ÄD gravida latte mammor i stockholm
Hello!
Får man hoppa in här?
Hello!
Får man hoppa in här?
Härligt!
Har precis pratat med barnmorkemottagningen. Ska dit nästa fredag.
Jag trodde man gick dit lite längre fram och gjorde ultraljud men så var det tydligen inte. Nästa fredag ska jag dit och sitta i grupp och höra om vad det innebär att få ett barn....okey?
Har ni också så?
Hmm...jag tog det som var närmast. Gruppinfot får jag väl stå ut med...tar ej med mig sambon då han inte klarar av sånt hahaha
Tycker det känns jätte långt att vänta till den 26:e April för att få göra ultraljud.
Jag har svårt att greppa att jag verkligen är med barn just nu. Jag behöver få se ett litet pickande hjärta för att kunna jubla och andas ut!
Vet inte om det är för att jag är gravid men gud vad jag sover. Sover precis hela tiden. Jobbar på natten, åker hem (sover på bussen) går ut med hunden. Sover från 8 på morgonen och vaknar av att hunden vill ut vid 17. Går ut med henne sen sover jag tills jag måste åka till jobbet igen.
Alltså jag måste vara dum i huvudet
Jag vet inte hur jag räknar ut att det är tänkt att jag ska föda. Tittat runt på olika sidor och där ska man räkna ut från när man senast hade mens...och det stämmer inte alls...
Jag måste ha fått världens hjärnsläpp
Var på hos Barnmorskan igår och gjorde RUL! Allt såg helt normalt ut på båda mina små pyren; hjärtat, njurarna, fötterna, läpparna, hjärnan - Allt! Åh, det känns så skönt! Och är så farschinerad att de kan se allt detta på ultraljudet, själv har man ibland svårt att se vad man tittat på.
Och nu nu vet jag vilka det är som ligger där inne och växer och mår bra. (Jag känner att jag ville ta reda på vad jag väntar så att jag kan mentalt och praktiskt kan förbereda mig så mycket som möjligt.) Och det är en pojke och en flicka!!! Jag är så lycklig! Tänk att få en av varje - vilken lycka! Och jag känner också att då kommer det också bli lättare för alla att inte bara "klumpa ihop" dem som "Tvillingarna" utan de blir mycket mer två egna individer.
Tack Emmylou för info om TryggHansa, jag har hört av fler att de var mycket bra och ifrågasätter inte mycket om det skulle bli några komplikationer i och med födseln.
Nu har vi vul om ett par timmar. Så nervös att jag inte kan äta, mår även lite illa och har lite halsbränna... hoppas att det är gravsymtom!! Kram
Emmy och Tea: Tack för era tummar!! Kram
Jag är så j-a ledsen Jag blöder
Tack alla söta rara människor!
Blödde bara en gång så ni har nog rätt!
Kram
jag har tänkt på en sak...ni vet dom digitala gravtesten...sist jag testade med ett sånt så visade den vecka 3 +. Om jag nu skulle testa en vecka senare så borde det st vecka 4 eller hur? Om man fått missfall så borde hormonen sjunka och inte kunna visa mer än 3 veckor?
Jag har inte testat bara funderat...
Tillbringat min dag på gynakuten.
Var på gruppinfo på mödravården och jag stannade kvar en stund och pratade med barnmorskan. Jag berättade att jag haft en mindre blödning på tisdagen och haft lite spottings. Jag vet inte varför men jag började storböla och hon tyckte jag skulle åka in till gynakuten för att få svar.
Väl på gynakuten så gjorde läkaren ett ultraljud. Han visade mig där det syntes att bebisen var. Han sa att det var svårt att se då det var så tidigt att man bara såg säcken. Jag är i vecka 6 sa jag och då sa han att det nog såg rätt kört ut.
Det togs prover som ska tas om på söndag igen för att få ett slutgiltigt svar.
Jag är så fruktansvärt ledsen och kan inte sluta grina
Jag kommer inte skriva så mycket på ett tag...
Ligger hemma och storblöder och har otroliga menssmärtor.
Känner en sån stor sorg. Blir så fruktansvärt ledsen av att se sambons hopp krossas igen...
Tack alla fina människor!
Lycka till!
Kram