• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Paltkoma

jennie- NEJ, så oändligt tråkigt!!! det är hemskt att få ett sånt besked;( det gör ont!
    hoppas ändå att det kan bli bra besked på söndag.  stor kram till dig

• Tabasco1

Jennie2010: Åh så tråkigt att höra. Hoppas verkligen att det bara var svårt att se på ultraljudet och att det blir ett positivt svar på provet på söndag. Många kramar till dig

• Emmylou

Hej alla!

Jennie2010: Nej, vad jobbigt! Hoppas så att det är falskt alarm och att allt står rätt till. Många kramar

• The75

Jennie2010 hoppas verkligen söndagens resultat ser bättre ut :0( lider med er ofantligt

• Silkes

nää, bästa gumman det är så jäkla orättvis om det är så. Håller alla tummar och tår för söndag och känner så oerhört mycker med dig.

• Memaja

Jennie; vad tråkigt, hoppas att de kan ge dig ett positivt reslultat på söndag.

Paltkoma: Jag kommer antagligen bli sjukskriven fr o m vecka 26 då det finns så många risker för för tidig födsel och komplikationer efter vecka 26. Och jag ska försöka att vara lite i skärgården också och i värsta fall kan man ju åka in till stan över en dag för att besöka BM, läkaren eller UL.

Tack för tips för järnrik mat, jag ska försöka att äta ännu mer sådan mat för jag blir helt bäng i magen nu med dessa starka järntabletter.

• Paltkoma

Memaja - bra att du blir sjukskriven snart o skärgårdsplan låter topp.
    jag var tidigare totalt hård i magen men började för ngra veckor sedan ta Vi-siblin från apoteket, det är "loppfrögranulat" som man blandar i vatten, juice, gröt, yogurt och dricker massor av vatten till. har blivit mycket bättre, ja nästan som vanligt i magen. testa! 

• Tabasco1

Memaja: Vi brukar också hålla till i skärgården på somrarna. Ibland tar vi en tur till en skärgårdskrog t ex Ingmarsö krog eller Svartsjö krog och äter lunch eller middag. Det skulle vara kul att träffas där någon gång om du har lust.

Kram

• Jennie2010

Jag kommer inte skriva så mycket på ett tag...

Ligger hemma och storblöder och har otroliga menssmärtor.

Känner en sån stor sorg. Blir så fruktansvärt ledsen av att se sambons hopp krossas igen...

Tack alla fina människor!

Lycka till!

Kram {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm