• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Sommarbebis det låter lovande,håller tummarna att det kommer hända saker för dej/er i helgen :0)

• Emmylou

Hej på er!

Sommarbebis: Heja!! Åh vad spännade, snart har ni liten hos er!!

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Håller tummarna och hoppas det händer snart :)
    Kul att du håller oss uppdaterade!

• sommar201106

Tack för alla glada tillrop=)

Ska strax ladda kroppen med en onyttig pizza ha ha.
    Klart jag håller er uppdaterade (jag vill ju veta allt när det är eran tur=)

Återkommer imorgon och gör jag inte det vet ni varför.....

Ha en mysig fredagkväll!
    kram

• Silkes

Hej

På fredag nästa vecka är det dags för oss att gå på tillväxt UL. Kan ni berätta något om vad vi kan förvänta oss? Har förstått att man inte ser så mycket när bebisen är så stor? Vi vet inte var det är för kän på vår vän, tror ni det kommer att synas. Det gör oss inget om vi får veta.

Heja heja sommarbebis!

Kram

• The75

Hej

Silkes på TUL ( tillväxt ultraljud) tittar dom och omfånget på buken, dom mäter från flera olika punkter och dom mäter även lårbenet för att se att han/ hon ökar i vikt och längd i förhållande till egen kurva och förväntad storlek för respektive vecka.
    Vår son har gått från -17% till 0% på ca 1 månad.
    Jag tror inte dom berättar könet på ert barn om ni inte själva frågar :0)

• Paltkoma

oj vad spännande sommarbebis, snart händer det grejer!! håll oss uppdaterade.

tea - härligt att TUL såg bra ut och att han har ökat så fint i vikt. det hjälper säkert till att vara ledig och avkopplad.

silkes - jag tror inte heller att ni kommer att se kön. vi vet att vi väntar en kille o varje gång pekar BM ut pung och penis men jag skulle aldrig fatta på egen hand vad som är vad...;)

• sommar201106

Hej, fortfarande hemma.....

Dock så fick jag en blödning imorse som har fortsatt från och till hela dagen. Detta tillsammans med "mensvärk" och ,emellanåt, ganska ont i svanken.
    Pratat med Sös som tyckte det lät som att det är på G nu. Skulle återkomma om jag började blöda mer eller om jag inte känner bebisen, men den sparkar på som vanligt tack och lov=)

kram

• The75

Sommarbebis hur går det? Håller tummarna att det hänt och att du just nu vilar upp dej på BB :0)

• Majagräddnos11

Hej! Har inte sett denna länk tidigare... Är i v 30 efter äd i Riga på EGV. En tjej. Senaste TUL visade -17,5%... har ett nytt den 13 juni. Hoppas det ska vara bättre då... Blir förstås nojjig... Hade precis börjat slappna av och njuta av graviditeten.... Kul med sån här länk! Har BF 16 augusti.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm