ÄD gravida latte mammor i stockholm
Hej tjejer!
Äntligen en gravidtråd för blivande ÄD-mammor! Fast jag måste erkänna att jag varken bor i Stockholm eller dricker latte, men det kanske går bra ändå? . Jag har läst de senaste inläggen och de flesta av er verkar ha gått längre än mig. Jag har hunnit till v 11 + 1 idag och senaste UL visade tvillingar. Jag kan inte riktigt slappna av och njuta fullt ut av graviditeten än. MIn senaste graviditet (ÄD) visade en allvarlig missbildning på RUL i v 18 och vi var tvungna att avbryta graviditeten. Väldigt jobbigt förstås! Denna upplevelse gör att jag gärna vill komma förbi v 18, sedan kanske det blir lite lättare att njuta. Nästa UL blir den 4 april och jag hoppas att allt ska se bra ut då!
Min mage börjar redan synas och jag har börjat använda mammabrallor. Jag blir så jäkla svullen om magen på eftermiddagarna, kan knappt få i mig middag. Det finns liksom ingen plats! Känner av lite illamående också, men aldrig så pass att jag har behövt kräkas. Jag har äntligen börjat trappa ut medicinerna, ska bli så skönt att få slippa dom.
Våra släktingar och nära vänner (och chefen) vet om att vi har gjort ÄD. På jobbet har jag sagt till någon att vi gjort IVF, men inte mer än så. Det är ju så tidigt än, det är möjligt att man börjar berätta mer när graviditeten är offentlig.
Jag har också lite funderingar om ÄD-graviditeten. Jag är rädd att det blivande barnet (barnen) ska växa upp och känna ilska över att de inte kan ta reda på vem donatorn var/är. Jag kan känna lite dåligt samvete över det ibland, att donatorn är anonym. Hur känner/tänker ni angående det? Jag kan även fundera på hur barnet/barnen kommer att se ut. Fast å andra sidan så har man ju många kompisar med barn som inte är särskilt lika dem. Det är ju inte särskilt viktigt egentligen.
Nä, nu blir det en kopp kaffe och sedan iväg till jobbet!
Ha det gott!