• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Silkes

Sommarbebis! Skickar en massa lycka till inför förlossningen! Ska bli spännande att höra hur det var och fantastiskt roligt för dig att äntligen få träffa underverket.

Min mage växer enligt kurvan och jag jobbar på. Det känns bra och jag trivs verkligen med magen. Känns alldeles lagom att gå runt med den två månader till!

• sommar201106

Silkes - tack snälla=) Ja, nu vill man bara se vad det är som gömt sig därinne så länge=)
    Fast jag kommer faktiskt sakna magen då jag älskat att vara gravid.

Härligt att din mage växer som den ska. När har du BF och när slutar du jobba?

kramkram

• Pussesnuttan

Sommarbebis,
    Lycka till inför förlossningen! Hoppas det händer något snart så du slipper gå och vänta :)

• The75

Tänk snart får vår tråd sitt första nytillskott vem vet sommarbebis i morgon kanske du ligger på BB med bebisen på bröstet hoppas hoppas vi håller tummar och tår att du slipper vänta :0)

• Silkes
    sommar201106 skrev 2011-05-31 11:33:12 följande:
    Silkes - tack snälla=) Ja, nu vill man bara se vad det är som gömt sig därinne så länge=)
    Fast jag kommer faktiskt sakna magen då jag älskat att vara gravid.

Härligt att din mage växer som den ska. När har du BF och när slutar du jobba?

kramkram
    BF är 1 augusti. Ska försöka jobba till 1 juli. Än så länge har det gått bra att jobba även om jag är lite tröttare och blir stel i ryggen av att sitta länge.

Ja, det är fantastiskt med mage, som vi har längtat! Helt otroligt att äntligen äntligen få vara en av dem som går runt där och stoltserar med rund och fin mage och så mycket kärlek som väller genom mig när jag känner kompisen spratla där inne. Tar en massa kort på magen nu så jag ska vara säker på att jag verkligen har haft den

Åh, tänk om du har åkt in på förlossning nu sommarbebis! Ser fram emot att höra av dig!

Tea: har gått och tänk på det där med 40 000 ÄD barn i USA. Det är verkligen många!

kram i vårsolen
  • The75

Hej

Allt såg bra ut på TUL och han väger nu ca 1870g och det är 48 dagar kvar så han hinner nog växa på sig lite till,vi har ett till TUL i mitten av juni för säkerhets skull :O)
    Jag har gått och dragit på mej en hemsk förkylning ont i halsen och massa snor i näsan blä känner mej ingevidare :O(
    Det känns bra att vara ledig och min BM och hon som gjorde UL trodde att det oxå var orsaken till att han gått upp så fint i vikt så det känns bra :O)
    Mitt SF mått är nu 35 och idag går jag in i vecka 33  min syster  var i  vecka 40, 42cm med tvillingar :O) vår son ligger jätte högt upp och utnyttgar inte utrymmet ner till alls kan tydligen bero på att han ligger i säte och har huvudet uppåt :O)

• sommar201106

Hej hej, ingen bebis än tyvärr men slemproppen gick imorse! Vet ju att det kan dröja ett tag ändå men det känns ändå som något är på G!
    Vaknade 02:50 imorse med lite mensvärk och sammandragningar. Nu är det dock lugnt på den fronten. Hoppas såå att den ska komma i helgen.

Så länge är det solstolen som gäller=)

kram på er och njut i värmen!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm