• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Tabosco skönt att RUL gick bra, det känns som en viktig milstolpe man vill passera :0)

På torsdag ska vi göra NOTCH UL det ska bli lite spännande är det någon av er som gjort det?

• Jennie2010

Jag är så j-a ledsen Gråter Jag blöder

• The75

Jennie2010 jag vet hur jobbigt det känns vi är flera här på tråden som blött, det verkar vara ganska så vanligt att man blöder när man gjort ÄD så det behöver inte vara någon fara!
    Jag blödde till och från under nästan en mån och fick göra flera vul på Mamamia för att känna mej lugnare men dom hitta inget fel, vad tar du för mediciner? Vissa vaggisar gör slemhinnorna extra kännsliga vilket kan orsaka blödningar.

• Jennie2010
    The75 skrev 2011-04-12 11:55:43 följande:
    Jennie2010 jag vet hur jobbigt det känns vi är flera här på tråden som blött, det verkar vara ganska så vanligt att man blöder när man gjort ÄD så det behöver inte vara någon fara!
    Jag blödde till och från under nästan en mån och fick göra flera vul på Mamamia för att känna mej lugnare men dom hitta inget fel, vad tar du för mediciner? Vissa vaggisar gör slemhinnorna extra kännsliga vilket kan orsaka blödningar.
    Tårarna bara sprutar
    jag tar Progesteron 2 gånger om dagen och Progynon 3 gånger om dagen
  • Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-12 11:29:42 följande:
    Jag är så j-a ledsen Gråter Jag blöder

Men lilla hjärtat! Ring till en gyn och be att få komma upp och kolla hur allt ser ut.
    Förstår att du ledsen och rädd.. hoppas att det bara är blödningar som är "vanliga"...

Tänker på dej gumman!
    Stora stora kramar!

• Emmylou
    Jennie2010 skrev 2011-04-12 12:32:40 följande:
    Tårarna bara sprutar

Åh vad jobbigt! Jag vet hur det känns. Hade mycket blödningar i början av min första graviditet. Instämmer med Sharika, hör av dig till gyn och be att få komma på kontroll. Du kan också få remiss för att ta hcG-prov. VUL och hcG var det som jag fick göra för att se hur det stog till där inne. Min son står här bredvid och säger "sitta" och drar i min tröja så det gick alldeles utmärkt. Hoppas så att allt är bra med liten i din mage! Stor Kram till Dig

• villsågärna38
    Jennie2010 skrev 2011-04-12 12:32:40 följande:
    Tårarna bara sprutar
    Vet hur det är., man blir så rädd och ledsen!! Var där för en vecka sen men det gick ju jättebra för oss trots allt. Så vanligt att man blöder vid ÄD. Hade jag varit du hade jag ökat progesteronet till tre gånger per dag. Det är den dosen jag tar iaf. Tycker att du kan kolla det med kliniken. Blir du för rädd så be att få göra ett vul isf.

Kram
  • sommar201106

Tea75 - Hoppas du snart slipper springa i backar och kan vara ledig=)

Villsågärna38 - STORT GRATTIS!!! Försök njuta av allt det underbara du har framför dig (illamående, halsbränna, trötthet mm=)

Jennie2010 - Förstår hur du känner men ge inte upp, som många skriver är det jättevanligt att blöda vid ÄD. Själv blödde jag både klarrött och brunrött fram till v. 12 (om jag inte minns fel, skrivit om det i ett tidigare inlägg).

Många kramar till er alla!

• Nidra

Villsågärna. Grattis till lyckat VUL! Underbart! Hoppas du kan pusta ut lite mer nu. Det tar på krafterna att vara orolig.

Jennie2010: Hoppas att allt är ok med den lilla/lille! Det är säkert bara en helt ofarlig blödning som många tyvärr drabbas av. Kram!

Här växer magen så det knakar, nu börjar den puta rejält, är i v 14 + 1. Har jag mina privata kläder så går det inte att dölja längre. I mina jobbkläder (operationskläder) så syns det inte lika lätt, ganska skönt faktiskt. Jag tycker även att det börjar bli krångligare att gå, jag vaggar som en anka ibland Flört.

Till helgen ska vi på föräldrakursen för adoption. Det kommer inte att gå att dölja magen då. Jag är lite orolig för de andras reaktioner, alla är ju ofrivilligt barnlösa och har kämpat länge för att få barn. Jag hoppas inte att någon tar illa upp, men det är väl ofrånkomligt kanske.

Senaste dagarna tycker jag att jag har börjat känna rörelser lite då och då. Är det fler som kännt så tidigt?
    Kram på er!

• Jennie2010

Tack alla söta rara människor!

Blödde bara en gång så ni har nog rätt!

Kram {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm