• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • villsågärna38
    Emmylou skrev 2011-03-30 20:33:31 följande:

Hej på er!

Villsågärna: Spännande med VUL om 2 veckor! Det kommer gå bra, det måste det. Så, nu har vi bestämt det! Jag vet precis hur det känns att inte kunna njuta, under min första grav tog det låååång tid. I början kunde jag inte ens uttala ordet gravid, g-ordet kallade jag det för.. När man kämpat så länge mot barnlöshet är det så svårt att få hjärnan att koppla av & ta in det stora fantastiska & bara njuta. Men, tids nog är du där!

Jag hade inte så mycket molvärk i början. Men, jag vet flera som haft det. Min kusin tex hade som du en rejäl mensvärk, hon trodde den skulle komma när som helst. Men, hennes nu 7- åriga bustvillingar gjorde entré utan några blödningar eller andra problem. Förstår att du blir rädd för MF vännen, du har ju varit där förut. Men, nu är det eran tur!!

Tea75: Bra att du mailat din BM. Så du går backe upp & backe ner. Låter som att du är ute på hembesök. Det är jag, distriktssköterska. Men, jag har en tjänstebil så det är oftast inte synd om mig, förutom när man lägger om bensår på damer i rullstol eller får gå 5 trappor upp när någon hiss är trasig. Just arbetsställningen är det stora kruxet i andra halvan av grav när man gör hembesök.. Men, dom är snälla på mitt jobb- förra grav fick jag vara inne på mottagningen sista tiden. Hoppas du får svar av BM snart!

I morgon får jag gå till jobbet igen Maken ska vara hemma och vabba. Men, sonen hade bara 37,5 i kväll så nu hoppas jag han är feberfri i morgon.

Kram på er

Tack för pepp vännen! Behövde det. Känns bättre nu och ska verkligen försöka njuta. Man ska ju inte ta ut nåt i förväg, ingen som tjänar på det. Kram
  • The75

Hi hi ibland är man lite väl snabb jag är 23+o idag och inte 24+ o önsketänkande kanske :0)

• villsågärna38

Hej vänner!
    Några droppar brut blod i trosan idag. Usch, vet att det är extra vanligt att blöda under ÄD-graviditeter men man kan ju inte låta bli att bli orolig iaf. Tagit en extra progesteron och lagt mig på soffan. Skriv gärna några lugnande ord - någon mer som haft lite blödningar och som det gått bra för? Kram

• sommar201106

Hej villsågärna38 - Känner så igen mig i din oro. Jag blödde både brunt och klarrött och hade fruktansvärda magsmärtor mer eller mindre dagligen fram till v. 13. Åkte in och ut på otaliga läkarbesök och UL men allt var som det skulle=)

Vet att man blir galet orolig så fort man ser blod men precis som du skriver så är det ganska vanligt i början, speciellt vid ÄD. Läkaren vi träffade kunde dock inte säga varför det är så. Han sa även att man kan blöda av progesteronen.

Håller alla tummar och tår att allt är som det ska!

Stor kram!

• villsågärna38
    sommar201106 skrev 2011-03-31 20:10:20 följande:
    Hej villsågärna38 - Känner så igen mig i din oro. Jag blödde både brunt och klarrött och hade fruktansvärda magsmärtor mer eller mindre dagligen fram till v. 13. Åkte in och ut på otaliga läkarbesök och UL men allt var som det skulle=)

Vet att man blir galet orolig så fort man ser blod men precis som du skriver så är det ganska vanligt i början, speciellt vid ÄD. Läkaren vi träffade kunde dock inte säga varför det är så. Han sa även att man kan blöda av progesteronen.

Håller alla tummar och tår att allt är som det ska!

Stor kram!
    Tack snälla! Även om jag vet det här så har den mkt lugnande effekt att få höra det av någon annan Kram
  • Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-03-31 19:19:33 följande:
    Hej vänner!
    Några droppar brut blod i trosan idag. Usch, vet att det är extra vanligt att blöda under ÄD-graviditeter men man kan ju inte låta bli att bli orolig iaf. Tagit en extra progesteron och lagt mig på soffan. Skriv gärna några lugnande ord - någon mer som haft lite blödningar och som det gått bra för? Kram
    jag! blödde asmycket som mens hux flux. tom läkarna trodde det skulle bli mf (var så tidigt att man bara kunde se en hinnesäck)  men han har just somnat ammandes i min famn.
  • villsågärna38
    Leiben skrev 2011-03-31 20:24:00 följande:
    jag! blödde asmycket som mens hux flux. tom läkarna trodde det skulle bli mf (var så tidigt att man bara kunde se en hinnesäck)  men han har just somnat ammandes i min famn.
    Tack vännen! Det ger hopp
  • The75

Hej
    Villsågärna38 jag blödde oxå flera veckor nästan dagligen trots att jag ökade dosen av medicin och läkarna sa det samma till mej man visste inte varför men det är tydligen vanligt när man gör ÄD
    OBS att när du tar extra progesteron ta då även progyron så kroppen kan ta upp progesteronet ordentligt + har du en gång ökat dosen ska du hålla den nya dosen fram tills du får ditt nedtrappnings schema och inte ta extra tabl ett par dagar och sen sluta fick jag lära mej av sleepy i hennes tråd

• The75

Hej
    Jo jag prata med min BM igår och hon lugnade mej med att SD kommer tidigare andra gången helt naturligt men att jag ändå ska ta det lite lugnt :O)

• villsågärna38

Hej!

Pratat med Huddinge nu så jag känner mig lite lugnare. Behöver inte vara någon fara och jag blöder ju inte rött blod, utan det är lite bruna flytningar. Tog en extra progesteron idag men tänker inte göra det idag. Har inte höjt östrogenet heller, jag tar ju plåster och ligger på hög dos redan.

Tack för allt pepp!!

Kram

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm