• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • sommar201106

Jag kommer absolut hålla allla uppdaterade här när det händer något=)

Är det någon mer som har hört att ÄD-bebisar har en förmåga att födas tidigare än beräknat? Vår läkare som sa det men dom visste inte varför?

Var på IEKA igår och handlade allt till lilla Pyret. Och det var den dagens utflykt, somnade som en stock i soffan efter ha ha. Idag vankas det storhandling till min mans stora förtjusning Flört

He en härlig dag i solen allihopa!
    kram

• Leiben

jag hade ASMYKET sd sedan tidigt. sjukskriven och allt men gick över tiden iaf

• Paltkoma

Emmylou - inspirerande att höra om din inställning du som redan har erfarenhet av donation o jag håller verkligen med, jag känner inte heller att jag har någon informationsplikt gentemot omgivningen. Det förändrar ingenting.

Vi har gjort Notch idag och allt såg jättebra ut, jag hade ingen koll på hur undersökningen gick till så det var en glad överraskning att det också innebar ytterligare en UL-koll på bebben;) Han hann snurra runt under undersökningen. Sen var vi hos BM och mätte magen som är helt enligt normalkurvan liksom barnets vikt. Flera har sagt till mig "oj, vilken liten mage du har" och jag har blivit lite störd på det. Men nu har jag ju fått bekräftat att allt är helt normalstort.
    Vid senaste läkarbesöket undersökte läkaren min livmodertapp och kommer som jag förstår göra det vid nästa besök igen. Det är för att kolla att den inte har öppnat sig, den ska vara stängd så länge förlossningen inte är i sikte. Om jag nu har förstått det hela rätt.

sommarbebis-spännande med ikeashopping och fix. bra att vara lite förberedd.

• Pussesnuttan

Hej alla tjejer!

Har just kommit hem från vårt första "riktiga" ,dvs planerade ultraljud, och vi befinner oss just i något slags drömtillstånd - det är två!
    Vi väntar tvillingar!
    Och de har rätt storlek i förhållande till tiden :)

Har varit väldigt låg i några veckor eftersom jag haft upprepade blödningar och mer eller mindre varit övertygad om att det var kört. När jag hade en blödning för ett tag sedan såg min gynekolog två fostersäckar men bara liv i den ena. När jag sedan fick en ny blödning trodde jag det var kört.
    Så till alla som blöder - det behöver inte vara så illa som man tror!

Leiben, tack för bra länkar! 

Sommarbebis, vad kul att fixa och pyssla med så angenäma saker :)

• Silkes

Pussesnuttan: stort grattis, underbart med två på en gång när man har längtat länge!

• Memaja

Pussesnuttan: Grattis till dubbellycka! Jag väntar också tvillingar, är i vecka 23 nu och börjar bli riktigt stor men mår bara bra. Hade en svacka för 2 veckor sedan då jag fick järnbrist, men med järntabletter och blutsaft (och katrinplommon  )  är jag tillbaks på fötterna igen och är riktigt pigg.

Jag kan tipsa dig om att gå på Svenska tvillingklubbens förberedande föräldrakurs (en em/kväll och ca 4-5 tim lång).

• The75

Pussesnuttan dubbelt grattis :0) ibland oroar man sig i onödan som tur är :0)

Idag ska vi träffa en läk från Danderyd spec MVC och planera snittet det ska bli så skönt att få det spikat :0)

• Leiben

puttesnuttan: supergrattis vad roligt!

är det inte många tvillingar i tråden eller? finns det någon lista så  man kan ha mer koll på er?

• The75

Hej
    Leiben ja det finns en lista här någonstans men jag har en stark känsla av att den behöver uppdateras :0)

Nu är det bestämt 20 juli kommer jag snittas om han inte har bråttom och vill komma ut tidigare :0)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm