• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • villsågärna38
    Jennie2010 skrev 2011-04-04 12:19:30 följande:

Hmm...jag tog det som var närmast. Gruppinfot får jag väl stå ut med...tar ej med mig sambon då han inte klarar av sånt hahaha
    Tycker det känns jätte långt att vänta till den 26:e April för att få göra ultraljud.
    Jag har svårt att greppa att jag verkligen är med barn just nu. Jag behöver få se ett litet pickande hjärta för att kunna jubla och andas ut!

Jag vet precis vad du menar men jag tror inte att det är förrän i v.7 som man kan se hjärtat första gången så det är ju bara att vänta. Tiden gör grymt långsamt i början tycker jag! Kram
  • Jennie2010
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 12:25:20 följande:
    Jag vet precis vad du menar men jag tror inte att det är förrän i v.7 som man kan se hjärtat första gången så det är ju bara att vänta. Tiden gör grymt långsamt i början tycker jag! Kram
    Ja jag kan verkligen tänka mig att tiden kommer gå långsamt. Jag känner inte av att jag är gravid heller men det kommer väl...
    Ska jobba i natt och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har berättar för våra närmaste och vissa kollegor att vi hållt på med äggdonation. Jag och sambon bestämde att vi inte ska berätta att vi är gravida nu utan vänta tills det är säkert inne i magen. Hur lätt kommer det att bli när jag kommer till jobbet ikväll?
    Jag har svårt att ljuga så jag får se hahaha
  • Sharika

Hoppar in här jag med efter rekommendationer från Villsågärna ;)
    Jag bor i Gävle, har gjort mina ÄD på Uppsala akademiska

Idag har vi fått tid för inskrivningssamtal hos barnmorska den 12:e april och tid för första VUL den 20:e! (ska då vara i v 7 om beräkningarna stämmer) IIIIIH! Det känns helt surrealistiskt. Men härligt naturligtvis...
    Ja det känns ju lite konstigt att vi ska på inskrivningen innan vi sett att allt ser okej ut.. men men.. Jag tar det som det kommer bara...

Jag tror jag har sagt grattis till er VSG och Jennie2010 en miljon gånger redan.. men GRATTIS{#emotions_dlg.flower}

Kram på er!

• Jennie2010
    Sharika skrev 2011-04-04 13:35:07 följande:

Idag har vi fått tid för inskrivningssamtal hos barnmorska den 12:e april och tid för första VUL den 20:e! (ska då vara i v 7 om beräkningarna stämmer) IIIIIH! Det känns helt surrealistiskt. Men härligt naturligtvis...
    Ja det känns ju lite konstigt att vi ska på inskrivningen innan vi sett att allt ser okej ut.. men men.. Jag tar det som det kommer bara...

Jag tror jag har sagt grattis till er VSG och Jennie2010 en miljon gånger redan.. men GRATTIS{#emotions_dlg.flower}

Kram på er!
    hahaha GRAAAAAATTIS på dig med Sharika!
  • Charlotta71

Hej alla och varmt grattis till er alla som lyckats!
    Jag känner igen många av namnen från tidigare trådar och det glädjer mig att ni äntligen är gravida.
    Själva väntar vi på att åka iväg i slutet på maj/början av juni och jag har OERHÖRD nytta av att läsa om alla era tankar och känslor inför ÄD, er ÄD-graviditet osv.

Jag hoppas att jag kan "joina er" längre fram och rulla vagn i stan.

Jag fyller 40 år på lördag och har gjort 3 inseminationer + 9 IVF och nu givit upp den delen helt.

I maj/juni åker vi som sagt iväg och då är det EGV i Riga som gäller.

Jag kommer att följa denna tråd om det är ok trots att jag kanske inte kan "bidra" så mycket just nu.

Stor kram <3

• Nidra

Välkomna och stort grattis till er sharika och jennie2010!! Vad härligt!

Villsågärna: Håller tummarna att allt är ok och att du snart känner dig bättre. Som sagt, blödningar är ju vanligt, även om det inte är så roligt. Om du känner dig väldigt orolig så skulle du kunna be om att få mäta HCG i blodet. Då kan man se om det stiger som det ska.

Idag har jag gjort UL och fick se två levande foster!! Nu är de 7 cm mellan huvud och rumpa. De låg och vände och vred sig, så roligt att se. Allt var ok så här långt, känns superbra. Nu är nästa delmål RUL i v 18.
    Ha det gott alla!

• villsågärna38
    Nidra skrev 2011-04-04 17:56:40 följande:
    Välkomna och stort grattis till er sharika och jennie2010!! Vad härligt!

Villsågärna: Håller tummarna att allt är ok och att du snart känner dig bättre. Som sagt, blödningar är ju vanligt, även om det inte är så roligt. Om du känner dig väldigt orolig så skulle du kunna be om att få mäta HCG i blodet. Då kan man se om det stiger som det ska.

Idag har jag gjort UL och fick se två levande foster!! Nu är de 7 cm mellan huvud och rumpa. De låg och vände och vred sig, så roligt att se. Allt var ok så här långt, känns superbra. Nu är nästa delmål RUL i v 18.
    Ha det gott alla!
    Stort grattis!!! Kram

Blödde inget när jag var på toan precis nu så jag hoppas att det gått över. Ska ringa Huddinge igen om det fortsätter och då får jag ta ett hcg-prov. Kram
  • villsågärna38
    Sharika skrev 2011-04-04 13:35:07 följande:

Kram på er!
    Välkommen hit du med Kram
  • villsågärna38
    Charlotta71 skrev 2011-04-04 17:36:53 följande:

Hej alla och varmt grattis till er alla som lyckats!
    Jag känner igen många av namnen från tidigare trådar och det glädjer mig att ni äntligen är gravida.
    Själva väntar vi på att åka iväg i slutet på maj/början av juni och jag har OERHÖRD nytta av att läsa om alla era tankar och känslor inför ÄD, er ÄD-graviditet osv.

Jag hoppas att jag kan "joina er" längre fram och rulla vagn i stan.

Jag fyller 40 år på lördag och har gjort 3 inseminationer + 9 IVF och nu givit upp den delen helt.

I maj/juni åker vi som sagt iväg och då är det EGV i Riga som gäller.

Jag kommer att följa denna tråd om det är ok trots att jag kanske inte kan "bidra" så mycket just nu.

Stor kram <3

Lycka till med din ÄD! Kram
  • The75

Hej
    Nidra va skönt att det såg bra ut med dom små efter UL tycker jag alltid att jag känner mej lite extra lugn :0)

Tänkte att det kanske var dax att göra en BF lista :0)

BF lista för latte mammor :0)

Tea75 BF 2011-07-28 snitt troligen v 39+o

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm