• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Villsågärna38 å så skönt jag har gått och tänkt på er hela dagen nu kan man sova lite lugnare i natt, tänk så man kan oroa sig över någon man aldrig träffat! Måste vara för att man kan relatera så väl till hela händelse förloppet, oron, hoppet och sen lyckan :0)

• Memaja
    villsågärna38 skrev 2011-04-11 16:09:55 följande:
    Hej på er kära vänner!

Det gick jättebra idag! Vi såg en liten, liten räka med ett tickande hjärta. Är ju bara i v.6+6 så det var svårt att se så bra men vi är nöjda över att vi fick se hjärtljud och att storleken stämde med veckan jag var i också dvs allt ser normalt ut Tack för alla tummar! Nu tänker vi försöka njuta litegrann iaf.

Stora kramar till er alla
    Grattis VSG, vad skönt!
  • villsågärna38
    The75 skrev 2011-04-11 16:21:49 följande:
    Villsågärna38 å så skönt jag har gått och tänkt på er hela dagen nu kan man sova lite lugnare i natt, tänk så man kan oroa sig över någon man aldrig träffat! Måste vara för att man kan relatera så väl till hela händelse förloppet, oron, hoppet och sen lyckan :0)
    Tack snälla Hoppas att vi kan träffas senare i år med våra bebisar!! Kram
  • villsågärna38
    Memaja skrev 2011-04-11 16:33:13 följande:
    Grattis VSG, vad skönt!
    Tack Ja det känns så erhört skönt. Speciellt eftersom jag blödde för en vecka sen och har varit rätt nervös pga det. Kram
  • Sharika
    Hej på er kära vänner!

Det gick jättebra idag! Vi såg en liten, liten räka med ett tickande hjärta. Är ju bara i v.6+6 så det var svårt att se så bra men vi är nöjda över att vi fick se hjärtljud och att storleken stämde med veckan jag var i också dvs allt ser normalt ut Tack för alla tummar! Nu tänker vi försöka njuta litegrann iaf.

Underbart att höra/läsa VSG! Skrattande Vad glad jag blir för eran skull!
    Om lite mer än en vecka är det dags för oss (den 20:e) att få se om allt står rätt till.
    Jag har iofs inte blödit något (än) men är väldigt orolig och nojjig iaf!

Kram på dej!
  • Emmylou

Villsågärna: Jippiiiiiii! Åh vad glad jag är för din/er skull! Jag har tänkt så mycket på dig & hoppats så. Åh, vad skönt att allt såg bra ut Nu ska du bara njuta Vännen! Många Grattiskramar!

• Tabasco1

Åh, vad skönt att höra att det gick bra på VUL, Villsågärna! Glad

Jag har varit på mitt RUL och det gick också bra. Hon tittade på bebisens njurar, hjärta, hjärna, ryggrad m m och allt såg normalt ut. Skönt att veta.

Kram

• Pussesnuttan

Grattis Villsågärna!
    Vad skönt att du slipper oroa dig Glad

Och grattis Tabasco!
    Fint att veta att allt ser ut som det ska Glad

• Leiben
    Hej på er kära vänner!

HÄRLIGT! Ja njut! Jag var orolig fram till KUB/ NUPP men sen orkade jag bara inte oroa mig mer. hade gjort det i flera år så jag bara la av. jag gick inte in i "gravididentitet" innan kanske v. 25 men jag slutade nojja och vara rädd och det var så sköööönt.

Jag är så glad för det här ÄR din tur nu.
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm