• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • villsågärna38
    Emmylou skrev 2011-04-06 17:08:44 följande:
    Hej på er!

Villsågärna: Vad skönt att du inte blöder färskt blod. Brunt är ju jättevanligt. Hoppas så att allt ser bra ut på VUL på måndag! Stor Kram
    Ja hoppas det med. Känner mig grymt hormonell idag, liksom gråtfärdig så nåt händer i kroppen. Hoppas att det är gravhormoner och inte pms.

Kram
  • Nidra

Lägger också in mig på listan.

Idag gick jag en sväng på stan och köpte lite mammakläder Glad. Ett par svarta tights på HM och en jeanskjol på polarn o pyret. Köpte även lite nya BH:ar då jag har vuxit ur alla mina andra.

ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS LISTA
    BF
      Gravid
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30 Första försöket med ÄD
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Silkes: BF 2011-08-01, Första försöket med ÄD och första graviditeten, 4 tidigare IVF:er
    Paltkoma: BF 2011-08-16. Första försök med ÄD
    Emmylou: BF 2011-08-21. 2:a ÄD- en son efter 1:a.
    Tabasco: BF 2011-08-27. Första försöket med ÄD och första graviditeten
    Nidra: BF 2011-10-11. Nionde försöket, fjärde graviditeten. Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.

• rozz

Hej!! Nu har jag oxå hittat hit, är lite undrande eftrsom jag ska ta graviditet test på fredag men känner mig inte ett dugg gravid? Var så korkad att jag inte kunde hålla mig i måndags utan tog ett test som var negativt. Vill veta om ni försökte flera gånger? Fick ni fortsätta med prog efteråt, vad händer sen och hur lång tid tar det innan man får åka dit igen. Vi har varit i Tammerfors för två veckor sedan och jag satte in ett ägg.

Grattis till er alla som som har lyckats!!!

• villsågärna38
    rozz skrev 2011-04-06 20:36:38 följande:
    Hej!! Nu har jag oxå hittat hit, är lite undrande eftrsom jag ska ta graviditet test på fredag men känner mig inte ett dugg gravid? Var så korkad att jag inte kunde hålla mig i måndags utan tog ett test som var negativt. Vill veta om ni försökte flera gånger? Fick ni fortsätta med prog efteråt, vad händer sen och hur lång tid tar det innan man får åka dit igen. Vi har varit i Tammerfors för två veckor sedan och jag satte in ett ägg.

Grattis till er alla som som har lyckats!!!
    Hej! Hoppas att du testat för tidigt. Om du testar neg på testdagen så slutar man med alla hormoner efter att man talat med kliniken och sen brukar man ha minst en mens emellan innan man får göra ett försök igen. Har du i frysen kan du ju göra ett FET. Här är en bra tråd att tala med andra som är nya på ÄD och som är ruvare. Håller tummarna! Kram

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m51314860.html
  • Silkes

villsågärna: håller alla mina tummar och tår inför måndag. Förstår vilket h-vete du och din man går igenom. På mig forsade tåraran vid det första ultraljudet, det var en sådan oerhörd lättnad pga all spänning innan. De jag har hört talas om som har fått missfall har blött mycket mer än vad du har gjort! Åh, hoppas hoppas hoppas att det kommer se bra ut.

• villsågärna38
    Silkes skrev 2011-04-06 21:32:51 följande:
    villsågärna: håller alla mina tummar och tår inför måndag. Förstår vilket h-vete du och din man går igenom. På mig forsade tåraran vid det första ultraljudet, det var en sådan oerhörd lättnad pga all spänning innan. De jag har hört talas om som har fått missfall har blött mycket mer än vad du har gjort! Åh, hoppas hoppas hoppas att det kommer se bra ut.
    Tack vännen!!! Ja vi hoppas verkligen att det ska funka. Tyvärr har jag erfarenhet av MA tidigare och då blödde jag i princip inget alls men när vi var på NUPP-ultraljudet hade fostret dött så jag är obeskrivligt nervös för vulet på måndag men det är ju inget man kan göra. Får bara hoppas att allt står rätt till, ta mina mediciner och vila så mkt jag kan. Kram
  • Jennie2010

Vet inte om det är för att jag är gravid men gud vad jag sover. Sover precis hela tiden. Jobbar på natten, åker hem (sover på bussen) går ut med hunden. Sover från 8 på morgonen och vaknar av att hunden vill ut vid 17. Går ut med henne sen sover jag tills jag måste åka till jobbet igen.

• Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-06 22:49:40 följande:
    Vet inte om det är för att jag är gravid men gud vad jag sover. Sover precis hela tiden. Jobbar på natten, åker hem (sover på bussen) går ut med hunden. Sover från 8 på morgonen och vaknar av att hunden vill ut vid 17. Går ut med henne sen sover jag tills jag måste åka till jobbet igen.
    Jag sover hela tiden med! Somnade med handen i popcornskålenGlad (sov i 20 minuter så, haha!)
    Somnar liksom i kroppen innan jag somnar på riktigt, om du förstår vad jag menar..
    Galet! Men jag är så glad för det så. Ja, antingen är det graviditeten eller så är det progesteronets biverkningar.

Som VSG skriver så bölar jag mycket också! Vi repar på en musikal på jobbet och jag sitter vid mixerbordet och tjuter för det mesta! Flört

Längtar verkligen efter VUL:et så man får se om allting står rätt till.
    Inga blödningar än iaf, men missfall kan ju komma när som helst och även om jag försöker att inte tänka på det så är jag ju jätteorolig att det ska bli så naturligtvis. Jag vet att det inte är något man kan påverka, men det verkar min hjärna skita i. Usch usch usch. Nu  när jag/vi lyckats efter 10 års kämpande känns det så himla surt att bli "snuvad på konfekten". Men vi hoppas hoppas hoppas att det vill stanna hos oss.. att det är våran tur nu!

Kram på er allihopa!
  • Jennie2010
    Sharika skrev 2011-04-06 23:06:18 följande:
    Jag sover hela tiden med! Somnade med handen i popcornskålenGlad (sov i 20 minuter så, haha!)
    Somnar liksom i kroppen innan jag somnar på riktigt, om du förstår vad jag menar..
    Galet! Men jag är så glad för det så. Ja, antingen är det graviditeten eller så är det progesteronets biverkningar.

Som VSG skriver så bölar jag mycket också! Vi repar på en musikal på jobbet och jag sitter vid mixerbordet och tjuter för det mesta! Flört

Längtar verkligen efter VUL:et så man får se om allting står rätt till.
    Inga blödningar än iaf, men missfall kan ju komma när som helst och även om jag försöker att inte tänka på det så är jag ju jätteorolig att det ska bli så naturligtvis. Jag vet att det inte är något man kan påverka, men det verkar min hjärna skita i. Usch usch usch. Nu  när jag/vi lyckats efter 10 års kämpande känns det så himla surt att bli "snuvad på konfekten". Men vi hoppas hoppas hoppas att det vill stanna hos oss.. att det är våran tur nu!

Kram på er allihopa!
    hahaha härligt att det inte bara är jag som sover då Tycker synd om min hund bara...
    När ska du på ultraljud?
    Jag verkligen längtar efter ultraljud för att kunna se att det tickar ett litet hjärta. Jag kan inte riktigt glädjas fullt ut att jag är gravid. Är för rädd för att göra det.
  • Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-06 23:15:14 följande:
    hahaha härligt att det inte bara är jag som sover då Tycker synd om min hund bara...
    När ska du på ultraljud?
    Jag verkligen längtar efter ultraljud för att kunna se att det tickar ett litet hjärta. Jag kan inte riktigt glädjas fullt ut att jag är gravid. Är för rädd för att göra det.
    Är också i någon slags "hålla huvudet kallt"-stadie och nog flippar jag ur någon sekund då och då när jag lyckas förstå att jag är gravid.. men som du säger.. vågar inte känna känslan av glädje fullt ut.. än.
    Den 20:e april ska vi titta hur det ser ut. Då är vi i v.8 och hjärtat borde slå och allt sådant.
    Inskrivningssamtal redan nu till veckan den 12:e april... är inte det lite tidigt det? aja.. så är det iaf.

Du då? Har du fått någon tid för VUL och kolla hur det ser ut?
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm