• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Memaja

Pussesnuttan, min läkare är Dr. Ehrlingson och BM Karin Sandstedt, och jag är supernöjd med båda.

När jag gjorde RUL i vecka 20 (är nu i vecka 26) så bad jag dem kolla vad det var för kön, och det är en flicka och en pojke. Jag känner mig så lycklig och nu när man vet vad det blir känns det lättare att få en relation till dem redan nu.

• The75

Pussesnuttan då har vi samma både läkare och BM :0) jag är jätte nöjd med båda två
    Jag hade Vibeke redan förra gången och ville ha henne igen då jag trivdes så bra med henne hoppas du får samma positiva erfarenhet :0)

• Pussesnuttan

Paltkoma,
    När är det lagom att börja med gravidyoga?

• Paltkoma

Pussesnuttan - efter v 12 är det fritt fram att börja gravidyoga. På kursen jag gick var de flesta lite längre gångna än mig. Det spelar ju absolut ingen roll men eftersom det handlar mycket om förlossningsförberedelse kanske kursen känns mer aktuell om man inte har jättejättelångt kvar. Känner själv att övningar och rörelser känns mer relevanta nu när jag börjar förstå att det faktiskt ska bli en förlossning också;) Det börjar en kurs mån 30 maj på samma ställe och läraren som ska ha den kursen är jättebra, jag hade bara henne två gånger som vikarie. Jag fick hela kursen betald av min arbetsgivare som friskvård (ist för träningskort o dyl). Jag är jättenöjd med kursen och ska öva själv hemma nu under sommaren m h a boken som ingick.
    www.estela.se

Bra tips Memaja om profylaxdvd och bok, tack. Ska kolla in. Jag fick Gudrun Abascals bok om att föda av BM och den känns bra, hon är ju en nestor på området.

• Memaja

Var hos BM på koll igår och allt såg bara bra ut. Mätte magen för första gången. Men det finns ingen SF-kurva att jämföra emot när man väntar tvillingar, lite konstigt faktiskt för så ovanligt är det ju inte längre. Men mitt magmått är ungefär lika stort nu som för de som är i vecka 33 och väntar ett barn, och jag är ju "bara" i vecka 26.

• The75

God morgon!

Skönt att ni alla verkar må ganska så bra :O) jag ska inte heller gnälla för jag mår oxå bra,skönt att det varit så fint väder nu ett par dagar för då kan man ha kläning mitt favorit plagg för tillfället,de sitter inte åt och luftigt så man inte blir  alltför varm :O)

På onsdag ska jag till spec.mv på Ks och få min spruta och lämna blod eftersom jag är negativ och bebben i magen är posetiv,mina lediga dagar känns allt annat än lediga förra veckan hade jag saker inbokade nästan varje dag och samma sak denna vecka skönt det å andra sidan så man inte blir uttråkad,man får pasa på och göra saker så länge man orkar för man vet aldrig när orken tar slut :0)

Tänk Memaja att vi nästan är lika stora fast jag är i vecka 31 och bara har 58 dagar kvar till snitt har BM sagt hur stor du kan förväntas bli? har du fått ditt snitt bokat? vart ska du snittas? jag kanske redan har frågat med glömskan gör sig ständigt påmind :O)

• Memaja

Nä, jag har inte fått någon "förväntat" av min BM, och jag är inte riktigt säker på om jag vill veta det. Men mycket större kommer jag att bli... Jag kommer nog bara att jobba några veckor till då min läkare säger att det är så stor påfrestining för kroppen i och med att det är två och stor risk för förtidig födsel, även om jag känner mig riktigt pigg vill jag inte riskera något.

Nej, jag har inte fått något datum för snittet än som ska göras på Danderyd, men min BM kommer tillbaks från semestern nu så i nästa vecka kommer jag få veta mer om datum, möten med läkare ifrån Danderyd etc.

• Paltkoma

memaja - fint att allt såg bra ut hos BM. men konstigt att de inte har SF-kurva för tvillingmage! som du säger, så ovanligt är det ju inte med tvillingar.

tea - håller med, finfint med klänningsäsong som är igång nu. jag har fastnat i mina jeans men det är absolut hög tid att plocka fram luftiga klänningar nu. vaxa benen först;)

jag ska också till KS för spruta, men först om 2 veckor. det känns bra att vara under uppsikt tycker jag! o ja visst är det många möten, mina dagar är helt tjocka med olika tider att passa hit o dit. allt är förstås inte kopplat till grav men en hel del. jobbet blir ju onekligen lidande..

är det någon av er som har beställt gratis babyboxar som det finns annonser om lite här och där? innehåller de något bra eller är det mest en reklamkupp?

• sommar201106

Hej hej!

Hoppas ni alla mår bra. Själv tvättar jag och storstädar (kanske sätter jag igång något?=) Vill att den lill* ska komma ut nu!

Är lite orolig för att bli igångsatt, vet egentligen inte varför, bara en obehaglig känsla. Men det sker isåfall inte förrän den 5-6 juni och det känns alldeles för långt bort=)

Ha en bra dag!
    kram

• Paltkoma

sommarbebis - hoppas storstädning sätter fart på mini. anar att man på slutet bara vill att det hela ska sätta igång. 5-6 juni, har du då gått 2 v över tiden eller hur räknar de igångsättningsdatum?

jag var hos BM idag, magen hade inte växt så mycket som den borde ha gjort, vilket KAN bero på att barnet låg på tvären men hon skickade mig iaf direkt till läkaren som bokade in extra tillväxt-UL nästa vecka o kollade livmodertappen. och så sjukskrev hon mig på 50% i 4 v vilket känns jätteskönt, jag är helt utmattad o fortfarande förkyld. har lite för mycket runt omkring mig både på jobbet och privat så allt blir nog bättre med lite mer vila. det känns bra att de kollar upp allt noga.

tea - gick allt bra med ks och sprutan?

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm