• villsågärna38

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej!
    Så har blödningarna börjat den här gången också. Var uppe på toa i morse vid fem och då kom det lite rosa på pappret, kommit lite färskt blod på morgonen och nu lite brunt. Vet att det inte behöver vara farligt och jag ligger och vilar sen dess, har tagit extra progesteron osv men det är för dj-ligt att gå igenom då vi bara har MA i bagaget tidigare. 6+0 imorgon - ni som har positiva historier att berätta, gör gärna det för jag håller på att gå sönder av oro.
    Kram

• villsågärna38

Tack Tea, det känns jätteskönt att höra! Klamrar mig fast vid att det faktiskt kan gå väl även om man blöder. Kram

• villsågärna38

Exakt så är det!! Grät hela frukosten i morse, stackars maken, han blir ju också rädd men försöker trösta och vara gullig och passa upp på mig. Jag tar vanliga Progesteron vagitorier 400. Har ökat till 4 ggr per dag nu, får ligga kvar vid det tills nedtrappning. Känns dumt att chansa om det kanske hjälper. Har även recept på Lutinustabletter (som man tar samma väg), funderar på att kanske byta om vaggisarna gör slemhinnorna skörare. Kram

• villsågärna38

Sommarbebis: Oh va glad jag blev av att höra det!! Tack för dina ord!!! Vet ju att det är vanligt men vi har ju så dåliga erfarenheter så för mig så känns det som att det är MA på gång när det kommer blod. Försöker att intala mig att det inte behöver vara så och ska ringa Huddinge imorgon och kolla om de kan klämma in mig på vul där så jag slipper gynakuten. Här i Stockholm kan det bli väldigt många timmars väntan om man ska söka den vägen så det vill jag helst slippa, så hemska minnen därifrån också. Kram

• villsågärna38

Hej, en lite intim uppdatering. Kom brunt slemblandat blod nu när jag gick på toan. Någon som varit med om det också och fått barn sen? Jag behöver inte ha binda eller så, men har blött lite när jag gått på toaletten idag. Rosa imorse, sen rött och nu brunt. Hoppas så att det inte ska vara någon fara. Har molvärk men det är ju normalt i den här veckan. Usch, är så nojig! Kram

• villsågärna38

Tack Tea Ska prata med Huddinge imorgon men har redan hög dos utav östrogen, tre plåster åt gången som jag byter var tredje dag. Kram

• villsågärna38

Tea och Sommarbebis: Tack för ert stöd idag! Det betyder jättemycket när man är nervös och rädd att kunna prata med någon här som det gått bra för. Nu ska jag gå och lägga mig, skittrött och har faktiskt även börjat må illa. Hoppas att det är positiva tecken Kram

• villsågärna38

Hej! Pratat med Huddinge nu. Har fått en tid för vul på torsdag, 6+3. Inte säkert att man kan se ett hjärta då men man kan ju iaf se hur det ser ut. Blöder inget mer sen igår kväll så jag känner mig lite lugnare men ändå skönt med ett vul i veckan. Håll tummarna! Kram

• villsågärna38

Hej vänner!
    Varit på vul idag. VI kunde tyvärr inte se något hjärta, läkaren trodde att det var för tidigt då jag bara är i v6.+3 men för övrigt såg allt normalt ut. Kanske kunde hon ana ett hjärtljud men sa att det nog behövdes ett par dagar till för att vara säker. Ska dit om en vecka igen. Kram

• villsågärna38
    The75 skrev 2011-10-06 19:04:24 följande:
    VSG skönt att det såg bra ut så här långt vid nästa besök borde man väl kunna se hjärtat eller ? Jag tror jag var 7+4 första gången jag fick se hjärtat slå
    Jo absolut. Min läkare sa att det brukar variera någonstans runt 6+3 - 6+5 och i vecka 7+ brukar man def kunna se hjärtat. Sist såg vi hjärtat tydligt i v.7+1. Det händer så himla mycket varje dygn de här veckorna att det kan göra mkt skillnad bara med en dag eller två. Kram
  • villsågärna38
    The75 skrev 2011-10-12 20:07:16 följande:
    Hej
    VSG nu håller vi tummar och tår att allt ser bra ut i morgon :0)

Det börjar närma sig 25 okt med storm steg det ska bli så roligt att träffas och få ansikten till våra alias och få se alla små underverk :0)
    Hej vännen! Vi har ultraljud först på måndag så vi får vänta några dagar till. Å andra sidan är jag då i v.8+0 så det har kommit lite längre isf och vi borde kunna se lite bättre. Håll tummarna!! Kram
  • villsågärna38
    The75 skrev 2011-10-13 11:10:14 följande:
    Hej
    VSG då får jag väl hålla tummar och tår fram till måndag då ;O)
    Tack Kram kram
  • villsågärna38

Hej vänner!

Ledsen att jag missade att uppdatera här igår - var lite snurrig Jo som Tea75 skriver så såg vi en liten räka med pickande hjärta igår. 18 mm lång. Är så oerhört lyckliga och glada. En milstople avklarad. Nu får vi ha is i magen till KUB-testet och hoppas att hjärtat pickar på då med.

Stora kramar till er alla Hjärta

• villsågärna38

Jag vet inte det ännu. Ska träffa min barnmorska på MVC på måndag så då får vi tiden men gissar att det blir om ca en månad. Kram

• villsågärna38

Usch va trist Pussesnuttan!!! Stora kramar

Hej girls!

Har träffat min barnmorska idag, hon var supertrevlig. Hade haft flera patienter innan som gjord ÄD också så det var inget konstigt med det alls. Hon kände till både riskerna med att man kan blöda mer i början av grav och att man kan ha högre blodtryck i slutet på grav och lite ökad risk för havandeskapsförgiftning. Har bokat in alla tider vi behöver fram till jul nu och träffar en läkare där (på MamaMia) nästa vecka för att kika på min behandlingsplan och även göra ett till vul innan NUPPen som vi bokat till den 17/11. Känns så skönt, bara hoppas att det går vägen den här gången!!

Stora kramar till er alla Hjärta

• villsågärna38

Hej!
    Tänkte höra om jag kan få ett gott råd av er? Började må riktigt illa i förra veckan, 8+3 och har även till och från haft diarrée sista 2-3 veckorna. I natt har jag haft ont imagen och mått jätteilla och hade även rejäl diarée imorse. Har någon haft såhär? Har ingen matlust alls just nu, får bara i mig te och blåbärssoppa. Undrar om det är magsjuka eller gravsymtom? Nån som känner igen sig? Är i 9+1 idag. Tar Lergigan Comp på dagen och postafen till kvällen, funderar på om jag kanske inte tål dem.
    Kram

• villsågärna38

Hej på er ÄD-mammor!

En fråga till er som redan fått barn via ÄD. Hur har ni trappat ut progesteron och östrogen? KS vill att jag börjar imorgon i v.9+5 och trappar ut under ett par veckors tid men jag tycker att det är för tidigt. Har ju fått MA i den här veckan och vill vara på säkra sidan så att moderkakan verkligen tagit över produktionen. Tacksam för svar!!!

Kram från en som verkligen hoppas att det går vägen den här gången
  • villsågärna38
    The75 skrev 2011-10-28 12:50:19 följande:
    Hej
    VSG jag var i vecka 14 när jag börja trappa ner, lite åt gången och det kändes skönt och tryggt att vänta så länge men jag har hört att många ställen här i Sverige slutar redan efter dom fått plus på stickan och det verkar ju funka det med så jag vet inte vad som är rätt eller fel.
    Tack Tea!! Standard i Sverige ska vara enligt Huddinge dvs att man börjar i v9+5 och sen trappar ut under ett par veckor men om du började i v.14 så gör jag det med (var det v.14+ eller 13+?). Träffar en gyn på MamaMia till veckan också, ska se vad han säger men avvaktar tills vidare iaf. Det kan ju def inte vara någon fara att fortsätta med hormonerna om man trappar ut i v.14 utomlands Kram
  • villsågärna38

Hej vänner! Kikar in till er med en liten fråga. Är det någon av er som börjat ta östrogen direkt efter förlossningen? Jag hade ju inte kommit i klimakteriet innan vår senaste ÄD men tog ett halvt östrogenplåster i somras mellan mf i maj och vårt sista försök i sept, just in case, och mådde bra av det så funderar på om jag nog behöver det när lilla Bubblan kommer om några veckor (i v34 nu ). Ska man amma först eller börjar man direkt efter förlossningen? Bra tips på gyn i Stockholm som förstår sig på vår sits? Bara fått östrogen av Huddinge tidigare. Tack på förhand! Kram

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm