• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Memaja
    Charlotta71 skrev 2011-04-07 14:27:56 följande:
    Grattis Memaja! Har du gjort IVF tidigare? Jag är nyfiken för jag har gjort 9 IVF och ska göra min första ÄD i Riga i slutet av
    Lottis71,
    Nej, jag har inte gjort några IVF tidigare utan mitt ÄD i Riga var det första någonsin. Ibland ska man ha tur.
  • Memaja

Var på hos Barnmorskan igår och gjorde RUL! Allt såg helt normalt ut på båda mina små pyren; hjärtat, njurarna, fötterna, läpparna, hjärnan - Allt! Åh, det känns så skönt! Och är så farschinerad att de kan se allt detta på ultraljudet, själv har man ibland svårt att se vad man tittat på.

Och nu nu vet jag vilka det är som ligger där inne och växer och mår bra. (Jag känner att jag ville ta reda på vad jag väntar så att jag kan mentalt och praktiskt kan förbereda mig så mycket som möjligt.) Och det är en pojke och en flicka!!! Jag är så lycklig! Tänk att få en av varje - vilken lycka! Och jag känner också att då kommer det också bli lättare för alla att inte bara "klumpa ihop" dem som "Tvillingarna" utan de blir mycket mer två egna individer.

Tack Emmylou för info om TryggHansa, jag har hört av fler att de var mycket bra och ifrågasätter inte mycket om det skulle bli några komplikationer i och med födseln.

• The75

Hej
    Memaja först välkommen hem och sen grattis en av varje är väl toppen :0)

• Paltkoma

memaja - grattis till lyckat RUL och att det blir en av varje. som du säger, lättare att de blir sedda som två individer. fantastiskt! o såklart, allra bäst, att allt såg friskt och sunt ut. låter också härligt med din usa-vistelse o bra babyprylar. kul! jag har inte kommit så långt o inväntar lite mer inspiration innan jag börjar shoppa. närmast är nog att köpa ett par mammajeans. börjar bli lite trångt i midjan på mina vanliga nu (v 22).

jag har också tagit trygghansa försäkring o tycker den låter bra.

grattis pussesnuttan till plus!!

• Jennie2010
    Memaja skrev 2011-04-08 11:41:19 följande:

Var på hos Barnmorskan igår och gjorde RUL! Allt såg helt normalt ut på båda mina små pyren; hjärtat, njurarna, fötterna, läpparna, hjärnan - Allt! Åh, det känns så skönt! Och är så farschinerad att de kan se allt detta på ultraljudet, själv har man ibland svårt att se vad man tittat på.

Och nu nu vet jag vilka det är som ligger där inne och växer och mår bra. (Jag känner att jag ville ta reda på vad jag väntar så att jag kan mentalt och praktiskt kan förbereda mig så mycket som möjligt.) Och det är en pojke och en flicka!!! Jag är så lycklig! Tänk att få en av varje - vilken lycka! Och jag känner också att då kommer det också bli lättare för alla att inte bara "klumpa ihop" dem som "Tvillingarna" utan de blir mycket mer två egna individer.

Tack Emmylou för info om TryggHansa, jag har hört av fler att de var mycket bra och ifrågasätter inte mycket om det skulle bli några komplikationer i och med födseln.

Va kul!
    Grattis!
  • Pussesnuttan

Grattis Memaja!
    Vilken oerhörd lättnad det måste vara att veta att allt är ok!
    Jag blir tårögd när jag läser ditt inlägg.

Tack Paltkoma!

Ni som väntar tvillingar,
    Vad hade ni för hcg-värde när ni testade första gången? Och vilken dag testade ni?
    Jag hade 675, 10 dagar efter ET så min gynekolog antydde att det kunde vara 2.
    Hade inte fattat att hcg-värde kunde visa det.
    Vet ni något om det?

• Memaja
    Pussesnuttan skrev 2011-04-08 18:04:24 följande:
    Grattis Memaja!
    Vilken oerhörd lättnad det måste vara att veta att allt är ok!
    Jag blir tårögd när jag läser ditt inlägg.

