite äldre, jag tänker på familjer jag känner som har adopterat. de är ju bara så totalt självklara föräldrar till sina adoptivbarn. o vi som får äd-barn har ju ändå burit barnet som har växt i våra kroppar i 9 mån! jag tror att föräldraskapet känns självklart o naturligt oavsett om man får äd-pojke el -flicka.

• sommar201106

Hej på er!

Hoppas ni alla mår bra (har inte hunnit läsa några inlägg på länge nu=)
    Har iaf lyckats lägga in förlossningsberättelsen på min blogg, men endast dom som ligger i min adressbok kan läsa den. Vet ej om jag lägger till er eller om ni "ansöker" och jag godkänner? Är sjukt oteknisk ha ha. Men prova gärna och hör av er om det inte funkar.

kram

• Leiben

jag vill läsa! du måste nog lägga till mig! du slapp ju bli igångsatt vilket jag blev....

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm