Paltkoma skrev 2011-03-28 10:42:33 följande:
sommarbebis - grattis o härligt att ha kommit så långt som v30. snart dags!!
villsågärna - grattis till plus!!! så kul att det funkade denna gång. håller tummarna.
nidra - tummarna för dig också att tvillingarna vill bo kvar. har hört flera historier där folk lyckats med äd/ivf o adoption o helt plötsligt har flera barn. men tvillingar plus adopterat barn kanske är lite för bra;)
jag har blivit inbokat för NOTCH i v 25. min BM tog upp det o bokade in tid, annars hade jag inte haft koll.
det är jätteintressant att höra hur ni andra ser på donaterat ägg. som jag sa tidigare slits jag mellan att vara öppen och avdramatisera och att inte vilja berätta. jag har några vänner som har använt donerad sperma. det är få som vet och ibland önskar jag att jag INTE hade vetat det heller. det är ju deras barn till 100% men ibland fladdrar tankarna iväg o jag börjar fundera på fysiska likheter, vilket jag inte vill tänka på när jag träffar dem! samtidigt kan ju jag o min vän prata en hel del om ÄD/spermadonation.
jag tror ju mycket på det kulturell och social påverkan även om gener såklart spelar in.
silkes - härligt att du känner bebis så tydligt!
jag TROR att jag idag för första gången känner av "guldfisken" (rolig liknelse som en BM använde, att bebisen ligger i en vattenpåse som en guldfisk o inte kan klämmas). känner som du tabasco att jag inte riktigt har tagit in att jag är gravid än, har inte berättat för kollegor, allt känns overklig än men misstänker att magen kommer att göra allt mer konkret väldigt snart!!
tea - sendrag är vidrigt, kan göra så ont!! har haft det tidigare o det är ju bara att studsa upp o försöka få bort det. för "vanliga, ogravida" brukar ju tipset vid sendrag vara tillskott av magnesium o kalk. kanske värt ett försök.
Svårt - våra familjer och närmaste vänner vet men inte alla bekanta. Förstår hur du tänker samtidigt som ju tanken är att man ska berätta ganska tidigt för barnet och då kan ju han/hon självklart berätta det vidare i sin tur - på ett barns sätt - och kanske då lika bra att alla vet? Men å andra sidan tycker jag väl inte att varenda människa har med det att göra lika lite som jag har att göra med hur deras barn blev till... ja svårt, jag vacklar också lite fram och tillbaka
Kram