Tack Paltkoma!

Ni som väntar tvillingar,
    Vad hade ni för hcg-värde när ni testade första gången? Och vilken dag testade ni?
    Jag hade 675, 10 dagar efter ET så min gynekolog antydde att det kunde vara 2.
    Hade inte fattat att hcg-värde kunde visa det.
    Vet ni något om det?

pussesnuttan jag testade mig dag 14 och då var mitt hcg-värde 930 och två dagar senare 2160.

Tack all fina för era gratulationer!

• Nidra

Memaja: Grattis till lyckat RUL och till en fin pojke och flicka! Vilken lycka!! Jag ska på RUL den 16/5 så det är ett tag kvar dit, tiden går så sakta. Jag kan också tänka mig att ta reda på könen för att kunna förbereda mig, låter klokt. Vi funderar faktiskt på att gå på tvillingklubbens föreläsning den 19/5. Det finns ingen annan tvillingutbildning här och det finns inga böcker eller info att få av BM heller. Dåligt tycker jag, det är ju inte superovanligt med tvillingar direkt?!

Pussesnuttan: Stort grattis till graviditeten!! Jag hade ca 300 på dag 11 och ca 700 på dag 13 om jag kommer ihåg rätt. HCG-värdet kan variera stort så jag tror att det är förhastade slutsatser att säga som din doktor. Man kan aldrig veta förrän man gör UL.

Jennie2010: Allt beror på hur gamla dina embryon var vid insättning. Enklast är att räkna den dagen du började med progesteron vagitorier som din ÄL-dag (samma dag som äggen plockades från donatorn). ÄL-dagen är samma som v 2 + 0. Då kan du använda uträkningsverktygen här på FL. Hoppas du blev klokare Glad.

Jag måste titta och bestämma mig för gravidförsäkring nu. Låter som att många är nöjda med Trygg Hansa, ska kika på den. Det blir säkert bra!

Idag blir det en heldag i trädgården med pyssel i rabatterna och korvgrillning, härligt! Ha det gott alla!

• Jennie2010
    Nidra skrev 2011-04-09 07:59:00 följande:
    Memaja: Grattis till lyckat RUL och till en fin pojke och flicka! Vilken lycka!! Jag ska på RUL den 16/5 så det är ett tag kvar dit, tiden går så sakta. Jag kan också tänka mig att ta reda på könen för att kunna förbereda mig, låter klokt. Vi funderar faktiskt på att gå på tvillingklubbens föreläsning den 19/5. Det finns ingen annan tvillingutbildning här och det finns inga böcker eller info att få av BM heller. Dåligt tycker jag, det är ju inte superovanligt med tvillingar direkt?!

Pussesnuttan: Stort grattis till graviditeten!! Jag hade ca 300 på dag 11 och ca 700 på dag 13 om jag kommer ihåg rätt. HCG-värdet kan variera stort så jag tror att det är förhastade slutsatser att säga som din doktor. Man kan aldrig veta förrän man gör UL.

Jennie2010: Allt beror på hur gamla dina embryon var vid insättning. Enklast är att räkna den dagen du började med progesteron vagitorier som din ÄL-dag (samma dag som äggen plockades från donatorn). ÄL-dagen är samma som v 2 + 0. Då kan du använda uträkningsverktygen här på FL. Hoppas du blev klokare Glad.

Jag måste titta och bestämma mig för gravidförsäkring nu. Låter som att många är nöjda med Trygg Hansa, ska kika på den. Det blir säkert bra!

Idag blir det en heldag i trädgården med pyssel i rabatterna och korvgrillning, härligt! Ha det gott alla!
    Tack!

Ska också roa mig med att rensa lite i trädgården, plantera lite penseer i krukkor, grilla och handla lite alkoholfritt på bolaget
  • The75

God morgon alla :0)

Jag har hört att man ska vara lite försiktig när man håller på i trädgården med jord med tanke på sork viruset! Så sätt på er hanskar och tvätta er ordentligt efter.
    Sork viruset kan nämligen orsaka sena MF och det vill vi ju inte råka ut för.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm