• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • villsågärna38
    Leiben skrev 2011-03-26 12:54:20 följande:
    Villsågärna är du här??? Herregud vilket stort grattis du får av mig :) Tusen tummar, om jag hade dem.
    Ja visst är det fantastiskt!! Man ska verkligen inte ge upp. Vi var oerhört nära i januari, aldrig varit så deprimerad och slutkörd mentalt och psykiskt men vi laddade om och fick ny donator på Huddinge, nya mediciner och ja, idag vågade vi äntligen testa. Känns helt galet! Vi som håller på med adoptionsutredning för fullt just nu, men ja... det är ju så tidigt än att vi ju inte vet om det går vägen, men ändå, är helt överlycklig!!! Hur är det med dig och bebisen? Mår ni bra? Kramar
  • The75

Sitter här ensam och äter frukost dom andra ( min man och dotter) sover men min lillkille i magen tyckte bestämt att han väntat för länge på frukosten, han levde rövare i magen tills jag gick upp och åt frukost nu är han lugn igen :0) bestämd liten krabat det där det ska bli spännande att se hur han är när han väl kommer ut :0)

Jag har börjat vakna på nätterna dom senaste dagarna med sendrag i vaden är det någon som har tips hur man blir av med de? Det är inte alls skönt att vakna med den typen av smärta :0(

• Nidra

Jättestort grattis Villsågärna!! Underbart! Som du/ni har kämpat! Håller alla tummar som bara går för att det ska gå bra för er hela vägen. Vi har också startat adoptionscirkusen, just nu går vi föräldrakursen. Vi tänkte gå klart den eftersom man aldrig vet vad som händer. Vi är gravida i v 11 + 5 och hoppas få tvillingar i september/oktober om allt går som det ska.

Jag har börjat minska ner medicinerna nu och tycker att jag börjar må mycket bättre. Fler som blev piggare/fick mindre symptom efter att ni trappat ner? Man blir ju lite orolig när man helt plötsligt mår för bra. Min mage är inte riktigt lika svullen längre, skönt!

• Silkes

stort stort grattis till dig villsågärna 38. Tårarna bränner när jag läser din presentation. Tänk att vi förväntas orka med det här samtidigt som vi ska jobba och klarar allt annat i vanliga livet. Det är alldeles fantastiskt roligt att det tog sig för er tillslut! Håller alla mina tummar och tår för det lilla embryot!

Kram

• villsågärna38
    Nidra skrev 2011-03-27 08:25:04 följande:
    Jättestort grattis Villsågärna!! Underbart! Som du/ni har kämpat! Håller alla tummar som bara går för att det ska gå bra för er hela vägen. Vi har också startat adoptionscirkusen, just nu går vi föräldrakursen. Vi tänkte gå klart den eftersom man aldrig vet vad som händer. Vi är gravida i v 11 + 5 och hoppas få tvillingar i september/oktober om allt går som det ska.

Jag har börjat minska ner medicinerna nu och tycker att jag börjar må mycket bättre. Fler som blev piggare/fick mindre symptom efter att ni trappat ner? Man blir ju lite orolig när man helt plötsligt mår för bra. Min mage är inte riktigt lika svullen längre, skönt!
    Tack! Ja det är helt underbart. Så roligt med era tvillingar också, håller tummarna att allt går vägen! Kram
  • villsågärna38
    Silkes skrev 2011-03-27 09:27:37 följande:
    stort stort grattis till dig villsågärna 38. Tårarna bränner när jag läser din presentation. Tänk att vi förväntas orka med det här samtidigt som vi ska jobba och klarar allt annat i vanliga livet. Det är alldeles fantastiskt roligt att det tog sig för er tillslut! Håller alla mina tummar och tår för det lilla embryot!

Kram
    Tack snälla du Allt kämpande är verkligen värt det när man får det där positiva beskedet! Kram
  • sommar201106

Hej hej, äntligen har man hittat en grupp där folk förstår vad man gått/går igenom! Efter 6 års kämpande så är vi idag i vecka 30+5 och den lill* beräknas komma den 30 maj, läääängtar!

Kram

• villsågärna38
    sommar201106 skrev 2011-03-27 12:13:31 följande:
    Hej hej, äntligen har man hittat en grupp där folk förstår vad man gått/går igenom! Efter 6 års kämpande så är vi idag i vecka 30+5 och den lill* beräknas komma den 30 maj, läääängtar!

Kram
    Va roligt att läsa! Gjorde ni er ÄD på Huddinge eller har ni gjort behandlingen utomlands? Kram
  • sommar201106

Hej villsågärna och STORT GRATTIS!!!!  Ska strax in och läsa din presentation=)

Vi gjorde på Huddinge och lyckades på första försöket, vilket kändes helt overkligt då vi kämpat så länge och hade hört att det inte är så jättevanligt att lyckas på första försöket. Men efter alla år av besvikelser och tårar så var det äntligen vår tur.

kram

• Leiben
    sommar201106 skrev 2011-03-27 12:27:37 följande:
    Hej villsågärna och STORT GRATTIS!!!!  Ska strax in och läsa din presentation=)

Vi gjorde på Huddinge och lyckades på första försöket, vilket kändes helt overkligt då vi kämpat så länge och hade hört att det inte är så jättevanligt att lyckas på första försöket. Men efter alla år av besvikelser och tårar så var det äntligen vår tur.

kram
    lite som oss då. vår son är ett resultat av första äd men gjorde tusen ivf innan. han föddes på månaden exakt 5 år efter vi slutade skydda oss. Grattis och maj är inte långt borta nu :)
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm