• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Hej

Trollmor71 grattis till graviditeten :O) kul att du hitta oss!
    Vi hade oxå -17% för ca 1 mån sedan men han har vuxit på sig och är nu 0% så precis där han ska vara,så snart jag slutade jobba började han växa.

Hur mår ni andra i värmen? idag ska jag och min man åka och köpa en fläkt i natt kunde jag knappt sova det känns som om lakarna klistrade sig fast på kroppen och när dottern kom och kröp ner i vår säng vi 04.30 gav jag upp så i dag ska det shoppas :O))
    Jag tycker vissligen om värmen men ibland känns det lite övermäktigt,jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
    Om jag själv skulle få välja skulle jag nog sitta vid vattnet där det blåser litegran och där jag kunde bada :O)

• Paltkoma

trollmor - kul att du har hittat hit. hoppas bebben växer till sig. vi har samma BF, skoj!

ja visst är det varmt. häromdagen cyklade jag ut i jeans o skjorta o insåg inte HUR varmt det var....blev tvungen att panikköpa en klänning på stan. vilken lättnad. ett bra köp som jag nog kommer att bo i i sommar;) jag mår bra annars.

hoppas sömnen blir bättre med fläkt tea!

sommarbebis - NU måste det väl ändå vara på G????

• Majagräddnos11

Sommarbebis måste fått annat att tänka på, hoppas hoppas! Låter bra att tillväxten varierar sig, jag har försökt att ta det lugnt nu under långhelgen... Och hoppas det ska ha gett resultat! Vi får se nästa vecka!

• Majagräddnos11

Är det nån av er som ska föda med snitt på KS? Har ni i så fall varit på samtal? Jag ska dit den 14 och träffa en barnmorska som jag förväntar mig hårt motstånd ifrån. Jag födde vaginalt för 6 år sen, en lite "svajjig" förlossning som gjort att jag hellre vill ha ett ks för jag fått för mig att det är säkrare för bebisen... Och det inte blir några fler graviditeter.... Men jag är osäker på om mina argument räcker för dem och att de ska neka mig... Vad tror ni?

• Silkes

Tack för svar om TUL. Bra att veta att jag måste fråga om könet om jag vill få veta det. Jag tror nog jag vill veta men maken min är osäker. Tycker ni att det påverkar er i anknytningen och i tankarna kring barnet att ni vet vad det är för kön?

Jo, det är galet varmt! Hoppas du kan sova bättre med fläkten Tea75!

Hej hej Trollmor!

Sommarbebis - vi tänker på dig!

• Majagräddnos11

Silkes: för mig var det bra att veta könet, jag har behövt jobba lite på att inse och tro på att min graviditet är på riktigt, att den ska gå bra osv. Jag fick ett till sätt att relatera till bebisen på, jag kunde kalla bebisen "hon" och inte bara "det". Sen spelar vilket kön inte någon roll för mig.

• The75

Trollmor jag håller med dej det spelar ingen roll vad det var för kön men det känns lättare att relatera till den lille när man vet vad det är för kön :0)

Fläkten gjorde underverk i natt jag har sovit så gott :0)

Trollmor vi ska göra KS på Danderyd, jag fick göra KS förra gången oxå då på KS men förra gången var det inte planerat så jag vet inte hur dom gör på KS.
    Denna gång kom en läkare från spec.mvc till Mamamia och han hade läst igenom mina papper så jag berätta för honom att jag ville ha planerat snitt denna gång och pga av tidigare tyckte han det var bäst för alla inblandade, jag behövde inte lägga fram orsaker han var redan påläst jätte skönt :0)

• Majagräddnos11

Tea75: jag går också på mamamia (karlavägen) och fick träffa en läkare från Danderyd (visade det sig). Han beviljade ks, dock hade jag bett att få föda på Karolinska i Solna, och där kunde han förstås inte bevilja mig... Jag tyckte samtalet var jobbigt, jag föll i tårar och hulkade ur mig mina motiv. Det är något med att hela resan ha fått kämpa, förklara, ta reda på allt själv, som gör mig så ledsen och uppgiven. Ingenting är självskrivet. Och jag vill inte att nåt ska få hända min bebis på slutet, när jag nu kommit så här långt. Och jag måste nu göra om samtalet på Karolinska där jag förväntar mig att bli nekad mer eller mindre... Well well...

• sommar201106

Hej alla!!!

Tack för era tankar=)

I söndags, den 5 juni, kl. 07:44 föddes vårt älskade och efterlängtade lilla pyre som visade sig vara en liten tjej!!! Hon ligger just nu och snusar bredvid mig i soffan. Lyckan är obeskrivlig!

Allt gick superbra och snabbt, kommer skriva om förlossningen när jag får mer tid.

kram så länge

Trollmor71 - kul att du hittat hit!

• Majagräddnos11

Oooooo ett under har skett! Tusen tusen tusen grattis till hela familjen! Jättekul och jag tolkar det som att allt har gått bra!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm